Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤ Ensikot TOUKOKUUSSA ¤¤¤

09.05.2008 |

Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan odottavat!

Ensikot:

Afternoon

Ikä: Kumpikin vuosimallia -73

Yritystä aloitettu kevät-kesä/2005

Hoitoja 2 inssiä - negaa, 1. ivf:n tuoresiirrosta plussa 09/2007

LA: 17.5.2007 paikka SeinäjoenKS

Buumi73

Ikä: kumpikin 33v.

Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu

Pillerit jätetty pois 01/06

Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä tukemaan Terolut. Hoitona ovulaation induktio x 4. Viimeisimmän hoitokerran pistokset jouduttiin keskeyttämään -> " pilalle" mennyt yritys - joka poikikin tuplaplussan!

LA: 06/2008

Dese

Ikä: molemmat vm78

Kotipaikka: pääkaupunkiseutu

Yritys aloitettu: 09/2005

Hoidot: Clomit ja luget. Plussa oli kuitenkin luomuyllätys.

LA: kesäkuun -08 alkupäivät

Hapö

Ikä: molemmat-78

kotipaikka: pääkaupunkiseutu

Yritys aloitettu: 02/06 ¿totisemmin¿ ja hoidot 02/07

Hoidot: yksi inssi 06/07-nega ja ICSI 08/07 toi plussan!

LA: 28.5.2008

Hellikki

Ikä: minä 32, mies 35

Kotipaikka: Pk-seudulla asutaan

Yritys aloitettu: 08/2005

Hoidot: Kaksi inssiä, joista 08/2007 tehty toi plussan

LA: 16.5.2008

Jessica

Vm: Minä -75, mies -72

Kotipaikka: Turun seutu

Yritys aloitettu: 05/05

Hoidot: Inssit 12/06, 02/07, 03/07 negaa. Ivf -07 ja 2 x pas kaikki negaa,

2. Ivf 01/08+.

LA: 10/2008 (?)

Kille75

Kumpikin vuosimallia -75

Yritystä aloitettu syksy/2005

Hoitoja 4 inssiä, 1. ivf:n tuoresiirto nega ja 1. pas plussa 04/2007

LA: 14.12.2007 paikka Hki Nkl

Käärö

minä -83 mies -80

asustellaan pohjois-suomessa

yritystä 06/04

3 kiertoa clomeja kevät -07, simppatesti ok, verikokeet ok, aukiolotutkimus 08/07 ja sen jälkeen plussa 09/07

LA: toukokuun -08 alkupuoliskolla

Marge

Ikä: minä -82, mies -81

Kotipaikka: Häme

Yritys aloitettu: 05/06

Hoidot: clomit ja puregon, 09/07 aukiolotutkimus-> luomuplussa!

LA: 13.6.08

Mushu

Ikä: molemmat vm -79

Kotipaikka: Pirkanmaa

Yritys: Pillerit lopetettu 07/05

Hoidot: Kierron tasailua, clomit, inseminaatio 01/08 ja 02/08->plussa

LA: 14.11.2008

Naksu

Ikä: Molemmat ollaan 26-v.

Kotipaikka: Tampere

Yritys aloitettu: 09/2005

Hoidot: Inssit 12/06, 02/07, 05/07 kaikki negaa. 1. ivf --> plussa, mutta keskeytynyt keskenmeno rv:lla 12. :( 2. ivf 2/2008 --> Plussa!

LA: 10/2008 (?)

Tatjuska79

ikä: molemmat -79

Kotipaikka: asustellaan savon mualla

Hoidot: yritetty 08/03 lähtien, ekan kerran tk-lääkäriin 01/06, julkiselle 03/06

Plussa 3/2008, toisesta ICSI-hoidosta!

LA: Marraskuu 2008

Tuutimari

Ikä: minä 31, mies 32

Kotipaikka: Pohjois-Suomi

Yritys aloitettu: 10/2005

Hoidot: Clomit+ Luget, 1. Inssi 8/07 toi plussan!

LA: 15.5.08

Vannis

Ikä: minä 26 ja mies 27

Kotipaikka: pk-seutu

Yritys aloitettu: 03/05

Hoidot: clomeja ja 3 ivf:ää, plussa viimeisestä ivf:stä 05/07

LA: 23.1.2008

Yksis

Ikä: minä 35, mies 38

Kotipaikka: Yhdysvallat

Yritys aloitettu: Ikuisuuksia sitten

Hoidot: Kaksi inssiä (7/2007 ja 8/2007), joista 08/2007 tehty toi plussan

LA: 24.4.2008

Lasketut ajat:

Yksis 04/2008

Käärö 05/2008

Tuutimari 05/2008

Hellikki 05/2008

Afternoon 05/2008

Hapö 05/2008

Dese 06/2008

Marge 06/2008

Buumi 06/2008

Naksu 10/2008 (?)

Jessica 10/2008 (?)

Mushu 11/2008

Tatjuska 11/2008

Synnyttäneet Ensikot:

Bianco 10/2007 (poika)

Kille75 11/2007 (poika)

Vannis 12/2007 (vauva A, tyttö 1900g vauva B, poika 2100g)

-ninnuli1- 03/2008 (tyttö)

YksityinenAsia 17.4.2008 (tyttö 3595g/48cm)

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelleen tämän palstan kanssa. Sisäänkirjautuminen tuntuu olevan ihan sattuman kauppaa tai sitten olen jollain "mustalla listalla", kun en meinaa millään päästä vastailemaan viesteihinne. No, ehkäpä tämä taas tästä.

