¤¤¤ Ensikot TOUKOKUUSSA ¤¤¤
Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan odottavat!
Ensikot:
Afternoon
Ikä: Kumpikin vuosimallia -73
Yritystä aloitettu kevät-kesä/2005
Hoitoja 2 inssiä - negaa, 1. ivf:n tuoresiirrosta plussa 09/2007
LA: 17.5.2007 paikka SeinäjoenKS
Buumi73
Ikä: kumpikin 33v.
Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu
Pillerit jätetty pois 01/06
Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä tukemaan Terolut. Hoitona ovulaation induktio x 4. Viimeisimmän hoitokerran pistokset jouduttiin keskeyttämään -> " pilalle" mennyt yritys - joka poikikin tuplaplussan!
LA: 06/2008
Dese
Ikä: molemmat vm78
Kotipaikka: pääkaupunkiseutu
Yritys aloitettu: 09/2005
Hoidot: Clomit ja luget. Plussa oli kuitenkin luomuyllätys.
LA: kesäkuun -08 alkupäivät
Hapö
Ikä: molemmat-78
kotipaikka: pääkaupunkiseutu
Yritys aloitettu: 02/06 ¿totisemmin¿ ja hoidot 02/07
Hoidot: yksi inssi 06/07-nega ja ICSI 08/07 toi plussan!
LA: 28.5.2008
Hellikki
Ikä: minä 32, mies 35
Kotipaikka: Pk-seudulla asutaan
Yritys aloitettu: 08/2005
Hoidot: Kaksi inssiä, joista 08/2007 tehty toi plussan
LA: 16.5.2008
Jessica
Vm: Minä -75, mies -72
Kotipaikka: Turun seutu
Yritys aloitettu: 05/05
Hoidot: Inssit 12/06, 02/07, 03/07 negaa. Ivf -07 ja 2 x pas kaikki negaa,
2. Ivf 01/08+.
LA: 10/2008 (?)
Kille75
Kumpikin vuosimallia -75
Yritystä aloitettu syksy/2005
Hoitoja 4 inssiä, 1. ivf:n tuoresiirto nega ja 1. pas plussa 04/2007
LA: 14.12.2007 paikka Hki Nkl
Käärö
minä -83 mies -80
asustellaan pohjois-suomessa
yritystä 06/04
3 kiertoa clomeja kevät -07, simppatesti ok, verikokeet ok, aukiolotutkimus 08/07 ja sen jälkeen plussa 09/07
LA: toukokuun -08 alkupuoliskolla
Marge
Ikä: minä -82, mies -81
Kotipaikka: Häme
Yritys aloitettu: 05/06
Hoidot: clomit ja puregon, 09/07 aukiolotutkimus-> luomuplussa!
LA: 13.6.08
Mushu
Ikä: molemmat vm -79
Kotipaikka: Pirkanmaa
Yritys: Pillerit lopetettu 07/05
Hoidot: Kierron tasailua, clomit, inseminaatio 01/08 ja 02/08->plussa
LA: 14.11.2008
Naksu
Ikä: Molemmat ollaan 26-v.
Kotipaikka: Tampere
Yritys aloitettu: 09/2005
Hoidot: Inssit 12/06, 02/07, 05/07 kaikki negaa. 1. ivf --> plussa, mutta keskeytynyt keskenmeno rv:lla 12. :( 2. ivf 2/2008 --> Plussa!
LA: 10/2008 (?)
Tatjuska79
ikä: molemmat -79
Kotipaikka: asustellaan savon mualla
Hoidot: yritetty 08/03 lähtien, ekan kerran tk-lääkäriin 01/06, julkiselle 03/06
Plussa 3/2008, toisesta ICSI-hoidosta!
LA: Marraskuu 2008
Tuutimari
Ikä: minä 31, mies 32
Kotipaikka: Pohjois-Suomi
Yritys aloitettu: 10/2005
Hoidot: Clomit+ Luget, 1. Inssi 8/07 toi plussan!
LA: 15.5.08
Vannis
Ikä: minä 26 ja mies 27
Kotipaikka: pk-seutu
Yritys aloitettu: 03/05
Hoidot: clomeja ja 3 ivf:ää, plussa viimeisestä ivf:stä 05/07
LA: 23.1.2008
Yksis
Ikä: minä 35, mies 38
Kotipaikka: Yhdysvallat
Yritys aloitettu: Ikuisuuksia sitten
Hoidot: Kaksi inssiä (7/2007 ja 8/2007), joista 08/2007 tehty toi plussan
LA: 24.4.2008
Lasketut ajat:
Yksis 04/2008
Käärö 05/2008
Tuutimari 05/2008
Hellikki 05/2008
Afternoon 05/2008
Hapö 05/2008
Dese 06/2008
Marge 06/2008
Buumi 06/2008
Naksu 10/2008 (?)
