Miksei Te-palvelut ilmoita julkisesti mitä uusia palveluita heillä on tarjota työttömille?
Palkkatukea supistetaan, työkokeilua lyhennetään yms
Työvoimakoulutuksia on nähtävästi vähennetty.
Mitä uusia palveluja tarjotaan??
Itse olen yli 60 v ja palvelu jota tarjotaan on työkokeilu. Osaan kyllä ihan itse hakea työkokeilupaikkoja mutta mikä ihmeen palvelu tämä on?
Työtyömyyteni alkoi koronan seurauksena.
Kommentit (33)
Pilipali-palvelu. Kaikille sama palvelu. Olit sitten tohtori tai peruskoulusta päässyt.
Samaa kaikille.
"Palveluiden" tarkoitus on rangaista työtöntä jotta työtön ei lusmuilisi vaan menisi töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TE-palvelut siirtyivät kunnille 31.12.2024.
Onko tämä palvelu? Kaikki tämän tietävät mutta kiitos.
No miksi kysellä te-palveluiden perään kun niitä ei enää ole ?
Vierailija kirjoitti:
Eikö teidän työllisyyssuunniyelmaan ole laitettu sitä 4 työpaikkaa haettava ja merkattava sinne nettiin, pelleily? Ihme jos joillekin laitetaan tuollainen ja joillekin ei?
Riippuu henkilöstä. Tuntemillani on ollut esim. yhdellä 3 paikkaa, toisella ensin 2 kunnes vähensivät yhteen kun kaikkiin oli jo käytännössä haettu, kolmansilla 2 paikkaa, osalla ei ollenkaan ja osa-aikatyötä tekevillä on ollut ensin yksi paikka oliko se nyt per 3kk ja sen jälkeen ei ole parhaimmillaan useampaan vuoteen edes päivitetty suunnitelmaa saatikka että olisi hakupakkoakaan, rahat kyllä juoksee. Ja ei tulene yllätyksenä että yhteydenototkaan eivät ole koskaan tulleet niin usein kuin pitäisi ja mitä julkisuudessa rummutetaan.
Ainoa hyvä palvelu mitä työkkäristä olen saanut on ollut työvoimakoulutus aikanaan. Oli hyvä ja laadukas koulutus. Työkokeilut tms olivat hanurista, 9e vastaan tavallisen työn tekemistä ja ei johtanut työllistymiseen kun ottivat aina uuden harjoittelijan imuroimaan ja keittiötöihin. Muu asiointi onkin ollut kaikkea udellaan, katsotaan ja seurataan, kartoitetaan jne. osastoa, tai kuntouttavan työtoiminnan tuputusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TE-palvelut siirtyivät kunnille 31.12.2024.
Onko tämä palvelu? Kaikki tämän tietävät mutta kiitos.
No miksi kysellä te-palveluiden perään kun niitä ei enää ole ?
Te-palveluja on edelleen ja ne ovat nyt kuntien vastuulla. Sehän se nyt olisikin että olisi siirrytty perustuloon. Ja mitä tulee typo-koulutuksiin sun muihin niin kunnilla menenee aikaa ennen kuin saavat edes suunniteltua sellaisia.
Niillä on rahaa nykyään paljon vähemmän käytettävissä. Siksi ne eivät mainosta palveluita, koska niitä ei ole! Itselläni lähtenyt kymmeniä työkavereita tämän takia ja itseänikin uhkaa ensi kesänä Yt:t
Vierailija kirjoitti:
Eikös nuorille ole tarjolla enemmän palveluja? Eikö?
Nuorilla on oppivelvollisuus. Eivät he kuulu työkkärin kirjoille ylipäätään.
Kyllä minulla ainakin oli tammikuulle se 4 työpaikkaa-suunnitelma tehty. Virkailijasta ei ole mitään kuulunu mutta veikkaan että soittelee tässä kuussa. En kylläkään tee mitään hänen yhteydenotoilla. Kyselee vaan miten menee jne. Ei hänestä ole aiemminkaan ollut mitään hyötyä. Muutaman työtarjouksen on tulostanut avoimista työpaikoista ja postittanut ne minulle. Täysin turha toimenpide koska osaan kyllä itse selata avoimet paikat ja haen oman alan paikkoja ja muita joihin uskon olevani soveltuva.
Minulla oli syksyllä työnhakuvalmentaja ja ihan turhake sekin. Tunnin ajan se aina ehdotteli avoimia paikkoja Työtorista jotka tarkistan itse joka päivä. Työpaikkahaastattelua ja CV:n tekoa olisi halunnut harjoitella vaikka sanoin että ne asiat kunnossa koska siihenkin kävin vasta kurssin.
Kaipaisin enemmän tietoa ja vinkkejä niistä piilotyöpaikoista yms. Työkkäristä tyrkytetään kaikenmaailman työnhakukursseja, digitaitoja ja muuta hölynpölyä joiden tarkoitus on vain tuoda rahaa kurssien järjestäjille. Työpaikkoja työttömät tarvitsevat eikä mitään kalvosulkeisia vuokrafirmoista tai miten kättelet työnantajaa.
Tietoa saa 1.1. alkaen oman kunnan sivuilta. Ainakin mun alueella palvelut ovat karsiintuneet lähes nollaan. Kuntien talousvaikeudethan ovat kaikkien tiedossa. Ikävä tulee vielä aikoja, jolloin valtio takasi tasalaatuisen työvoimapolitiikan?
Vierailija kirjoitti:
Niillä on rahaa nykyään paljon vähemmän käytettävissä. Siksi ne eivät mainosta palveluita, koska niitä ei ole! Itselläni lähtenyt kymmeniä työkavereita tämän takia ja itseänikin uhkaa ensi kesänä Yt:t
Juuri näin. Samaa olen kuullut. Palveluja ei enää ole. Palkkatuettuun työhön ei pääse.
Minulle tarjottu palvelu on työkokeilu. Kokeilu alkoi joulukuussa 2024 ja jatkuu vielä kuukauden.
Olen 62 v.