Mushu: Harmi, että olet joutunut tuollaisia lääkäreitä tapaamaan. Kuten Afternoonkin sanoi, mikään ei ole niin kamalaa kuin odottaa jotain sellaista josta ei ole varmuutta. Kyllähän ne päivät toki kuluvat, vaikkakin välillä tuskastuttavan hitaasti, ja pian pääsette taas kurkkimaan vauvaanne. Tsemppiä!

Taitaakin olla niin, että miehet ne vasta kärsimättömiä ovatkin näillä viimeisillä metreillä. Kyllä meilläkin lähes päivittäin pidetään pieniä houkutuspuheita Onnille, mutta eipä ne ole vielä tehonneet.

Afternoon: Ai ovat sukulaisetkin jo menettäneet toivonsa... tai sitten he pelkäävät "tiikeriäidin" reagointia uteliaisiin kysymyksiin. =D Ehkäpä teidän mcbaby on sellainen vauva, joka ei liiemmin varottele vaan pistää h-hetkellä sitten kunnon shown pystyyn. Vähän niin kuin suuren maailman tyyliin. Jännityksellä täällä odottelen, milloin saadaan uutisia...

Hellikki: Ai sielläkin mies on ihan täpinöissään. Onhan se suloista, kun toinen odottaa kovasti, mutta ei se hermoilu tietysti omaa odottavaa oloa helpota. Mutta sulla taitaa olla olokin kaikin puolin ok. Hyvä niin! Ja kyllä mua jännittää sunkin puolesta...

Pitäisikö laittaa vedonlyönti käyntiin siitä, kumman ihanuus näkee päivänvalon ensimmäisenä, Hellikin vai Afternoonin?

Sairaalakassista oli puhetta. No, mulla on ollut jonkinlainen varustus pakattuna jokaiselle äpoli-käynnille, ihan vaan varmuuden vuoksi. Silloin eka kerralla, kun jouduin jäämään sisälle, ei mulla ollut mukana muuta kuin hammasharja. Mies toi muita romppeita sitten myöhemmin. Perjantaiaamuna laitoin laukkuun ihan ajatuksella loputkin tavarat, joita kuvittelen tarvitsevani sairaalassa. Vaikka niitä valmiita listoja on olemassa, tuntuu silti, että kaikkea ei vaan osaa ottaa huomioon.

Mitäs muut enskat? Onko kaikki ok?

ON: En siis jäänyt äpolille perjantaina vaan tulin kotiin odottelemaan. Kaikki labrat ovat ok ja vauvallakin on ultran mukaan kaikki kunnossa. Verenpaine on toki vähän koholla edellisiin mittauksiin verrattuna, mutta ei siinäkään mitään hälyyttävää. Kaikesta viime viikkoisesta mylläyksestä, vihlomisesta ja mahanahkan kiristymisestä huolimatta tilanne alakerrassa ei ole edennyt. Mutta lääkäri kyllä sanoi, ettei tilanne etene välttämättä kovinkaan tasaisesti. Välillä muutoksia tapahtuu hyvinkin nopeasti ja välillä tilanne tasaantuu. Itse kyllä toivoisin, että Onni raivaisi itselleen tilaa mahdollisimman pian. Perjantain ronkkimisen jälkeen ovat supistelut, vihlomiset ja kaikki muutkin ihanuudet kyllä jatkuneet ja ehkäpä jopa vähän lisääntyneetkin (voi olla myös toiveajattelua...), mutta ei niin kipeänä, että voisin kuvitella h-hetken olevan oven takana -ainakaan siis sen lähimmän oven. =D Anopin poppoo on tulossa tänään visiitille ja pitäisi kaiketi vähän siivoilla. Ja ilmeisesti anoppi on taas käynyt tyhjentämässä jonkun kaupan vauvantarvikeosaston. Miten ihmeessä mä saan tungettua ne kaikki kamat jonnekin? Ei meillä mitään ylimääräisiä varastoja Onnin tavaroille sentään ole rakennettu. Haluaisikohan anoppi itse järjestellä tavarat kaappeihin? Ei vais, hyväähän se vaan tarkoittaa ja kiitollinen olen kaikesta avusta ja huomiosta.

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

~dese ja Onni

Vierailija
22/75 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei ainakaan aikoihin synny! Toivoisin niin, ettei tarvitsisi käynnistellä, mutta sellainen vaihtoehto alkaa tuntua pelottavan todennäköiseltä.

Yhtään liioittelematta olo on vähintään yhtä hyvä kuin äitiyslomalle jäädessä; jumpassakin olen käynyt ja uhkaavasti näyttää siltä, että sieltä mut löytää puntteja nostelemasta ensi viikollakin. Eilen laitoin kasvimaan kuosiin eikä monen tunnin kyykkiminen ja kumartelu tuntunut missään.

Kiva kuulla, että desellä ja Onnilla on kaikki hyvin, vaikkette tositoimiin vielä päässeetkään. Kuulostaa kuitenkin siltä, että päivänä minä hyvänsä... Mikäs on Aftiksen tilanne, vieläkö siellä vai jokojoko?