Jessica 10/2008 (?)
Mushu 11/2008
Tatjuska 11/2008
Synnyttäneet Ensikot:
Bianco 10/2007 (poika)
Kille75 11/2007 (poika)
Vannis 12/2007 (vauva A, tyttö 1900g vauva B, poika 2100g)
-ninnuli1- 03/2008 (tyttö)
YksityinenAsia 17.4.2008 (tyttö 3595g/48cm)
Kommentit (75)
Jo tämä rki alkaa oleen kiireistä tuon pikkumiehen kanssa kun valvoskelee aamupäivästäkin jo parisen tuntia ja sitten taas tulee uni ja alkuillasta toinen mokoma valvoskelu jakso. Alkuilta menee sitte nukkuen hyvin aina tuonne 22.00-22.30 asti, sitten ei taas nukuta ja kitistää ja ähistään sängyssä aina 01.00 asti ja ehkä rauhotutaan nukkumaan taas pariks kolmeks tunniks kunnes nälkä yllättää..joten yöt on aika rikkinäisiä ja sitten taas jo aamusta noustaan ylös kasin aikaan kun ei enää nukuta. Muuten poika on tyytyväinen ja rauhallinen ei paljoo turhia oo itkeskelly.
Torstaina käytiin neuvolassa ja painoa oli kotikäynnistä(viikko sitten) tullu tätin mielestä kovin vähän 3690g->3770g, mutta pituutta oli syntymästä tullu 3,5cm joten nyt ollaan jo 54,5cm. Lisämaitoa pitää antaa pojalle pullosta niin näkee, että ainakin välillä saa sen tarvitsemansa 80ml, ku imetettäessä ei tiedä mitä saa. Uniin ei ainakaan vielä oo vaikuttanu pidentyvästi, mutta katsotaan oon yrittäny iltaa vasten tankata tuota lisämaitoa(osan pumppaan).
Kakattu meillä ei ole sitten viime viikonlopun, mutta neuvolantäti meinas ettei maitoa kerkee kehittyä kakaksi joten senkin vuoksi tuota lisämaitoa on hyvä saaha jotta suoli saadaan toimimaan. Ilmaa ei massussa ole kun kova on poika piereskeleen ja röyhtäytteleekin ihan hyvin tosin ei syötön jälkeen vaan muulloin.
Siinäpä meiän kuulumisia, maananataina lähetään kesälomareissuun koko kesäks sukulaisten ja vanhempien luokse. On pojallakin sitten hoitajia kerrakseen...
Tuutimarille oikein paljon onnea!!!! siitä se arki lähtee pienokaisen kanssa etenemään!
Aftis toivottavasti käynnistys ei pitkittyny vaan pääsisitte jo tänään nuuhkuttelemaan pienokaista. voimia ja tsemppiä, tuuhan uutiset sitten kertomaan!
Naksu kiitos onnitteluista. Sinäkin kohta ohitat puolenvälin, olen niin iloinen teiän puolestanne.
Mushulle ja Jessicalle myös viikot paukkuu toisen perään ja massut kasvaa kauniiseen muotoon.
Mutta nyt pakko mennä ku mies tuli kotiin kolisteleen jotain ja poika tuossa ja ähisee siihen malliin, että kohta ois nälkä.
Oikein ihanaa kesän alkua ja teille viime viikkojen olijoille, oikein paljon voimia ja pienokaisen odotusta syliin, kyllä se palkitaan pian!
käärö ja poika 2vk4vrk
Meille syntyi tyttö keskivikkona 21.5. klo 18:15. Neiti on sellainen atleetti Bambi Pitkäsääri, sillä painoa oli 3712 g ja pituutta näillä geeneillä huikeat 52,5 cm. Ja tietysti maailman kaunein ja suloisin vauva! Synnytys sujui hyvin ja eilen päästiin kotiin.
Onnea myös omat nyyttinsä lunastaneille Tuutimarille ja Aftikselle!
Ei enempää tällä kertaa, sillä Mamman Maitobaarissa juuri vieraillut tyttö tuhisee nyt sikeässä unessa sylissä. Myöhemmin lisää kuulumisia.
Aurinkoista sunnuntaita ja toukokuun loppua kaikille enskoille.
t. helli ja tyttö (melkein 4 vrk) :x
Oikein paljon onnea Hellikki pienestä tytöstä. Ja tietenkin onnittelut myös tuoreelle isälle.
