Menkää töihin: Eilen julkaistiin Oikotiella 14 avointa työpaikkaa koko maassa
Kommentit (255)
Työpaikka ilmoitukset 40% niistä on mainoksia joilla yritetään etsiä halvempaa työntekijää korvaamaan kalliimpi !
Paikallisella sopimisella voitoon !!
Työpaikka ilmoitukset 40% niistä on mainoksia joilla yritetään etsiä halvempaa työntekijää korvaamaan kalliimpi !
Paikallisella sopimisella voitoon !!
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut 27 vuotta työelämässä lukuisissa työpaikoissa. Vain kaksi niistä on löytynyt työpaikkailmoitusten perusteella, ja siitä on kauan aikaa. Loput olen saanut itse lähestymällä, lähettelemällä avoimia hakemuksia ja verkostoitumalla.
En voi käsittää näitä jotka selaavat jotain mol.fi sivuja ja oikotietä ja märisevät ettei ole työpaikkoja. Varmaan vielä joku aluerajauskin hauissa käytössä, ettei vaan tarvitsisi muuttaa tai kulkea epämiellyttävän pitkiä työmatkoja.
Ei niitä valmiita työpaikkoja enää VOI löytää olemalla passiivinen ja nirso. Kalsareissa krapulassa selailu ei riitä.
Haha. Hauska provoiluyritys.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan moni näistä "menkää töihin" huutelijoista on itse työelämässä. Ainakin aikaa palstailulle tuntuu olevan runsaasti.
Ei ne missään töissä ole. Ovat vain kuunnelleet kotona isovanhempuen horinoita miten ennen oli muka kaikki paremmin.
Niistä hallituksen tekemäkseen kehumista "500 eri työllisyystoimesta" on muuten iso osa vain samojen toimien kutsumista eri nimityksillä ja osahan koskee EU:n toimia johon Suomi ei edes voi juuri vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Duunitorilla on sitten 1014 työpaikkaa. Siihen työmarkkintori jne
Ehkä ne paikat voi jotenkin näppärästi jakaa kaikille 300 000 työttömälle sekä muille työnhakijoille.
Mitä tänään vilkaisin niin lähinnä raksa-alan työpaikkoja. Henkilökohtaisesti raksa ja talonrakentaminen ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ne paikat voi jotenkin näppärästi jakaa kaikille 300 000 työttömälle sekä muille työnhakijoille.
Mitä tänään vilkaisin niin lähinnä raksa-alan työpaikkoja. Henkilökohtaisesti raksa ja talonrakentaminen ei kiinnosta.
Alkaa kiinnostamaan kunhan oleskeluyhteiskunta on ajettu alas ja makaamisesta maksaminen lopetettu.
Vierailija kirjoitti:
Niistä hallituksen tekemäkseen kehumista "500 eri työllisyystoimesta" on muuten iso osa vain samojen toimien kutsumista eri nimityksillä ja osahan koskee EU:n toimia johon Suomi ei edes voi juuri vaikuttaa.
Ja nää toimet oli luokkaa "vähennetään pitkäaikaistyöttömien määrää" eikä mitään konkreettisia toimia.
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyynnissä on paikkoja vapaana. Otat vaan puhelimen käteen. Et ole ikinä hakenut muita paikkoja kuin mitä näkyy netissä? Saamattomuutta. Kaikki paikat olen saanut avoimilla hakemuksilla.
Kummasti se provikkapalkkainen puhelinmyynti onkin nyt yhtäkkiä oikeaa työtä eikä harrastus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kaupalisella alalla lähes 20 vuotta, opiskellut uudelle alalle ja sieltäkin kokemusta jo useita vuosia. Alan olla sen ikäinen että ikärasismin pitäisi vaikuttaa minuun.
Olen ollut muutaman kerran työtön määräaikaisuuden päättyessä sekä itse irtisanoutuessa, joka kerta työ on löytynyt piakkoin, kun olen itse ollut aktiivinen.
Yhtäkään työpaikkaa en ole koskaan löytänyt työvoimatoimiston julkaisemista paikoista- kaikki työpaikat on löytyneet laittamalla itseni likoon ja panostamalla juuri kyseiseen hakemukseen.
Te- toimiston sivuilta paikkojen laskeminen on turhaa, kun ne oikeat aidot paikat ei edes halua julkaista siellä niiden turhien pakotettuna hakeneiden tuottaman ylimääräisen työn takia.
Sosiaaliset taidot peliin ja verkostoitumaan- siinä ohjeeni työnhakijoille.
Mä en tiedä onko kukaan sulle kertonut, mutta voit tehdä
Olen tuo jolle vastasit:
Ymmärrän kyllä että tuo tilanne muuttuu maailmantalouden mukana jatkuvasti. Tässä viimeisimmässä työssäni olen ollut verrattain vähän aikaa (alle 2 vuotta), joten melko tuoreessa muistissa on tämä hakemisprosessikin.
Tämä sama valitus työpaikkojen (te toimiston julkaisemat) paikoista on kuitenkin jatkunut jo ainakin pari vuosikymmentä- uusi tilanne tämä ei kuitenkaan ole, kuin ehkä niille nuorille jotka nyt hakevat ensimmäisiä paikkojaan, tai niille kokeneille jotla ovat hankkineet kokemusta siiloutumalla yhteen kapeaan osaamisalaan.
Olen ollut työnhakijana myös lama- aikoina ja saanut töitä. Silloin auttoi samat konstit kuin nytkin.
Menkää sen mukavuusalueen ulkopuolelle älkääkä työntäkö päätä pensaaseen- työnhaussa saattaa vaikka onnistaa.