helli rv. 40+2 (Jostain muistelen lukeneeni, että keskimäärin vauvat syntyy juuri 40+2 -toivossa on hyvä elää...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis edistystä =) eli ei kandee hellikki tän puolesta lyödä vetoa =) Sä olet kyllä uskomattoman hyvässä kunnossa jos jaksat vielä jumpassakin käydä. Tai mä en olis voinu käydä enää piiiiitkään aikaan kun paine tuolla alhaalla on niin kova. En tiedä sitten johtuuko se siitä istukasta. Eilen kävelin ehkä noin kahden kilometrin matkan ja en meinannut enää kotiin päästä. Maha vetää ihan kovaksi joka puolelta ja kävely on lähinnä sellaista 90-vuotiaan mummon tassuttelua. Sohvalta ja sängystä en tahdo päästä ylös kun nivusiin vihloo ja pitkiä aikoja ei voi olla yhdessä asennossa vaan on vuoroteltava kävelyä, istumista ja seisomista =)

dese et sitten vielä jäänytkään synnärille =) vaikka toiveissa taisi jo olla. Silti, taidat ohittaa vielä mut ja hellikin tässä viime metreillä =) Juu, soitot sukulaisilta on vähentyneet tännepäin. Se vain, että jos meistä jompi kumpi soittaa heille niin ensimmäisenä sanotaan että ai jaha, nytkö mennään?. No EI MENNÄ! Soitin vaan sanoakseni .....
Ehkäpä tosiaan mcbaby haluaa sen kunnon shown kun syntyy, eli tulee sitten ryminällä kun sitä vähiten odottaa =) Mutta luin tuolta odotuspuolelta toukokuun juttuja myös ja siellä oltiin kans aika tulisilla hiilillä kun viikot vaan paukkuu. Joku sanoikin, että on aina pettynyt kun yöllä nousee vessaan eikä lapsivesi ole vieläkään mennyt =)

Sairaalakassi on tosiaan ollut pakattuna jo hetken ja odottelee keittiössä. Otan sen taas tiistaina mukaan ä-polille kun menen tarkistukseen. Ihan vain toiveajatteluna =) Noh, tietysti olisi paras jos vauva tulisi ihan omia aikojaan ilman käynnistelyjä, kun sanovat että se käynnistys saattaa olla niin kivuliasta. Mä olen myös lukenut tuon 40+2 keskimääräisen syntymäajan jostain. Sitä siis odotellessa, eli huomista =)

Onneksi suomi sentään voitti eilen pronssia kun piti sekin peli yöllä katsoa. Go Pihlström! =)

Terkuin Afternoon ja mcbaby rv 40+1

Vierailija
24/75 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan enskavauvoja syntynyt?

Nyt täytyy kyllä myöntää, että kateudesta vihreänä lueskelin Hellikin tekstiä tuosta liikkumisesta. En voisi enää kuvitellakaan lähteväni tämän potsin kanssa jumppailemaan. Kävelykin tuntuu, ja varmasti näyttääkin, superlihavan ankan vaappumiselta. Mutta ihanaa, että joku jaksaa ja pystyy. Niin, ja jos puutarhavimma iskee uudelleen, meidän postimerkin kokoiselle takapihalle voisi tulla kyykkimään ihan urakalla... Kutsu on siis voimassa Hellikki!

Tänään on sitten ollut Afternoonilla se maaginen 40+2 -tilanne. Jokohan mcbaby jumppailee mahanahkan tällä puolella? Viestiä odotellaan.

Missäs Marge ja Hapö luuraavat? Vai joko te olette kiilanneet jonossa ohi?

Naksustakaan ei ole aikoihin mitään kuulunut. Onhan kaikki ok?

OmaanNapaan ei kuulu mitään uutta eikä ihmeellistä. Viime yönä nukuin paremmin kuin aikoihin ja aamulla olo oli jopa loistava. Pienessä mielessä tietysti kuvittelin (toivoin), että kroppa valmistautuu koetukseen, mutta kissan viikset. Ei tässä mitään sellaisia muutoksia ole tapahtunut, joista voisi päätellä h-hetken lähestyvän. Toki mahaa kiristelee, välillä jopa vähän nipistellen, mutta siihen se sitten jääkin. Mies on kyllä jokaisen nipistyksen jälkeen muistanut kysyä, että joko pitäisi valmistautua lähtemään. Jos toiveita saa esittää, niin toivoisin synnytyksen käynnistyvän kunnolla ihan kerrasta. Ei tarvitsisi jäädä jahkailemaan, että mennäkö vai ei. Toisaalta olisi ehkä helpompaa niin, että lapsivesi menisi kotona ja sitten olisi jonkinlainen toimintasuunnitelma olemassa. Sen jälkeen kun ei voi enää odotella epämääräisen mittaista aikaa. No, toivossa on edelleenkin hyvä elää. =D

Huiskaukset kaikille ja tsemppiä!

~dese ja Onni rv 38+risat

Vierailija
25/75 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa paksussa kuosissa ollaan edelleen. Ottaa pattiin ihan kaikki ja varsinkin se että nämä sivut eivät toimi!! Tänäänkin pääsin nyt ekaa kertaa tälle meidän palstalle ja kello on kohta puoli 11 illalla.

Mulla vetää masun kovaksi niin usein ja pitkiä aikoja, että olen ollut tänään ihan huolesta kankeana. En kuitenkaan synnärille soittanut kun sinne ä-polille taas aamulla mennään. Tulen sitten kertomaan uutisia jos niitä on.....vaikka tiedän jo nyt että kotiin lähettävät.

Huoli vauvan jaksamisesta on kova ja en enää yhtään jaksaisi odotella....itkua meinaa pukata ja kaikkien soittelut harmittaa. Jätin jo tänään vastaamatta muutamaan puheluun.

Hormonihirviö Afternoon ja huomenna taas kontrolli....

Vierailija
26/75 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka pienessä mielessäni olin varautunut, että yli menee, niin kyllä tämä odottelu syö naista! Ja miestä. Meillä sukulaiset, tuttavat ja naapurit on aloittaneet kyselyrumban vasta nyt, mikä syö entisestään.