Kiva kuulla, että synnytys meni hyvin ja olette jo kotiutuneet. Tulehan kertomaan kuinka arki ja elämä uuden tulokkaan kanssa on lähtenyt sujumaan jahka kerkiät.
Rupeshan ne masut paukkumaan tässäkin pinossa kunnolla!! ja uusia masun kasvattajia toivotaan lisää tuolta toiselta puolelta!!
Mutta nyt vähän vielä paikkoja siivoon ennen ku taas on baarin aukasun aika.
käärö ja poika 2vk5vrk
Onni päätti sittenkin tulla maailmaan hyvissä ajoin. Suloinen tummahiuksinen poikamme syntyi perjantaina 23.5. Pituutta prinssillä oli 53 cm ja painoa 3262g. Koko pieni perhe on luonnollisesti hieman hämmentynyt uudesta tilanteesta... =D Kaikki on kuitenkin hyvin, Kirjoittelen enemmän paremmalla ajalla.
~dese ja pikkumies 3vrk
Voih, mitä ihania uutisia täältä saakaan lukea!!!!!!! :D
Onnittelut Dese ja Helli!!!! Nyt ei muuta kuin tutustutte oikein antaumuksella uuteen perheenjäseneenne ja nautitte!!! Voi teitä, onnea!!!!!
Käärönkin käärö on jo noin "vanha", aika menee huimasti!!! Siellä se pikkumies hakee rytmiään...
Tänne ei kummempaa, tämä hemoheikko masumamma miettii, miksi Pulla on alkanut niin vaisuksi viime aikoina... Liikkeet tuntuu niin hentoina ja niin harvoin. Tai ehkä minä vaan olen sellainen hätähousu, että odotan liikkeiden tuntuvan jo ihan koko ajan, muutama kerta päivässä ei riitä! ;) Mutta pääasia olisi, että Pullalla olisi kaikki hyvin! Vajaa 2 viikkoa ja olisi rakenneultra, se jännittää jo todenteolla! :/
Naksu ja Pulla 18+6
Eikös sinnekin pieni nykerö ole jo syntynyt? Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin, kerrohan kun jaksat!
Ihania uutisia silläkin suunnalla -onnea valtavasti koko perheelle! Rehellisesti voin sanoa tietäväni millaista tunnekuohua ja euforiaa siellä parhaillaan käydään läpi :) Kaikkea hyvää teidänkin vauva-arkeen. Vaihdetaan kuulumisia ja kokemuksia aikanaan, nyt huomio ansaitusti kiinnittyy ei enää omaan napaan, vaan kirjaimellisesti napatynkään.
Aftiksen ilmoittautumista odotellen...
helli ja tyttö 6 vrk
Jihaa!! Täällä taas ;D Meikä hyppii täällä tasajalkaa (sen minkä mahalta pystyn ;D)... Oon siis ollut nettipimennossa nämä kivat, pitkät yli kolme viikkoa! En siis ole hylännyt teitä!
Ihan uskomatonta takkuamista ollut tunnusten kanssa ja voitte kuvitella, kuinka paljon postia olen laittanut ylläpitoon. Olo on ollut inha, kun oon vaan kurkkinut tänne ja lueskellut ihania uutisia, enkä ole niitä päässyt kommentoimaan. Harmittaa vietävästi, kun en ole päässyt teidän kanssa turisemaan näistä viimeisistä metreistä...Nyt täällä yksin rantapallona, poksahdusta vaille :D
Mutta ensiksi siis; Käärölle (kiitos synnytyskertomuksesta), Tuutille, Hellille ja Deselle oikein valtaisat onnittelut, lämpimien halauksien kera! Se on siis totta vihdoinkin ja saatte nuuskutella siellä omia pieniä, maailman suloisimpia nyyttejä!!!
Aftistakin voi jo ehkä onnitella, tulehan kertoilemaan kuulumisia...
Yksikselle vilkutuksia myös, siellä teidän neiti kasvaa vinhaa vauhtia...Niin ja eka äitienpäiväkin takana! Millonkas ne ristiäiset oli/on?
Mushulle myös vilkutuksia, onneksi teidän toinen ultra oli ihana ja mukavia uutisia saitte! Nyt vain hyvää odotusta ja nautikselua :)
Naksulle kanssa ihan mahottomasti haleja ja vilkutuksia! Esittele vain ylpeästi mahaa, eikä tosiaan paineita painosta...Pitäähän sen mahan kasvaa ja painon lisääntyä, että samalla se ihana Pulla myös kasvaisi <3
Jessicalle myös hyvää vointia ja ihanaa odotusta!
