Menkää töihin: Eilen julkaistiin Oikotiella 14 avointa työpaikkaa koko maassa
Kommentit (255)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudellamaalla vähän alle 100 000 työtöntä, työpaikkoja auki 5000.
Voisko joku selittää miten tämä talouskyky hallitus on niin aivovammainen, että edelleen hokee: menkää töihin.
Tehkää sellaista politiikkaa, että on työpaikkoja!Pitäisi eritellä työttömät ja "työttömät". Oikeasti sairauden takia työkyvyttömät, työtä vieroksuvat ja oikeasti töitä hakevat.
Pitäiskö sun hakeutua jollekin kurssille opettelemaan lukemisen ymmärtämistä?
Jos tarjolla on töitä 0,05 % työnhakijoista, niin onhan se aivan älytön tilanne.
Työnhakijaksi pääsee, jos hakee aktiivisesti töitä, sieltä on siivottu jo toimeentuloasiakkaat pois.
Alkaako argumentit loppua?
Miten meillä voi olla näin epäonnistunut halli
Mitä? Eiks sieltä just lähtenyt joku Satonen hakemaan työntekijöitä Filippiineiltä? Pitää kai ensin muuttaa Filippiineille ja pyytää töihin Suomeen, niin täältä tullaan hakemaan. Voi sanoo edukseen vielä täydellisen suomenkielen taidon.
Vierailija kirjoitti:
Duunitorilla on sitten 1014 työpaikkaa. Siihen työmarkkintori jne
Ehkä ne paikat voi jotenkin näppärästi jakaa kaikille 300 000 työttömälle sekä muille työnhakijoille.
Pelkästään minun työpaikkaani haetaan koko ajan 1-3 henkilöä töihin - vakituiseen työhön. Ja hakijoitakin on, eli ihmisiä jotka ymmärtävät katsoa yritysten nettisivuilta avoimia työpaikkoja ja hakea niihin. Lisäksi meille on aina myös ns. avoin hakemus, jonka voi jättää. Ja kyseessä on sisäsiistiä konttorityötä vakuutusalalla, toki meille vaaditaan tietty koulutustaso.
Vierailija kirjoitti:
Pelkästään minun työpaikkaani haetaan koko ajan 1-3 henkilöä töihin - vakituiseen työhön. Ja hakijoitakin on, eli ihmisiä jotka ymmärtävät katsoa yritysten nettisivuilta avoimia työpaikkoja ja hakea niihin. Lisäksi meille on aina myös ns. avoin hakemus, jonka voi jättää. Ja kyseessä on sisäsiistiä konttorityötä vakuutusalalla, toki meille vaaditaan tietty koulutustaso.
Ottaako teidän työpaikka töihin kaikki hakijat? Kuinka monta hakijaa teillä on per paikka?
Persut taas kiemurtelee kuin mato koukussa. Ensin ollaan vedetty maan talous päin seinää ja sitten valitetaan julkisuudessa hallituskumppanien teoista! Mitä te sitä julkisuudessa itkette?
Töitä ei ole, kiitos hallituksen ja erityisesti Riikka Purran. Luvut ovat murskaavat!
Itkekää sitä persut.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikan nimi? Haen heti.
Puh.myynti proviisio.Ei saa myydyksi mitään ei tu palkkaakaan.Ei ostovoimaa.Ihmiset nakkaa luurilla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette palkkaa näitä hakijoita?
Hei, miten olisi jos kääntäisitte ajatukset toiseen asentoon. Tee lista mitä osaat. Osaatko kokata, ommella, myydä, tehdä nettisivuja, opastaa toisia, kirjoittaa, suunnitella, laskea, pitää kirjanpitoa, kuvata videota jne jne. Maksaisiko joku tuosta taidostasi?
Mitä jos tekisit tuota ammatiksesi? Yrittäjyys on nyt arvossaan. Tämä alkuvuosi on loistavaa aikaa vaikka horoskooppeja katsoisit, luoda uutta, ajatella asiat uusiksi. Ihan ajatuksena vain tässä linkki ajatukseen että olisitkin yrittäjä, duunitorin juttuja. Poista linkistä pisteen ja fi-tunnuksen välistä välilyönti niin toimii:https://duunitori. fi/tyoelama/yrittajan-opas-inka-ikonen
Vierailija kirjoitti:
Luuletko olevasi joku nero? Tai että alan ihmiset eivät seuraa yritysten sivuja? Tai lähetä joka paikkaan avoimia hakemuksia?
Töitä ei ole todellakaan kaikille.
Olen ollut kaupalisella alalla lähes 20 vuotta, opiskellut uudelle alalle ja sieltäkin kokemusta jo useita vuosia. Alan olla sen ikäinen että ikärasismin pitäisi vaikuttaa minuun.
Olen ollut muutaman kerran työtön määräaikaisuuden päättyessä sekä itse irtisanoutuessa, joka kerta työ on löytynyt piakkoin, kun olen itse ollut aktiivinen.
Yhtäkään työpaikkaa en ole koskaan löytänyt työvoimatoimiston julkaisemista paikoista- kaikki työpaikat on löytyneet laittamalla itseni likoon ja panostamalla juuri kyseiseen hakemukseen.
Te- toimiston sivuilta paikkojen laskeminen on turhaa, kun ne oikeat aidot paikat ei edes halua julkaista siellä niiden turhien pakotettuna hakeneiden tuottaman ylimääräisen työn takia.
Sosiaaliset taidot peliin ja verkostoitumaan- siinä ohjeeni työnhakijoille.
Mene ap ite, mun pääomaatulot oli 98 000e!
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyynnissä on paikkoja vapaana. Otat vaan puhelimen käteen. Et ole ikinä hakenut muita paikkoja kuin mitä näkyy netissä? Saamattomuutta. Kaikki paikat olen saanut avoimilla hakemuksilla.