Miehen mielestä olen ylikunnossa; vauva ei kuulemma tajua tulla ulos, kun mutsi jaksaa painaa kuin vasikka kesälaitumella. Niinpä kokeilin eilen toista taktiikkaa ja vetelehdin päivän. Illalla iski järjetön ketutus ja kuurasin yläkerran kylppärin lattiasta kattoon. Ässät on kokeiltu ja tänään aion kokeilla tuplaässää eli Siivoan Saunan. Tosiasiassa olen sitä mieltä, ettei synnytystä voi käynnistää millään poppaskonsteilla, mutta jos vaan tuijottelen seiniä kaiket päivät, niin kyllähän siinä piä halakiaa.

Tänään on neuvola, perjantaina sitten seuraava. Kunpa tuohon toiseen ei tartteis mennä...

Aftis, tuu ilmoittautumaan heti kontrollikäynnin jälkeen, ellet ollut onnentyttö ja päässyt McBabyä hakemaan. Deselle kans tsemppaukset odotteluun.

Tajusin eilen, että tasan vuosi sitten meille tehtiin eka inssi. Valtavasti on vuodessa ehtinyt tapahtua ja kuitenkin juuri nyt tuntuu, että mitään-ei-tapahdu-koskaan!

helli rv. 40+4

Vierailija
27/75 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me taidetaan olla hellikin kanssa ainoat jotka täällä enää roikkuu =) Ja mikäpäs meidän roikkuessa....kun ei muutakaan äksöniä ole kulmilla! Vaikka kolmea ässää meillekin suositeltiin.

Juu, siis äpolilla taas pistäydytty ja kuinkas muutenkaan - kotiin jälleen lähettivät.

Kohdunkaula oli nyt 2 cm mutta lääkärin mukaan ei näytäkään siltä, että olisi siitä mihinkään suuntaan pehmenemässä. Lapsivettä oli "tarpeeksi", joten siitäkään ei nyt huolehdittu ja istukka näyttää jäävän sivuun siististi. Alapaine oli koholla, samoin valkuaiset ja pääkin on kipeä, mutta ei kuulemma aihetta huoleen.

Kätilö oli vähän huolissaan niistä mun pitkittyneistä supistuksista, jotka vetää mahan kovaksi pitkiksikin ajoiksi. Melkein aina kun olen jalkeilla. Lääkäri ei taas niistä mitään piitannut. (taas oli muuten eri lääkäri). Käskivät tehdä liikelaskentaa päivittäin ja vauvan painoarvio oli sama kuin viimeksikin. Sehän kai mitataankin kallosta ja reisiluusta ja mistä muusta mahdetaankaan mitata....eli taitaa vain lihoa mun suklaansyönnistä meidän mcbaby ja painaa oikeasti synnytyksessä jo kuus kiloa =)

Uusi aika saatiin perjantaille eli matkamme äpolille taas käy. En nimittäin usko että tässä ennen sitä mitään tapahtuu. Niin, lääkäri tosiaan sanoi, ettei käynnistää kannata, koska kohdunkaula ei ole "suotuinen" synnytykselle, että siinä menisi sitten kuitenkin monta päivää. Näin ollen parempi odotella kotosalla.

Ootko helli muuten huomannut, että meidän vauvoista tulee nyt sitten horoskoopiltaan kaksosia eikä härkiä, niinkuin alunperin piti tulla. =) Sä oot kyllä ehdottoman tehokas noissa sun toimissa. Saunankin ajattelit sitten siivota.

Tietääkö kukaan onko se 42+2 se EHDOTON viimeinen päivä kun annetaan mennä yliajalle? Sehän menee sitten mulla jo kesäkuun puolelle....HUOH!

Eipä tässä auta kuin odotella....

t. Afternoon ja mcbaby rv 40+3

Vierailija
28/75 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin sain uudet tunnukset kun vanhoilla en päässyt kirjautumaan - onpas ollut tuskaista kun ei ole saanut mitään kirjoiteltua tänne!! Josko nämä uudet (muuten ihan kivat) sivut alkaisi pikkuhiljaa toimimaan...

Hellikki: Jospa nyt sitten "vähän" päivittelisin noita tietoja! ;) On näköjään jäänyt tuo päivittely meikäläiseltä vähän väliin tässä vuosien saatossa... Eli

Ikä: Molemmat ollaan vm -80

Yritys aloitettu: 9/2005

Hoidot: Inssit 12/06, 02/07, 05/07 kaikki negaa. 1. ivf --> plussa, mutta keskeytynyt keskenmeno rv:lla 12. :( 2. ivf 2/2008 --> Plussa! :D

LA: 22.10.08

Ja siellä on kyllä hieno asenne, täytyy sanoa! Noin se pitääkin ajatella, yli menee jos on mennäkseen, minkäs sille mahtaa! Kyllä se sieltä tulee, kun on valmis! :)

Käärö: Voih, suuret onnittelut pienen pojan syntymän johdosta!!! Ihanaa vauva-arkea sinne!! Ja kiitokset synnytyskertomuksesta!

Mushu: Olipas siellä ollut kurja ultrakäynti, höh! Miten kummassa se lääkäri ei saanut sisäkautta näkymää, eikös se yleensä mene toisin päin?!!! No mutta, pääasia että kaikki on hyvin, se on hienoa se!

Dese: Sielläkin kuulostaa siltä, että olisit jo valmista kauraa tosi toimiin! Jaksamista sinne, ja malttia! :)

Ja Aftis: Voih, kyllä te kaikki vanhat enskat nyt ne käärönne saatte hetkenä minä hyvänsä! Jaksamisia sinne loppumetreille!!

Noh, nämä mun kommentoinnit on varmaan melkoisen kankeita, kun yritin tässä summata koko pinon alusta asti... Mutta siis yhteenvetona voi todeta, että kyllä on jännät paikat tässä pinossa, niin kovin moni siellä odottelee vaan synnytyksen alkua! Tsemppiä teille kaikille yhteisesti siis!