OmaaPulleaaNapaa; Elikkäs lomalla olen ollut jo huimat kolme viikkoa! Ajattelin, että päivät ei mene ollenkaan, mutta kyllä sen ajan saa ihan kivasti kulumaan. Tällä viikolla oon tehnyt ompeluhommia ja siivoillut. Vointi on siis ollut tosi hyvä. Väsy tietenkin iskee aina välillä ja päikkärit maistuu, mutta lenkilläkin vielä olen taapertanut. Tosin aiheuttanut kai olemuksellani yleistä hilpeyttä!
Mutta ilo-uutisiakin on! Hain tuossa kuun vaihteessa työpaikkaa (siis vanha työpaikkani, jossa olen ollut 2, 5v. sijaisena) ja sain vakipaikan! Kyllä tuntu hyvälle ja edelleen...On sitten paikka, johon joskus palata ;D Uskomatonta kuinka ne asiat aina järjestyy!
Meidän Aarre se aiheutti hiukan huolta, kun vielä rv36 istua nökötti, eikä ollut merkkiäkään kääntymisestä. Lääkärin kanssa sitten asiaa pohdiskeltiin ja kaikki mahdolliset vaihtoehdot käytiin läpi (kääntäminen, perätilasynnytys...). Päätti sitten, että viikko odotellaan ja katsellaan, kun eivät olisi äpolille vielä mua ottaneet. Noh, kiltti Aarre oli sitten itsekseen seuraavaan neuvolaan kääntynyt ja majailee hienosti siis pää alaspäin =) Onneksi ei tarvinnut kääntää tai muuta inhottavaa...Maanantain neuvolassa sain uuden ajan jo perjantaille, mutta terkka sanoi, että ei välttämättä nähdä. Eli hänen mielestään synnytys voisi alkaa milloin vain. Kuulemma tuo ylähuulen ja nenän välinen alue on lyhentynyt ja ylähuuli turvonnut. Lisäksi sellaista pehmeyttä on tullut kasvoihin...Tiedä sitten häntä. Noh, Aarre syntyy, kun siltä tuntuu. Vielä ei ole kovin kärsimätön olo, mutta toisaalta olen niin valmis kuin vain voi olla :)
Paljon vilkutuksia ja ihanaa auringon paistetta kaikille!
-marge ja Aarre 37+5-
Olen ollut totaallisessa nettipimennossa juuri kun pikku enskoja on putkahdellut maailmaan. Toivon kovasti että saisimme oman nettimme pelittämään pikimmiten nytten kun nämä sivutkin taas toimivat.
Ensi omaa masuun jonka sisältö tuhisee tuolla pinniksessä. Eli viikko ennen laskettua 21.5 tasan rv 39 syntyi pikkuinen helmemme, joka osoittautui pojaksi. Pikkuisen mitat ovat 3646g ja 48cm. Synnytys käynnistyi etukäteen ilmoittamatta vesien menolla aamu viideltä ja iltapaivällä puoli kaksi nyytti oli jo sylissä. Kaikki on mennyt hyvin syömisen kanssa olisi hieman petrattavaa ja bilirubiini arvot olivat hieman kohollaan, joiden vuoksi vietimme laitoksella muutaman ylimmääräisen päivän. On se vaan niin ihana! Palaan kertomaan kuulumiset paremmalla ajalla ja kunhan saan netin toimimaan.
Kovasti onnea poikanyyteistä käärölle, tuutille sekä deselle ja helliille tyttö nyytistä.
Vilkutusta kovasti kaikille!
-hapö ja poika- 1vk
Usein käyn kurkkimassa täällä kuulumisianne.
Älyttömän paljon ONNEA kaikille enska-vauvan saaneille!! muistan ainakin hapön vauvakuumepuolelta pitkän ajan takaa.
samoin Marge on tuttu, tsemppiä sinne viime metreille!
terveisin hermione kera 8kk ikäisen enska-pojan.
Nyt olemme kotiutuneet jo toistamiseen... Jouduimme nimittäin palaamaan lasten vuodeosastolle vuorokaudeksi valohoitoon. Meillä oli sama tilanne kuin Hapön pojalla eli bilirubiini-arvot olivat koholla. Nyt kaikki kuitenkin näyttäisi olevan ok. Huomenna joudumme toki käymään vielä kontrolliverikokeessa, joka sitten näyttää suuntaa jatkosuunnitelmille. Toivottavasti ei kuitenkaan enää tarvitsisi sairaalaan palata. Vaikka siellä palvelu on aivan loistavaa eikä mitään valittamista ole, on se kuitenkin kova paikka hormonihäiriöiselle äidille. Itkusta ei meinannut tulla loppua, kun jouduimme jäämään sairaalaan uudelleen.
