Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitenkäs muilla joiden asuntoon ei paista aurinko?

Vierailija
11.01.2025 |

Tuntuuko että vie voimia?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen asuntoon paistaa tänään aurinko? Ainakaan Suomessa.

Vierailija
2/26 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sulle paikan näytän mihin ei aurinko paista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla onneksi talvella paistaa aurinko aamulla sisälle. Voin imuroida auringonvaloa talvella ja ehkäistä kaamosoireita.

Vierailija
4/26 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paista aurinko ja jos haluan nähdä auringon lähden ulos kävelemään. Siitä saa voimaa. 

Vierailija
5/26 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, vihaan sitä kun ikkunat ovat pohjoiseen ja itään eli aurinkoa paistaa vain siivu ja sekin aamusella ja keittiöön ja muualle asuntoon ei käytännössä koskaan.

Seuraava asunto tulee todellakin olemaan kohti etelää.

Vierailija
6/26 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän pituus on huimat neljä ja puoli tuntia ei ehdi paistamaan, ikkunat pohjoiseen kesällä sitten paistaa yöllä sisälle 

7/26 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meen kävelylle moikkaamaan aurinkoa 🌞

Kesällä ihan hyvä, ei kuumene kämppä niin paljon 

Vierailija
8/26 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistaa se aurinko risukasaankin.

Vierailija
9/26 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, vihaan sitä kun ikkunat ovat pohjoiseen ja itään eli aurinkoa paistaa vain siivu ja sekin aamusella ja keittiöön ja muualle asuntoon ei käytännössä koskaan.

Seuraava asunto tulee todellakin olemaan kohti etelää.

Mulla on just päinvastoin. Kesällä asunto on kuin sauna. Haluan seuraavaksi asuntoon, jossa suurin osa ikkunoista on pohjoiseen.

Vierailija
10/26 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole vaan tyytyväinen että ei paista. Olen asunut kolmessa asunnossa, jossa aurinko porottaa kesällä kämpän tulikuumaksi. 

Olisi mukavaa pitää parvekkeen ovea auki kesällä, mutta jos näin tekee, kämppä on yölläkin kuin tulinen pätsi.

Vierailija
11/26 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sulle paikan näytän mihin ei aurinko paista. 

hyi h i n t t i

Vierailija
12/26 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole vaan tyytyväinen että ei paista. Olen asunut kolmessa asunnossa, jossa aurinko porottaa kesällä kämpän tulikuumaksi. 

Olisi mukavaa pitää parvekkeen ovea auki kesällä, mutta jos näin tekee, kämppä on yölläkin kuin tulinen pätsi.

Jep. Kesäisin joutuu pitämään lähes aina kaihtimet kiinni ja pimennysverhot ikkunoissa. Parvekkeella ei voi olla käytännössä ollenkaan.

Vierailija
13/26 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Kesäisin joutuu pitämään lähes aina kaihtimet kiinni ja pimennysverhot ikkunoissa. Parvekkeella ei voi olla käytännössä ollenkaan.

Tämä on tätä kattohuoneiston kerjäläisen elämää. Hulppeeta katsella täältä ylhäältä, mutta ei tarvitse saunaa kesällä varata.

Vierailija
14/26 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pimeää varsinkin näin talvisin. Ikkunat terassille päin, jonka valokatto on lumikuorman alla. Vähän kuin asuisi hobitin kolossa. 

Vierailija
15/26 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä jotain edellisestä kämpästäni kaipaan, niin sitä, että sinne ei paistanut auriko, kun oli metsää varjostamassa ympärillä. Kesähelteilläkin oli sisällä ihanan vilpoista. Nykyisessä asunnossa ei mikään ole varjostamassa ja kesällä on sisällä vähintään +28C.

Vierailija
16/26 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun asuin kerrostalossa jossa parveke etelään oli ihanaa tarjoilla illallinen lämpöiselle parvekkeelle, lämmintä jatkui pitkälle yöhön. Suomen kesät ovat lyhyitä, paras nauttia silloin kuin mahdollista.

Vierailija
17/26 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olen aina muuttaessani ollut yhtenä kämpän kriteerinä ikkunoiden suunnan sopivuus itselleni. En voisi asua asunnossa, johon ei koskaan paista aurinko. Itselleni paras, jos on vain yhteen suuntaan ikkunat, on itä. 

Vierailija
18/26 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla naapurin metsä varjostaa reilusti. Tällaiseen vuodenaikaan ei auringonvalo paista koko tontille. Vähän käy viereistä tonttia kateeksi johon paistaa aamusta iltaan kokoajan. Lämpöongelmat ratkaisee helposti ilmalämpöpumpulla.

Vierailija
19/26 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän luhtitalokämppään ei ainakaan paista aurinko, takapihalle päin on risukko ja puita edessä, etupihan näkymää koristaa portaikko yläkertaan, onpahan oikein tyypillinen kaupungin ankea vuokrakämppä, kuin poliitikkojen puheet, teoriassa hyvä asunto ja saa rasteja ruutuihin paperilla hyvistä ominaisuuksista, mutta käytännön toteutus on heikko. Melko halpa vuokra on suunnilleen ainoa hyvä puoli tässä, ja tietysti edes jokin katto pään päällä, mutta jouduin muuttamaan tähän paljon paremmasta asunnosta hirvittävän kalliiksi nousseen vuokran takia, joten tässä on kyllä nieleskelemistä tyytyä huonompaan asuinpaikkaan.

En kyllä halua kovin pitkään asua tässä, alan ymmärtää miten huono asunto voi johtaa masennukseen ja muihin mielenterveysongelmiin.

Vierailija
20/26 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä että ihmiset voisivat valita asunnon. Ettei joku määrää. Aurinko voi olla joillekin tärkeä hyvinvoinnin kannalta länsipuolelta. Etelästä se on liian kuuma.