Ja kiitos mua kyselleille, olisin tietysti kirjoitellut jo ajat sitten, mutta mun vanhat tunnukset eivät tosiaan kelvanneet joten odottelin uusien saamista - ja kyllä on ollut kuin kissa pistoksissa kun en ole tänne teitin joukkoon päässyt!

Ja sitten omaa napaa: Kaikki hyvin, ainakin eilisen neuvolakäynnin perusteella! Pullan sydän kopsutti niin kovin, että koko huone raikasi! :) Ihanaa!! Liikkeitä kun en varmuudella ollut tuntenut useaan päivään, niin huoli olikin jo kova. Mutta tosin, ovathan nämä liikkeet vielä niin hentoisia, että helposti jäävät tuonne muun vatsan myllerryksen sekaan piiloon... Mutta siis, neukkulassa meni hyvin, syke oli 150, pissa puhdas, verenpaine ok, painoa tullut 400g/vko (onko liikaa??) eli yhteensä raskauden alusta 3,5-2,5kg - hoitojen alusta tosin jo 4,5kg mutta nuo hormonit kyllä lisäsivät painoa! Mutta siis, massu on jo hieno pallero, oikein komea ja ylpeä olen siitä! Ja nuo Pullan liikkeet, ne ovat kyllä niin uskomattoman ihanan tuntuisia, sitten kun ne tuntee varmaksi! Kunpa kaikki nyt siis menisi hyvin loppuun asti, sitä toivon niin kovin! Menkkakipuja on ollut aika ajoin ja ne huolettavat... Välillä niiden yhteydessä menee alamasu ihan kovaksi, välillä taas ei... Pitäisikö olla huolissaan, neuvolan täti ei ainakaan tuntunut olevan?

Tänään aloin sitten kutoa ensimmäistä töppösparia Pullalle ja heti iski epäilys, että voiko sitä nyt näin aikaisin alkaa, tietääkö huonoa??? Mutta aloitettu on, paras tietää vaan hyvää!! :)

Naksu ja Pulla 17+6

Vierailija
29/75 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin sain uudet tunnukset kun vanhoilla en päässyt kirjautumaan - onpas ollut tuskaista kun ei ole saanut mitään kirjoiteltua tänne!! Josko nämä uudet (muuten ihan kivat) sivut alkaisi pikkuhiljaa toimimaan...

Hellikki: Jospa nyt sitten "vähän" päivittelisin noita tietoja! ;) On näköjään jäänyt tuo päivittely meikäläiseltä vähän väliin tässä vuosien saatossa... Eli

Ikä: Molemmat ollaan vm -80

Yritys aloitettu: 9/2005

Hoidot: Inssit 12/06, 02/07, 05/07 kaikki negaa. 1. ivf --> plussa, mutta keskeytynyt keskenmeno rv:lla 12. :( 2. ivf 2/2008 --> Plussa! :D

LA: 22.10.08

Ja siellä on kyllä hieno asenne, täytyy sanoa! Noin se pitääkin ajatella, yli menee jos on mennäkseen, minkäs sille mahtaa! Kyllä se sieltä tulee, kun on valmis! :)

Käärö: Voih, suuret onnittelut pienen pojan syntymän johdosta!!! Ihanaa vauva-arkea sinne!! Ja kiitokset synnytyskertomuksesta!

Mushu: Olipas siellä ollut kurja ultrakäynti, höh! Miten kummassa se lääkäri ei saanut sisäkautta näkymää, eikös se yleensä mene toisin päin?!!! No mutta, pääasia että kaikki on hyvin, se on hienoa se!

Dese: Sielläkin kuulostaa siltä, että olisit jo valmista kauraa tosi toimiin! Jaksamista sinne, ja malttia! :)

Ja Aftis: Voih, kyllä te kaikki vanhat enskat nyt ne käärönne saatte hetkenä minä hyvänsä! Jaksamisia sinne loppumetreille!!

Noh, nämä mun kommentoinnit on varmaan melkoisen kankeita, kun yritin tässä summata koko pinon alusta asti... Mutta siis yhteenvetona voi todeta, että kyllä on jännät paikat tässä pinossa, niin kovin moni siellä odottelee vaan synnytyksen alkua! Tsemppiä teille kaikille yhteisesti siis!

Ja kiitos mua kyselleille, olisin tietysti kirjoitellut jo ajat sitten, mutta mun vanhat tunnukset eivät tosiaan kelvanneet joten odottelin uusien saamista - ja kyllä on ollut kuin kissa pistoksissa kun en ole tänne teitin joukkoon päässyt!

Ja sitten omaa napaa: Kaikki hyvin, ainakin eilisen neuvolakäynnin perusteella! Pullan sydän kopsutti niin kovin, että koko huone raikasi! :) Ihanaa!! Liikkeitä kun en varmuudella ollut tuntenut useaan päivään, niin huoli olikin jo kova. Mutta tosin, ovathan nämä liikkeet vielä niin hentoisia, että helposti jäävät tuonne muun vatsan myllerryksen sekaan piiloon... Mutta siis, neukkulassa meni hyvin, syke oli 150, pissa puhdas, verenpaine ok, painoa tullut 400g/vko (onko liikaa??) eli yhteensä raskauden alusta 3,5-2,5kg - hoitojen alusta tosin jo 4,5kg mutta nuo hormonit kyllä lisäsivät painoa! Mutta siis, massu on jo hieno pallero, oikein komea ja ylpeä olen siitä! Ja nuo Pullan liikkeet, ne ovat kyllä niin uskomattoman ihanan tuntuisia, sitten kun ne tuntee varmaksi! Kunpa kaikki nyt siis menisi hyvin loppuun asti, sitä toivon niin kovin! Menkkakipuja on ollut aika ajoin ja ne huolettavat... Välillä niiden yhteydessä menee alamasu ihan kovaksi, välillä taas ei... Pitäisikö olla huolissaan, neuvolan täti ei ainakaan tuntunut olevan?