Synnytys oli loppujen lopuksi nopea, kunhan vaan päästiin alkuun. Vedet menivät viime torstaina ysin aikaan illalla ja ajelimme sitten sairaalalle ennen puoltayötä. Mitään muuta ei sitten tapahtunutkaan. Aamusta lääkäri päätti alkaa käynnistelyn eikä ensimmäinen tabletin muru saanut muutoksia mihinkään. Toinen pala tablettia laitettiin kohdunsuulle joskus 14.30 aikoihin (ajantaju on kadonnut perjantailta kokonaan...) ja siitä se synnytys sitten todenteolla käynnistyi. Supistelut alkoivat lähes samantien säännöllisinä eikä väliä ollut kuin ne kuuluisat 5 minuuttia. Supistusten väli lyheni nopeasti ja itsestä tuntui, että kohtu supisteli ihan jatkuvasti. Kätilökin taisi olla hieman hämmästynyt näin nopeasta toiminnasta. Saliin siirryttyämme sain heti ilokaasua, joka onneksi tehosi ja olin melkosissa pöllyissä jo muutaman henkäyksen jälkeen. Sen avulla jaksoin yllättävän hyvin. Epiduraalin ehdin juuri ja juuri saada, sitäkään en kyllä kokonaan. Sain nimittäin pelkän puuduteosan, koska kipulääkkeestä ei olisi enää ollut mitään hyötyä. Tosiasiassa kätilö ja lääkäri keskustelivat (kuulin tämän mieheltä jälkikäteen), että pitäisikö koko epiduraali hylätä juuri tämän nopean etenemisen takia, mutta päättivät kuitenkin tuikata lääkkestä osan. En siis oikein osaa sanoa, kuinka suuri apu tuosta epiduraalista loppujen lopuksi oli. Kaipa se tehtävänsä teki. Ponnistusvaihe oli kestoltaan ihan normi ensisynnyttäjälle, eli noin puolisen tuntia, ja sen jälkeen terve poika syntyi klo 18.35 aurinkoiseen perjantai-iltaan.
Vaikka koko tapahtuma oli melkoista menoa ja meninkiä ja täyttä actionia alusta loppuun saakka, ei siitä jäänyt minkäänlaisia traumoja. Oma olo on parantunut yllättävän hyvin, vaikka vielä lauantain kuvittelin istumisen olevan poissuljettua toimintaa loppuelämän ajan. Tai sitten tämä on sitä kuuluisaa hormonihäiriöistä elämää...
Aurinkoista loppuviikkoa kaikille!
~dese ja poika
Huomasin, että jostain syystä pari viestiäni on kadonnut taivaan tuuliin. Tai sitten tämä bittinikkari on onnistunut jälleen sössimään jotain... Ei olisi eka kerta.
Onnittelut siis Hellikille ja Hapölle pienokaisista -jälleen kerran. Ja onnittelut tietysti uusille enskapienokaisille ja heidän isukeilleen. Luultavasti tilanne kotosalla on yhtä jännittävän onnellinen kuin meidänkin osoitteessa. Kaikki on niin kovin uutta ja ihmeellistä ja ennen kaikkea ihanaa.
Mutta missäs luuraa Afternoon? Uutisia odotellaan...
Vilkutukset kaikille muillekin ja kiitos onnitteluista!
~dese, joka suuntaa kulkunsa päiväunille
Paljon onnea Hapölle ja miehelle helmestä, ihanasta pienestä pojasta! Unohdinkin viime viestissä huhuilla sua. Ajattelinkin, että siellä netti takkuaa ja varmasti jo oma nyytti sylissä...;D
Hermionelle vilkutuksia! Seurailenkin aina silloin tällöin teidän kuulumisia tuolta toiselta puolelta. Siellä on jo iso poitsu ja täällä kohta alkaa se ihana vauva-arki ;)
Dese, harmi, että jouduitte palailemaan takasin sairaalaan, josko nyt sitten saisitte olla vain kotosalla ja nautiskella...Varmasti aika uskomatonta ja ihanaa!
