Pääseekö tyhjien rattaiden kanssa ilmaiseksi bussiin?
Lastenrattaiden ja -vaunujen kanssa liikkuvathan matkustavat ilmaiseksi, mutta missäänhän ei sanota, että niiden kyydissä on pakko olla lapsi. Onko siis täysin sallittua mennä vaan tyhjien rattaiden kanssa bussiin ilmaiseksi?
Kommentit (51)
Ei saa. Kuski voi pyytää maksun myös tyhjistä rattaista tai vaatia matkustajaa poistumaan.
Oon nähnyt kun eskarilaisiakin vähän tummemmat ihmiset vie rattaissa. Niin kait tyhjilläkin rattailla pääsee ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Oon nähnyt kun eskarilaisiakin vähän tummemmat ihmiset vie rattaissa. Niin kait tyhjilläkin rattailla pääsee ilmaiseksi.
Juu vähän isompaa childreniä kyydissä välillä
Vierailija kirjoitti:
Sakot saa jos ei ole lasta mukana
Riittääkö Paistinlasta ?
Hsl:n sivuilla lukee täysin selkosuomella 0-6 vuotiasta RATTAISSA KULJETTAVA. Eli ei rattaat eivät ole syy ilmaiselle matkalle, vaan se lapsi.
Kyllä muuten sanotaan ainakin HSL:
HSL:n busseissa alle 7-vuotiaat lapset matkustavat maksutta yhdessä aikuisen kanssa, jolla on voimassa oleva HSL-lippu.Rattaiden tai lastenvaunujen kanssa matkustava aikuinen saa matkustaa maksutta HSL:n liikennevälineissä, jos hänellä on mukana 06-vuotias lapsi. Alle 7-vuotiaan lapsen ei tarvitse olla matkan aikana vaunuissa tai rattaissa, mutta aikuinen saa matkustaa maksutta, jos lapsi on vaunuissa tai rattaissa.
Kissa vaunuissa niin saako mennä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon nähnyt kun s o m a l i t kuljettaa tyhjiä rattaita bussissa. Tai on niissä ruokaostokset. Maksamatta. Menevät vaan pokkana istumaan rattaitten viereen. Kukaan ei estä, koska r a z z i s m i.
Kyllä ainakin Jyväskylässä ja Joensuussa on bussikuskit tarkkana ihan kaikenlaisten rattaidentyöntäjien suhteen.
No, siellä ehkä kantikset ajaa bussia. Eikä s o m a l i t, jotka ei maanmiehiään käräytä.
Nykyään on ulkomuodosta niin vaikea päätellä, että kuka on kantis ja kuka ei. Monet ulkomaalaiselta näyttävät ajaa bussia paremmin ja puhuu suomea sujuvammin kuin itse valkoiset suomalaiset...
Väristä erottaa kantasuomalaiset.
Jos hakee lapsen päivähoidosta tyhjillä rattailla, niin onhan se vähän kurjaa joutua maksamaan siitä.
Pääsee, olen nähny. ei niissä säännöissä edes puhuta lapsesta, vaan rattaista tai vaunuista.