Tiedän että kaikki eivät silti saa töitä mutta sitten pitää laajentaa osaamistaan ja olla itselleen rehellinen, ennemmin tai myöhemmin onnistuu.
Taas näitä märinöitä, että olkaa aktiivisia ja ottakaa itse yhteyttä.
Ymmärrätkö mikä määrä tällä hetkellä on ihmisiä, jotka lähettelevät avoimia hakemuksia ja soittelevat perään?
Jos kaikkialla on hakijoita se 100-200, niin miten sinä erotut sieltä alan vaihtajana? Että älkää otatko huomioon niitä sataa muuta, joilla on työkokemusta alalta, vaan ottakaa minut sinne.
Joten tunge ne ajatuksesi siitä mukavuusalueesta sinne minne ei aurinko paista.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö mikä määrä tällä hetkellä on ihmisiä, jotka lähettelevät avoimia hakemuksia ja soittelevat perään?
Jos kaikkialla on hakijoita se 100-200, niin miten sinä erotut sieltä alan vaihtajana? Että älkää otatko huomioon niitä sataa muuta, joilla on työkokemusta alalta, vaan ottakaa minut sinne.
Joten tunge ne ajatuksesi siitä mukavuusalueesta sinne minne ei aurinko paista.
Sinun mukavuusalueesi taitaa olla peiton alla luovuttaneena. Miksi käytät energiaa tällaiseen negatiivisuuteen?
Ennemmin opiskelen kuin tyydyn näihin mene siivoamaan ehdotuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joten tunge ne ajatuksesi siitä mukavuusalueesta sinne minne ei aurinko paista.Sinun mukavuusalueesi taitaa olla peiton alla luovuttaneena. Miksi käytät energiaa tällaiseen negatiivisuuteen?
Hauska yritys. Taidat itse olla näitä talouskyky puolueitten kannattajia, joilla ei ole järkeä nähdä miten talous on ajettu päin seinää. Töitä on vaikea saada, jos niitä ei missään ole.
Missä luvatut 100 000 uutta työpaikkaa?
Negatiivisuudesta en tiedä, itse suuntaan takaisin opiskelemaan.
Ja sitten vielä henkilökohtaiset terveiset sulle: sä et ole ihmisenä ketään yhtään parempi, koska sulla on töitä, joten suksi suolle ja vietä mahdollisimman paska ansaitsemasi elämä.
Vierailija kirjoitti:
Työkkärin kurssilla puhuttiin piilotyöpaikoista. Menet vain firmoihin kyselemään niin ehkä sopivalle tyypille löytyykin työtä. Näin olen kyllä itsekin työllistynyt 👍
M38
Jossain vaiheessa työvoimatoimiston väki teki tätä jalkautumistyötä. Mihinköhän lopahti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkkärin kurssilla puhuttiin piilotyöpaikoista. Menet vain firmoihin kyselemään niin ehkä sopivalle tyypille löytyykin työtä. Näin olen kyllä itsekin työllistynyt 👍
M38
Jossain vaiheessa työvoimatoimiston väki teki tätä jalkautumistyötä. Mihinköhän lopahti?
Joka ikinen työpaikka, joka millään tavalla liittyy kuntaan tai valtioon (saa vaikka keikkaa) on velvoitettu lain mukaan ilmoittamaan julkisesti työpaikoistaan. Eli kaikki naisvaltaiset alat.
Saattaa toimia raksalla, ei muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaa kiinnostamaan kunhan oleskeluyhteiskunta on ajettu alas ja makaamisesta maksaminen lopetettu.
Eli työ johon ei ole koulusta, motivaatiota ja jossa palkat poljetaan palkkaamalla heidät, jotka tekevät halvimmalla ja suositaan virolaisia duunareita.
Ap..
Mitä jos pyydät taas äitiä hommaamaan sinulle työpaikan?
Hän sai puhuttua sinut silloin 16 vuotta sittenkin seurakunnan kesätöihin kuukaudeksi.
Kyllä hän varmasti osaa sinulle sen elämäsi toisenkin työpaikan löytää. Esimerkiksi jäätelön myyjiä ja mansikan poimijoita haetaan jo nyt ensikesän sesonkiin.
Mutta muista tällä kertaa että et lopeta kesken jos sinulta taas kielletään kännykän käyttö työaikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyynnissä on paikkoja vapaana. Otat vaan puhelimen käteen. Et ole ikinä hakenut muita paikkoja kuin mitä näkyy netissä? Saamattomuutta. Kaikki paikat olen saanut avoimilla hakemuksilla.
Öyhöyh kävele vaan tehtaas
Jos itse odottaa että työpaikka tuodaan kotiin niin saa jäädäkin odottamaan.Mutta parempi näin ettei vaan tarvi töitä tehdä.
Olen ollut 27 vuotta työelämässä lukuisissa työpaikoissa. Vain kaksi niistä on löytynyt työpaikkailmoitusten perusteella, ja siitä on kauan aikaa. Loput olen saanut itse lähestymällä, lähettelemällä avoimia hakemuksia ja verkostoitumalla.
En voi käsittää näitä jotka selaavat jotain mol.fi sivuja ja oikotietä ja märisevät ettei ole työpaikkoja. Varmaan vielä joku aluerajauskin hauissa käytössä, ettei vaan tarvitsisi muuttaa tai kulkea epämiellyttävän pitkiä työmatkoja.
Ei niitä valmiita työpaikkoja enää VOI löytää olemalla passiivinen ja nirso. Kalsareissa krapulassa selailu ei riitä.