ON; Kävin tänään taas neuvolassa, en siis ole vielä jakautunut... Joudun maanantaina labraan maksakokeisiin, kävin siellä jo kerran viikko sitten. Silloin tulokset oli puhtaat, mutta nyt kutinaa on käsissä (tosin minä ja terkka oltiin sitä mieltä, että johtuu auringosta) ja terkka halusi asian varmistaa. Myös toinen huoli oli, että vauva on kuulemaa, ehkä pieni. Siis sf-mitta jatkoi vain laskua ja nyt menen sitten tarkistus ultraan äpolille torstaina. Terkka rauhoitteli, että on vain tarkistuskäynti ja vauva voi olla hassussa asennossa tai alhaalla, että siksi mitta vain laskee. Onneksi viikkoja on jo hyvin, joten voivat tarvittaessa leikata, jos se on tarpeen. Noh, sen näkee sitten...Muuten olo ok, lenkillä käyty ja aurinkoa otettu! Siinähän se päivä menkin!
-marge ja Aarre tasan 38-
Kiva kun olitte jo kaipailleet =) Pahoittelen, että on vähän kestänyt tämä "ilmoittautuminen" erinäisistä syistä. Eilen kotiuduttiin sairaalasta mukanamme kukas muukaan kuin rinsessa mcbaby. Käynnistys ei ollutkaan sitten kovin hauskaa puuhaa, vaikka kolmas puolikas tabletti jo aloittikin supistukset lauantaina. Elämä oli yhtä h...ttiä koko seuraavan yön ja vauvan sydänäänet sahasivat ylös alas. Avautumista ei meinannut millään tapahtua ja kaiken lääkityksen käytin, mitä tarjolla oli. Sunnuntaina klo 13.17 neiti sitten viimein syntyi, napanuora sekä kaulan että kainalon ympärillä. Kaikki kuitenkin lopulta hyvin ja osastolla olimme eiliseen asti koska olin itse tosi kipeä, vauva pienipainoinen ja maitoa ei tullut. Vauvan paino 3195 ja pituutta 50 cm. Nyt olemme kotona ja myönnän olevani hormonihirviöistä kauhein ja tuntuu, että jos voisin istuisin vauvan kopan vierellä päivin öin valvomassa. Kunhan tästä vähän palaudun tähän maailmaan niin laitan lisää juttua.
kääröltä pitää heti kysyä mielenkiinnolla, että mistä on tuo 80 ml luku/pv maitoa? Onko se joku vuorokausisuositus vai saitko ohjeen suoraan synnäriltä? Sain tosi huonot ohjeet siihen miten toimin lisämaidon kanssa kun omaa ei tahdo tulla.
Onnea hellikille tyttövauvasta! Ehdit sittenkin ennen minua. Ja onnittelut deselle Onnista. Olipas pitkä prinssi =) Ja vielä perään onnentoivotukset myös hapölle! Siellä myös nopea synnytys.
Ja kaikille muillekin terkut. Tämä menee taas hormoinelemaan...
Afternoon ja mcbaby - 5 vrk
Helli, Dese, Hapö ja Aftis pikkuisista nyyteistänne! Se on ihmeellinen ja hurmaava tunne tulla kotiin vihdoinkin (ja me kaikki tiedetään, että painotus ennen kaikkea sanalla vihdoinkin...) sen nyytin kanssa! Todellakin ropisemalla tullut vauvauutisia nyt toukokuussa!
Nauttikaa arjesta ja tulkaa kertomaan kuulumisianne. Huiskutukset ja halaukset myös teille kaikille muillekin enskoille!
Tarkoitus oli tulla kertoilemaan tunnelmia, mutta nyt poika jo ilmoittelee heräilevänsä, ei nukkunutkaan nyt niin kauaa kuin oletin. Eli täällä vielä kuulostellaan rytmiä, mikään ei ole vielä etukäteen arvattavissa.
Tuutimari ja poika 2vk
Aftikselle valtavat onnittelut pienen prinsessan syntymästä!! Loppu hyvin, kaikki hyvin! :) Hienoja uutisia, tulethan kertomaan vielä lisää kuulumisia!?
Täällä ei kummempaa, paitsi että kumman tasaista on tämä odotus nyt tässä vaiheessa - ja se taas saa tuhannet ajatukset pomppimaan päässä! Olo on hyvä kaikin puolin... Tosin nyt säiden lämmettyä on jalkoihin tullut turvotusta, nilkat näyttävät kovin kauniilta! ;) Mutta muuten on tasaista menoa - toivottavasti se on vaan hyvä! Vauva liikkuu hiljalleen, kyllä varmaan päivittäin tunnen liikkeitä mutta aika vaimeita ne vieläkin ovat. Tosin eilen tuntui selvä potku tuonne alas, virtsarakkoon päin - onneks ei ollut pissihätä! ;)
Pitikin muuten kysellä nyt täälläkin, että millaista vauhtia se sf-mitta oikein kasvaa? Kun musta tuntuu, että mulla tuo kohdun yläreuna on ollut jo viikkotolkulla tuossa navan tuntumilla, ehkä nyt sentin tai kahden heitto on mutta omasta mielestä tuntuu hitaalta... :( Kertokaahan te kokeneemmat!