Tänään aloin sitten kutoa ensimmäistä töppösparia Pullalle ja heti iski epäilys, että voiko sitä nyt näin aikaisin alkaa, tietääkö huonoa??? Mutta aloitettu on, paras tietää vaan hyvää!! :)

Naksu ja Pulla 17+6

Vierailija
30/75 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin että eipä se viesti nyt sitten tullutkaan perille mutta ehkäpä voisi ens kerralla tsekata myös 2. sivun! ;)

Vierailija
31/75 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis suuria uutisia täältäkään suunnalta. Yritän toki kaikin mahdollisin keinoin olla turhia hötkyilemättä, mutta odottavan aika on vaan niiiiiin kovin pitkä -ja jopa vähän tylsä. Tämä tylsyys on juuri se, mitä ajatuksissani pelkäsin ennen äippälomalle jäämistä. Päivät kuluvat pyjamassa hiihdellen eikä mitään tolkullista saa tehdyksi. No okei, olen tehnyt kevätarviointeja muutamana päivänä, jotta oppilaat saavat todistuksensa parin viikon päästä. Onhan se jotain järkevää tekemistä. Mutta tylsää sitäkin on yksin tehdä. =(

Hellikki on siis testannut "ässät" eikä mitään vaikutusta... Mutta kerropa sitten jos se tehoaakin vasta tuplana (Saunan Siivous). Tai miten olisi triplana (Seksiä Saunan Siivouksen jälkeen)? Onko sulle Hellikki varattu vielä ollenkaan kontrollikäyntiä lääkärillä? Vai odotteletko ihan tyynesti maailman tappiin saakka?

Afternoon on sitten vieläkin kotona. Ihme, etteivät ne mahan kovettumiset ole saaneet mitään edistystä aikaan. Luulisi, että jotain vaikutusta olisi niilläkin ollut. Toisaalta on kyllä ihan hyvä, etteivät ala käynnistämään, jos kerran tiedetään ettei elimistö ole vielä valmis. Mitä sitä suotta kärvistelemään montaa vuorokautta. Vaikkei tämä kotona odottelukaan herkkua ole, tämä ei sentään satu. En osaa sanoa juuta enkä jaata tuohon viimeiseen odottelupäivään. Eikös se pari viikkoa ole vielä ihan normaali yliaika, jos vauva päättää yksiössään viihtyä. Toivottavasti teidän ei tarvitse mcbabya ihan niin pitkään odotella.

Naksu: Kiva, että pääsit langoille hengailemaan. Ja tosi kiva lukea kuulumisia, kun kaikki on ok. Mulle sanottiin neuvolassa, että painoa saisi tulla korkeintaan 500g/viikko. Silloin pysyisi kuulemma tahti hyvänä. Mutta tuo painoasia on hyvin yksilöllinen, Jollekin kertyy alussa enemmän ja toiset pullistuvat vasta loppumetreillä. Eikä tuota painoa ainakaan sulle näytä liiemmin kertyneen. Ja eikös se niin mene, että jokainen kilo on tässä tilanteessa rakas ja ainutlaatuinen... Kyllä niistä kaiketi jossain vaiheessa eroonkin pääsee. Kudo Naksu ihan rauhassa, kyllähän syksyn vauvalla pitää töppöset olla valmiina odottamassa. Ja aika menee nopeammin kuin uskotkaan eikä näin loppumetreillä enää saa mitään aikaiseksi. Tai sitten se on vaan mun henk.koht. ongelma. =) Mulla on ainakin kaikki ihanat kutomis- ja virkkaamissuunnitelmat hautautuneet johonkin alakaapin perähyllylle. Ei siis taida Onni saada mitään äipän tekemää nuttua päällensä... ei ainakaan vielä hetkeen.

Vilkutuksia kaikille enskaystäville! Kirjoitelkaahan kuulumisianne, kun ehditte.

~dese ja Onni rv 38+

32/75 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti käyn ilmoittautumassa ja kerron onnellisia uutisia:

Poika syntyi perjantaina 16.5.08 (rv 40+1), painoa oli 3600g ja pituutta 52cm. Kaikki meni hyvin ja kotona ollaan nyt eka yö vietetty. Huh, tuntuu hurjalle että tämä on totta ja tuo ihana nyytti on nyt meillä!

Tulen kirjoittelemaan paremmalla ajalla, nyt ei osaa keskittyä kuin pojan tuhinan kuunteluun... :)

Terveisiä teille kaikille! Ja toivotaanpa, että pian tulee lisää synnytyksiä teille kaikille lasketuissa ajoissa oleville!

Ja ONNEA Käärölle! Siellä jo hieman kokeneenpana pojan äitinä, täällä tullaan perässä... :)

Tuutimari ja pieni-mies

Vierailija
33/75 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatenkin olit siis synnyttämässä kun sua täällä kaipailtiin =) Onnea kovasti pienen miehen johdosta! Tulehan tosiaan kertomaan kuulumisia kun maltat!

Toiset lapset ne osaa tulla suht ajallaan, mutta meidän ei.....eli edelleen täällä tilanne muuttumattomana. Joten taidan ottaa päiväunet.

t. Afternoon ja mcbaby rv 40+4

Vierailija
34/75 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa saada taas vauvauutisia enskapinoon. Suuret onnittelut koko perheelle! Voikaa hyvin ja nauttikaa toisistanne.