Puhelinmyynnissä? HALOO, siitä en enemmän haittaa kuin hyötyä. Soitot keskeyttävät ihmisten työt ja toimet. Ja ikääntyneiden lapset joutuvat selvittelemään vanhemmilleen tyrkytettyjä tuotteita ja palveluja
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla työpaikka on ja menen tänään illalla yövuoroon.
Minä kanssa.
Oikotietä ei nykyään käytetä juuri ollenkaan, duunitori tai työmarkkinatori taitaa olla se paikka, mihin lähes kaikki työpaikat ilmoitetaan. Ei siis oikotietä kannata seurailla
Vierailija kirjoitti:
Nyt on seuraava tilanne. Avoimiin asiantuntijapaikkoihin on satoja hakijoita. Monissa firmoissa periaatteessa tarvittaisiin lisää työntekijöitä, mutta ketään ei saa palkata. Nyt säästetään kaksin käsin.
Jos haet paikkaa joka ei ole aivan alaasi, mutta jota voisit tehdä lyhyen opastuksen jälkeen, olet hakemuspinon pohjalla. Työhön palkataan vain joku jolla on täsmälleen oikea kokemus vastaavasta työstä. Hakuajan päätyttyä samoja paikkoja laitetaan uudelleen hakuun (vääristää avoimien paikkojen lukumäärää) ja jatketaan täydellisen työntekijän etsimistä.
NYT ei säästetä kaksin käsin, vaan sitä kaksin käsin säästämistä tehtiin jo 90-luvulla. Ensin lopetettiin kaikki työntekijöitten viihtyvyyteen liittyvät menot, kuten virkistyspäivät, koulutuspäivät, pikkujoulut ja juhlakahvittelut.
Se oli vasta alkua. Sitten alettiin tutkimaan mittarit käsissä, mitkä palvelut ja työtehtävät voitaisiin lopettaa. Sitten alkoi henkilökunnan vähentäminen ja päätös, että poisjäävien tai eläkkeellejäävien tilalle ei oteta ketään. Kuntien säästötalkoot lähti (muka) hyvin käyntiin kuntaliitoksilla. Päinvastoin niistä tuli monin paikoin lisäkustannuksia, kun viranhaltijat joutui kiertämään alueilta toisille ja budjetoitiin porkkanarahoja. Täälläkin rakennettiin sen pienemmän liitoskunnan alueelle uusi "kokoontumistila," joka on nyt tyhjillään, ollut jo kauan. Kannatti rakentaa.
Joka jumalan instanssi säästää säästää ja säästää. Työpaikkoja ei saa kukaan mistään. Isoja johtajia kyllä palkataan. Nekin tekee töitään etänä suuremmissa lähikaupungeissa ja maksaa veronsa sinne. Järkevää rekrytointipolitiikkaako?
Harmittaa nuorten puolesta niin valtavasti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyynnissä on paikkoja vapaana. Otat vaan puhelimen käteen. Et ole ikinä hakenut muita paikkoja kuin mitä näkyy netissä? Saamattomuutta. Kaikki paikat olen saanut avoimilla hakemuksilla.
Puhelinmyynnissä? HALOO, siitä en enemmän haittaa kuin hyötyä. Soitot keskeyttävät ihmisten työt ja toimet. Ja ikääntyneiden lapset joutuvat selvittelemään vanhemmilleen tyrkytettyjä tuotteita ja palveluja
Tämäkö on tekosyysi vältellä puhelinmyyntityötä?
Jos tekosyiden keksimisestä maksettaisiin, niin suomalaiset työttömät olisivat kaikki varakkaita. Aina löytyy tekosyyt, aina.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kaupalisella alalla lähes 20 vuotta, opiskellut uudelle alalle ja sieltäkin kokemusta jo useita vuosia. Alan olla sen ikäinen että ikärasismin pitäisi vaikuttaa minuun.
Olen ollut muutaman kerran työtön määräaikaisuuden päättyessä sekä itse irtisanoutuessa, joka kerta työ on löytynyt piakkoin, kun olen itse ollut aktiivinen.
Yhtäkään työpaikkaa en ole koskaan löytänyt työvoimatoimiston julkaisemista paikoista- kaikki työpaikat on löytyneet laittamalla itseni likoon ja panostamalla juuri kyseiseen hakemukseen.
Te- toimiston sivuilta paikkojen laskeminen on turhaa, kun ne oikeat aidot paikat ei edes halua julkaista siellä niiden turhien pakotettuna hakeneiden tuottaman ylimääräisen työn takia.
Sosiaaliset taidot peliin ja verkostoitumaan- siinä ohjeeni työnhakijoille.
Mä en tiedä onko kukaan sulle kertonut, mutta voit tehdä kaiken tämän ja silti olet työtön.
Tilanne työmarkkinoilla on nyt surkeampi kuin koskaan.
Uudellamaalla työpaikkoja avoinna 5000 ja hakijoita 100 000, eli 0,05% töitä tarjolla. Sitä paitsi ne eivät palkkaa mielellään työttömiä, vaan työpaikan vaihtajia.
Vierailija kirjoitti:
Eli puhelinmyyntiä. Kaupittelette vakuutuksia.
Avoimia paikkoja on sen takia, että kukaan ei kestä tuota hommaa montaa kuukautta. Syyt tiedätte.
Yrityksen perustaminen tarkoittaisi, että ellei yritys menesty, on entistä pahemmin kusessa, koska on pudonnut mm. työttömyystuen ulkopuolelle. Yrittäjyyden aloittamisen kynnystä pitäisi madaltaa. Alasta riippuen myös alkupääoma saattaa olla monen kohdalla saavuttamattomissa.