Eipä tässä muuta kuin hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
Naksu 19+5
Oih ja voih, miten superihania uutisia täällä onkaan! Onnea teille vauvautuneille ja kaikkea ihana vauva-arjen pyörittämiseen <3
Odotusosatolla vielä viihtyville vilkutuksia. Tällä viikolla selviää, saatteko minusta seuraa.... Jännittää!
-Diina pp 13-
Aftikselle, ja koko perheelle, ensiksi oikein paljon onnea prinsessa mcbabystä! Siellä on ollut sitten oikein näyttävä sisääntulo, onneksi vauva voi kuitenkin hyvin. Oletkos vielä kauhean kipeä? Entä miten muuten on alkupäivät lähteneet sujumaan?
Naksulle mun piti tuota sf-mittaa kommentoida...Neuvolakorttiin on kirjattu rv22 sf19 ja sitten rv26+4 sf24 (välissä on käynti rv23+5, muttei mittausmerkintää...). Eli mulla maha pullahti ihan yhtäkkiä ja sen kyllä itekkin huomasi. Se vain tuli jostain. Itse en ole kyllä kauheasti tunnustellut kohdun yläreunaa, tuijotin vain mahan kasvua peilistä. Olikohan yhtään apuja? Mutta sieltä se maha nousee vaan, odota pois. Muuten siihen valkovuotoon, mulla on ollut koko raskauden ajan ihan mahotonta lorahtelua (jep, ällöä, tiedän...), mutta lääkärin mielestä ihan ok, kun ei haise tai ole kokkareista. Eli ai auta kuin kestää ;D
ON; Täällä siis yhdessä koossa vielä...Ei mitään ihmeellisempiä tuntemuksia. Supistuksia tulee, mutta tuntuvat tuossa mahan päällä. Ei siis kipeitä, eikä selässä...Välillä toivon vauvan tulevan jo maailmaan, mutta toisaalta ei vielä ole niin ahdistunut olo. Syntyy, kun haluaa tulla ;D Huomenna menen äpolilla käymään, mittailevat sitten Aarteen koon. Katsotaan mitä sanovat!
Voikaa hyvin ja tulkaahan turisemaan kuulumisia, kun ennätätte. Taitaa olla monenmoista puuhaa muilla, ehkä pääsen sen makuun kohta...=)
-marge ja Aarre rv38+5-
Aftis sain tuon 80ml/syötöllä ohjeen neuvolasta, mutta eipä se joka kerta pojalle riitä. Välillä menee 60ml ja välillä 120ml. Ja en oo noita kertoja per päivä oo laskenu vaan oon antanu maitoo ku sitä tahtoo. Mä en siis enää oo viikkoon imettäny ollenkaan.
Täälä poika kasvaa kovaa vauhtia 4kg varmaan jo rikki(viikko sitten oli 3960g) ja pituuttakin alkaa pojalla oleen huimasti, 56cm alkaa oleen jo nafteja. Edelleen syödään hyvin ja yötkin menee aika hyvin kerran heräämisellä. Puolen yön paikkeilla menee unille ja sitten aamuyöllä herätään syömään, sillo meinaa aina olla virkeenä, mutta tutilla saa nukkumaan. Aamulla noustaa 6-8 välillä ylös. Nyt on ollu ihanaa kun saa nukuttaa poikaa ulkona ja hyvin on unet maistuneet. Iltapäivästä on alkanu vähä kitiseen ku kakkaa pitäs vääntää, mutta muuten on edelleen kiltti ja rauhallinen poika. Hereillä olo aika on huomattavasti lisääntyny ja kuuntelee ja seuraa hyvin tarkkaan jo. Päätä nostelee kamalasti ja kyljelleen ku laittaa nukkumaan ni jo on kohta selällään, viime yön syötön jälkeen laitoin mahalleen ja uni tuli heti.
Mutta kaikille jakautuneille oikein paljon onnea ja ihania päiviä pienokaisten kanssa! Nauttikaa nyt oikein kunnolla tää aika on vaan nii julmetun lyhyt!