( . ) Eilen illalla ehdin jo kuvitella h-hetken koittaneen, mutta ohitse meni sekin tunne. Mutta nyt (luultavasti) ainakin tiedän, millaisia ovat kunnon supistukset. Reilu puoli tuntia sitä kiristelyä kesti ja sitten se hiipui. Jospa se Onni tästä vielä jonain päivänä syntyisi...

Aurinkoa ja tsemppiä kaikille!

~dese ja Onni

Vierailija
35/75 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dese se siellä jo tylsistyy... Noh, voi lohduttautua sillä että kohta ei tasan tarkkaan ole tylsää kun vauva täyttää sun päivät! :D Ja ajatella, hetkenä minä hyvänsä... Eiköhän noi supparit jo jotain enteile! Niin ja kiitti tsemppaamisesta, koitan kyllä olla ottamatta paineita painosta (siitäkin ;) )! Ja töppöset edistyy! :D

Tuutimarille onnittelut pojan syntymästä! Nii-in, uskon että tuntuu uskomattomalta, että vihdoin se nykerö on ihan siinä lähellä, ihka aitona!!! Nautihan!!!

Aftis: Mitenkäs se menikään... Hyvää kannattaa odottaa! :D Tsemppiä viimoisiin päiviin odottajana!

No niin, nyt on täälläkin sitten koettu ensimmäinen liitoskipu! Siis oikeesti yksikössä, se oli sellainen puukonisku nivusiin että piti ihan pysähtyä keskelle katua kaupungilla. Mutta siis tuolla nivusissa se tuntui ja olettaisin, että oli just sitä, kun neukkulan täti tuollaisiksi niitä juuri pari päivää sitten kuvaili! Hölmöä miten sitä voi olla iloinen tuollaisista kivuliaistakin oireista - kunhan vaan tietää, että kuuluu asiaan! :) Niin, äippävaatteita tuli tänään ostettua oikea kasa, paitoja ja masutuubeja siis. Ihania kevät-/kesäpaitoja, kun nyt vaan ilmat lämpiäisivät...

Naksu 18+0 (huiiiii, ihanaa!!!)

Vierailija
36/75 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihanaa lukea teidän odotuksestanne ja syntyneistä ihanista pienokaisistanne <3

Täällä yritetään vaihtaa puolta tuolta l-puolelta pois. Ja kun teidän tahtia katsoo, niin tänne tosiaan kaivattaisiin jo uusia odottajia :)

No, tänään on vasta ensimmäinen piinapäivä, joten ei vielä nuolaista. Kaksi kyytiläistä matkassa, tarkempia kuulumisia löytyykin tuolta "omalta" puolelta.

Kaikkea hyvää odottajille ja paljon onnea jo synnyttäneille Ensikoille!

-Diina-

Vierailija
37/75 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun nämä sivut saataisiin vihdoin toimimaan...

Tuutille onnittelut pienestä pojasta! Ihania vauvan tuoksuisia hetkiä sinne...

Aftis, Helli ja Dese... tsemppiä viimeisiin päiviin, kyllä ne väistämättä sieltä vielä syntyy, kun ei kukaan ole koskaan vielä masuunkaan jäänyt. Ymmärrän, että kyselyt rassaa mieltä... meillä ei onneksi sitä tapahtunut, vaikka äiti soittikin viimeisellä viikolla päivittäin kysyäkseen miten voin ja jännittääkö...

Naksulla jo puoliväli häämöttää ja kaikki on siellä hyvin... jokainen päivä tuo omaa vauvaa lähemmäksi. Seuraava etappi onkin sitten rakenneultra :)

Diinalle vilkutuksia, toivottavasti pääset pian tälle puolelle :)

Huiskutuksia myös kaikille muille!

Omia kuulumisia... tänään oli 1kk tarkastus lääkärissä - painoa oli 4649g ja pituutta 56cm eli painoa on tullut reilu kilo ja pituuttakin 8cm. Kaikki oli siis hyvin ja rokotusrumbakin on nyt aloitettu hepatiitti B rokotteella... ja voi sitä raivoa, mikä Miasta lähti, kun ilkeä hoitaja pisti :( ...vasta kotosalla alkoi olo helpottamaan ja nyt vedetäänkin sikeitä. Yöt ovat tällä viikolla menneet ilmavaivoja kitistessä ja päivälläkin uni maistuu parhaimmalle rintarepussa tai sylissä, ja mammalla alkaa kohta tulla väsy ihan tosissaan... jos vaikka ensi yö olisi parempi - pliiiiis...

Äiti-lapsikerhossa ollaan käyty nyt kahdesti ja pakko myöntää, että vertaistuki on edelleen poikaa... hyviä neuvoja on saatu muilta äideiltä ja tällä viikolla meille oli puhumassa fysioterapeutti.

Ristiäisiin on enää pari viikkoa, mutta jotenkin en osaa sitä yhtään stressata. Pappi kävi jo kylässä ja saatiin käytyä tilaisuus lävitse ja nyt tietää suunnilleen mitä tuleman pitää. Tarjoilut ostetaan suosiolla valmiina ja koristeluissakin ajattelin pitää jalat maassa ja tyytyä kukkiin ja vaaleanpunaisiin rusetteihin kahvikupeissa ja shampanjalasien jaloissa.

T. Yksis ja Mia 1kk 4pvää

Vierailija
38/75 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että Naksukin löytyi taas linjoille. Ihanaa kuulla kuinka nautit raskaudesta! Niin sitä pitääkin. Mä olen tässä jännännyt kaverin toista ivf:ää ja eilen plussan saikin, mutta tänään jo vähän varjoja taivaalle kun epäillään, ettei hcg-arvo nouse tarpeeksi nopeasti. Omakin arvo oli tosi matala alussa, joten yritän luoda tsemppiä seuraavaan veritestiin asti. Vielä voi käydä hyvinkin.

