HUS irtosanoo hoitajia - työministeri matkustaa Aasiaan houkuttelemaan Suomeen hoitajia
Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen Aasian-matkaa hoitajien saamiseksi Hallituksessa tällaisesta asiasta ei ole sovittu
Kommentit (54)
En itse ymmärrä, miksi tämmöinen on tarpeen. Hallituksessa tällaisesta asiasta ei ole sovittu.
Mäkelän mielestä hoitajien houkuttelumatka Filippiineille ja Vietnamiin ei ole järkevää. Perusteluna hän viittaa Suomen lähi- ja perushoitajaliiton SuPerin keskiviikkona julkistamaan tutkimukseen.
Tutkimuksen mukaan 83 prosenttia suomalaisista hoitajista koki ulkomailta rekrytoitujen hoitajakollegoiden kielitaidottomuuden kuormittavan itseään. 54 prosenttia hoitajista koki kielitaidottomuuden aiheuttavan vaaratilanteita.
Josko Artsi etsii vähän erityyppisiä hoitajia?
Ja jos näiden antamille palveluille saadaan KELA-tuet, niin vaalivoitto on kyllä sillä taattu.
Joo ei. Meilläkin näitä on ollut tutustumassa, ja vaikeaa on kun et tiedä ymmärsikö toinen puoliakaan siitä mitä hänelle puhut. Englantia heistä ei puhunut kukaan sanaakaan että olisi edes sillä voinut jotenkin koittaa paikata. Kielitaidon puute on valtava työturvallisuusriski ja ovat vain riippoja vakituiselle henkilöstölle.
Artsi lähtee etsimään itselleen vaimoa tai väliaikaista "vaimoa"?
Olen koko tämän hallituskauden ajan ihmetellyt, että missä helvetin sfääreissä nuo päättäjät oikein elävät? Siis eihän tässä ole järjen hiventäkään.
Vierailija kirjoitti:
Joo ei. Meilläkin näitä on ollut tutustumassa, ja vaikeaa on kun et tiedä ymmärsikö toinen puoliakaan siitä mitä hänelle puhut. Englantia heistä ei puhunut kukaan sanaakaan että olisi edes sillä voinut jotenkin koittaa paikata. Kielitaidon puute on valtava työturvallisuusriski ja ovat vain riippoja vakituiselle henkilöstölle.
Mutku halvalla saa niin se on ratkaiseva tekijä. Ek ja kokoomus tuota haluavat. Työstä kun ei haluta maksaa kelvollista palkkaa.
Nyt ollaan varmaan saavutettu jonkinlainen lakipiste, kun hallituksen jäsenetkin ihmettelevät muodostamansa hallituksen toimia.
Vierailija kirjoitti:
Artsi lähtee etsimään itselleen vaimoa tai väliaikaista "vaimoa"?
Arto ymmärtää naisia yhtä paljon kuin kala polkupyörää.
Vierailija kirjoitti:
En itse ymmärrä, miksi tämmöinen on tarpeen. Hallituksessa tällaisesta asiasta ei ole sovittu.
Mäkelän mielestä hoitajien houkuttelumatka Filippiineille ja Vietnamiin ei ole järkevää. Perusteluna hän viittaa Suomen lähi- ja perushoitajaliiton SuPerin keskiviikkona julkistamaan tutkimukseen.
Tutkimuksen mukaan 83 prosenttia suomalaisista hoitajista koki ulkomailta rekrytoitujen hoitajakollegoiden kielitaidottomuuden kuormittavan itseään. 54 prosenttia hoitajista koki kielitaidottomuuden aiheuttavan vaaratilanteita.
Sinä et ymmärrä, että kokoomuksen agendassa on kansalaisten köyhdyttäminen? Mitä osaa et näkemästäsi ja heidän toiminnasta ymmärrä tämän tavoitteen suhteen? Heitä ei kiinnosta ammattitaito tai vaarantuuko potilasturvallisuus vaan polkuhintainen työvoima. Lisäksi se sama polkuhintainen vaarallinen työvoima hoitaa sen, että julkinen terveydenhuolto aletaan kokea tehottomuuden lisäksi myös hengenvaarallisena josta he saa syyn ajaa lisää julkista terveydenhuoltoa alas ja pääsee muuttamaan suomalaisen terveydenhuollon vakuutusperustaiseksi jolloin maksat terveydenhuollostasi 100 kertaisesti enemmän ja lisäksi vakuutuspäätös voidaan evätä kun käytät sitä, Kuten Usassa on nytkin tapauksissa missä tehohoito evättiin keskosena syntyneeltä vauvalta ja hengityskoneessa olevalle koomapotilaalle sanottiin ettei tarvitse tehohoitoa elääkseen.
Lähtee ne viimeisetkin vakkarit alalta, kun joutuu noita ulkomaalaisia paimentamaan.
Vierailija kirjoitti:
Lähtee ne viimeisetkin vakkarit alalta, kun joutuu noita ulkomaalaisia paimentamaan.
Mulle tulee keikkatarjouksia, mutta kun tietää, että siellä on joku mamulauma paimennettavana vaikka olen harvoin käyvä sijainen jota ei ole ikinä edes perehdytetty osaston hommiin vaan pääosin olen siellä hommia tehnyt arvaillen niin joo ei kiitos. Olen kotona. Ei voi samaan aikaan hoitaa omaa perehdytystään ja paimentaa muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et ymmärrä, että kokoomuksen agendassa on kansalaisten köyhdyttäminen? Mitä osaa et näkemästäsi ja heidän toiminnasta ymmärrä tämän tavoitteen suhteen? Heitä ei kiinnosta ammattitaito tai vaarantuuko potilasturvallisuus vaan polkuhintainen työvoima. Lisäksi se sama polkuhintainen vaarallinen työvoima hoitaa sen, että julkinen terveydenhuo
Juuri tämä on hallituksen agenda, tästä pitäisi puhua suureen ääneen, toki he kieltäisivät koko asian, mut ku hoitajat.
On perusteltua suorittaa hoitajavaihto: korvataan kotimaiset hoitsut halvemmilla ulkomaisilla hoitsuilla. Yhteiskunta säästää rahaa. Näin se väestönvaihto etenee suunnitellusti.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin totta,mutta kukaan ei kuule.
Sivusta
Satonen on oikeasti hyvä työministeri. Nyt vähän sooloilee, mutta on koulutettu ja hyvin asioista perillä oleva mies. Kannattaa lukea hänen sivujansa, hyvää asiaa taloudesta.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ollaan varmaan saavutettu jonkinlainen lakipiste, kun hallituksen jäsenetkin ihmettelevät muodostamansa hallituksen toimia.
Jani Mäkelä on ihmeissään kuinka kokoomus vie ja perussuomalaiset vikisee. Vallan lystikästä kun valot syttyvät pikkuhiljaa Mäkelänkin vintillä.
Terveet pysyvät hengissä huonommallakin hoidolla ja ne, jotka eivät. . . no, säästöä sekin.
Kun petteri saa seuraavan kerran sydänkohtauksen niin todellakin toivon, että se kierrätetään joka ikisen suomen suljetun yöpäivystyksen kautta jonka jälkeen se saa maata käytävällä sermin takana mistä laitoshuoltaja löytää sen, sitten kun löytää.
Vierailija kirjoitti:
Totuus josta ei puhuta on se että suurin osa noista kielitaidottomista hoitajista tulee Afrikasta ja Lähi-Idästä. Esimerkiksi Filippiineillä englanti on ihan virallinen kieli ja sikäläiset sekä Kauko-Idästä tulleet oppivat yleensä nopeasti Suomen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c