Ja teille jotka vielä masua kasvattelette, nauttikaa siitä, sitä tulee ikävä!
Nyt meiän poika alkaa kaipaamaan ruokaa joten täytyy mennä!
Oikein ihanaa ja lämmintä kesää kaikille!
käärö ja poika 1kk
Tärkeimmät otsikkoon, eiks niin =)
Ihan niinku Jessica jo sanokin, aivan ihanaa lukea muitten odotuksesta ja vauva-arjen alottelusta. Itellä kun sinne on vielä matkaa, jopa enempi ku Naksulla ja Jessikalla, huh.
Keskiviikkona käytiin kurkkaamassa vauvelia. siellä hän kööllötteli. Vasta ihan lopussa viitti vähän heilutella meille. Mut nähtiinpä nyt ne rakenteet jotka jäi sillon niskaturvotusta mitattaessa näkemäti. Hyvältä näytti. tais sillon viimeks vaan olla lekurilla paha päivä, kun nyt sama ihminen oli ihan erilainen. Hymyili ja oli kohtelias ja näin vauvan monitorista pyytämäti. JEE!!! Tänään kävin siinä seulonta verikokeessa. Vastaukset tulee sit neuvolaan joskus. Jokohan olisivat valmiit kun sueraavan kerran mnee, se ois 9.6. Töissä jaksaminen meinaa olla vaikeeta. Yllttävää kyllä kiire ja paljon uusia asioita, joita ei vielä ole ehtiny oppiin.
Ja jatkuva väsymys! Koskaan ei taho jaksaa kirjottaan tännekkään mitään kun aian väsyttää niin vietävästi, mut päivittäin käyn lukemassa mitä teille muille kuuluu ja hyvältähän se nyt näyttää.
Aftiskin lähtee huomenna hakeen mcbabyä, hurjaa. Mut parempihan se on käynnistellä nyt ku odotella et ongelmat pahenee. Tuleppa sit kertoon miten meni =) Ja tsemppiä!
Jessica ja Naksu on jo alotellu kutomisen. Tää mamma ei kudo, piste. Niitä hirvityksiä, jos ees valmistuvat, ei voi pukee ees frankestainin hirviön jälkikasvulle. Taitais tulla just sellasia kun siinä yhessä Adams family leffassa. Kolme hihaa tms =) Mut ei huolta, mummot kutoo ja ehkäpä isomummokin. Äidilleni annettiin äitienpäivänä lupa alkaa hamstraan vauvakamaa, ja olihan se jo ostanu pussilakana settejä pari. Ja kangasta se on ostellu, kun kerta on osaava ja aikaakin löytyy, niin hän tekee lakanat yms. jutu meille ite. Isäni ilmotti maksavansa vaunut ja turvaistuimen. onahan hheidän ensimmäinen lapsenlapsensa, ja tän raskautumisvaikeuden tietäen mahdollisesti, ainooksi jäävä. Miehen vanhemmat ohjeistettiin ettei SAA haalia kamaa lisää. He kun hamstras kaikkee mahollista(ja mahotontakin) miehen siskonpojalle(nyt 1v.). Joten vaatteita saahan sieltä. Anoppi lupas pestä ja vähän laitella vaatteita valmiiks. Joten paljoo ei ite tartte vielä hankkia =) mut kyl tuolla laatikossa on jo pienet mokkanahkaset töppöset ja rukkaset vartoomassa, samoin löytyy katselukirja ja sellanen kankainen matkasyöttötuoli joka laitetaan tuolin selkänojaan kiinni. No sen tosin ostin ku kummipoika oli yökylässä ja sattu tarjous kohalle =)
Pikkasen alkaa mietityttään tuo loppuraskaus ja sen sujuminen, kun nyt jo on armotonta närästystä ja selkä kipuja. Miten sitä oikein siellä lopussa selviää??? = O
Ja sitten vielä loppuun KYSYMYS! Miten olette kertoneet tulevasta vauvasta lapsettomalle tutulle? Meillä on harrastuskaveri, joka sai keskenmenon n. kk sitten. Samalla selvis että he ove tsekundaarisia ja yrtystä hoitojenkanssa takana 9v. Mitään hyviä ystäviä ei olla, mutta harrastuksessa tavataan epäsäännöllisesti ja sillon tarttis pystyä tekeen yhessä töitä asillisesti. Omalta kohdalta tietää että uutinen satuttaa joka tapauksessa, mutta kun tahtois olla mahdollisimman hellävarainen. Niin mitä suosittellan?
Auronkoista alkukesää toivottelevat Mushu&Toukka 15+0