Vielä Naksulle, että mä en olis huolissani siitä painosta. Mulla olikin onneksi mukava neuvolan täti eikä siihen koskaan puuttunut. Alussa mulla nousi paino kohisten kun söin kuin hevonen =), mutta nyt masun kasvettua on ollut pakkokin vähentää kun vatsalaukkuun ei vaan enää mahdu niin paljon tavaraa kuin ennen =) Suklaakin on ruennut maistumaan vasta nyt ihan loppuviikoilla. Ehkä hyvä syödä nyt jos se sitten ei ole hyväksi imetysaikana! En usko, että sun tarvii huolestua siitä alamasun kovaksi menosta - ehkä hiljentää vähän tahtia jos niin käy. Levätä hetken. Luulen, että kohtu ehkä harjoitus-supistelee.

dese - tylsyyttä mäkin ensin pelkäsin kun äippälomalle jäin, mutta kuukausi meni ihan hurauksessa ja olinkin niin ylityöllistetty ennen älomaa, että pikku loma teki oikein terää. Nyt taas kun oli jo asennoitunut tuohon laskettuun aikaan niin ei enää tahdo osata tehdä mitään, kuten sanoit. Joudun oikein pakottamaan itseni pois siitä pyjamasta viimeistään puoliltapäivin, jos vaikka joku sattuu tuleen kylään tai että kehtaan käydä hakemassa laatikosta postin =) Sauna on nyt ässistä kokeiltu, ei vaikutusta. Täytynee ottaa ne muutkin harkintaan tässä piakkoin =) Ilmeisesti tämä mahan kovaksi vetäminen ei ole ns. oikea supistus ja siksi se ei lyhennä sitä kohdunkaulaakaan.

Diinalle tsemppiä mukana olevista kavereista! Nyt pidetän peukkuja, että tarraavat kiinni. Milloin saat testata?

Ihana kuulla Yksiksen ja Mia:n vauva-arjesta. Ehkä me hellin ja desen kanssa päästään myös siihen tilaan joskus =) Teillä siellä on neiti hienosti kasvanut ja vähän on tullut ilmavaivaakin. Taitaa kuulua pakettiin =) Onko teille tulossa vieraita Suomesta asti ristiäisiin?

Tänneppä ei siis kummempaa. Samoilla spekseillä mennään kuin tähänkin asti. Huomenna on taas tarkastus ä-polilla, mutta enpä usko, että tilanne on mitenkään muuttunut. Tuntemukset eivät ainakaan ole. Edelleen kireää masua poden jos jalkeilla olen, mutta heti istuessa tai maatessa kiristys helpottaa. Niinpä hissukseen täällä laahustelen tv:n, tietokoneen ja jääkaapin väliä =) Ehkä kohta teen urheilusuorituksen ja vien pyykit kuivumaan pihalle =)

Mikäs teitin muiden tilanne tänään?

t. Afternoon ja mcbaby rv40+5

Vierailija
39/75 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatkos helli ja dese jo lähteneet nyyttiä hakemaan kun ei ole näkynyt linjoilla...?

Täältä sellaisia uutisia, että huomenna sitten lähdetään synnytystä käynnistelemään. Heti aamusta kirjaudumme sairaalaan ja siitä lähtee sitten koitos. Siinähän nyt voi mennä päivä jos toinenkin, mutta voihan se edetä nopeastikin.

Istukan kanssa ei pitäisi olla enää mitään ongelmaa lääkärin mielestä. Syyt käynnistykseen ovat mm. istukan kalkkeutuminen, alapaineen nousu, valkuainen vitrsassa, näköhäiriöt, kohdunkaulan lyhentyminen ja lapsiveden pieni määrä. Siinäpä sitä syytä kerrakseen, eli huomenna se sitten alkaa se koitos. HUI!

Tsemppiä muillekin ja tänne palaan kertomaan käynnistyksen tuloksesta kunhan sellainen saadaan =)

Terkuin Afternoon ja mcbaby rv40+6

Vierailija
40/75 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheassa kiireessä pikavisiitillä : )

Voi kun moni on jo vauvautunut ja juuri vauvautumassa, onnea kamalasti! Ihanaa lukea miten hyvin kaikilla on nuo loppuraskausajat menneet ja alkutaival vauvojen kanssa. Aftikselle voimia huomenna alkavaan koitokseen!

Itselläni tuntuu olevan vielä ikuisuus tuohon h-hetkeen, kun meneillään vasta 17+4... Rakenneultraa tässä lähinnä odotellaan (joka rv20+1), muuten tasaisesti vaan kerrytellään raskausviikkoja. Vointi on jo onneksi tosi hyvä alkuraskauden eto-viikkojen jälkeen. Muutaman kerran on supistellut tässä viime viikkoina, ja selkä on aika kremppainen ja särkee tosi helposti liiasta istumisesta, mutta muuten aika auvoisaa meininkiä.

Naksun tavoin olen uskaltautunut aloittamaan kutomisen; täällä on työn alla vaavelille pipo. Jahka joskus sen saan valmiiksi, niin samasta langasta yritän saada myös nutun aikaiseksi. Viimeksi olen kutonut joskus yläasteaikoina, hmm, 80-luvun lopulla (omg), joten kavennukset yms. ovat vähän hakusessa. Onneksi pikkuinen ei varmaan ihan alussa ymmärrä mitä hirvityksiä äippä hänen päälleen pukee = D

Nyt täytyy syöksyä treffeille...

Rentouttavaa viikonloppua Enskattaret!

Jessis 17+4

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä