Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kanamunakastike ja perunat

Vierailija
09.01.2025 |

Kasariin voita ja vehnäjauhoja. Anna sulaa kosteaksi mössöksi mutta varo ettei ala ruskistumaan.

Sekoita joukkoon maito.

Anna kiehahtaa. Lisää muskottipähkinää, suolaa ja valkopippuria. Paloittele joukkoon kypsiä kanamunia.

Anna kiehua hiljalleen 10 minuuttia.

Tarjoile keitettyjen perunoiden kanssa. Lisukkeena punajuurta.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan OK ruoka, siihen voi keksiä mitä vain lisukkeita.

Vierailija
2/55 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana lapsuusruoka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi saatana! Pahinta koskaan!

Vierailija
4/55 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana jos sais jostain ravintolasta kokin tekemänä 🙂

Vierailija
5/55 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset tee itse?

Vierailija
6/55 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kanaNmuna!

Vierailija
7/55 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jätän pois muskottipähkinän ja laitan lisäksi sipulia. Punajuuri aiheuttaa jo sanana ellotusta.

Vierailija
8/55 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset tee itse?

Ainakin minulla este on laiskuus. Olen valmiseinesten orja.

Vierailija
9/55 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa, että ap keitää niitä keitettyjä kananmunia vielä siinä kastikkeessakin 10 minuuttia. Itse lisään keitetyt kananmunat vasta, kun kastike on valmis. Ja yleensä maitoruoka juoksetuu, jos siihen lisää suolaa ja sitten vielä keitää?

Itse keitän kastikkeen valmiikisi, sitten siirrän pois levyltä ja maustan, lisään suolan ja kananamunat. 

Vierailija
10/55 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset tee itse?

Teen kyllä itsekin mutta ois tosiaan kiva maistaa kokin versiota

Vierailija
11/55 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika outoa, että ap keitää niitä keitettyjä kananmunia vielä siinä kastikkeessakin 10 minuuttia. Itse lisään keitetyt kananmunat vasta, kun kastike on valmis. Ja yleensä maitoruoka juoksetuu, jos siihen lisää suolaa ja sitten vielä keitää?

Itse keitän kastikkeen valmiikisi, sitten siirrän pois levyltä ja maustan, lisään suolan ja kananamunat. 

Minäkin laitan kananmunat heti kastikkeeseen.  Maustaa kastiketta hyvin samalla kun muhii hiljalleen levyllä

Vierailija
12/55 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lisään kastikkeeseen joukkoon sipulisilppua ja pinaattia ja syön sen usein keitetyn täysjyväpastan ja herneiden kanssa. T: Autismivajakki.

Vierailija
13/55 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi vielä pannulla rapeaksi paistettuja kalapuikkoja, nam nam.

Vierailija
14/55 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain on ikävä, niin ex-anopin tekemää kananmunakastiketta. Oli ihan parasta.

Vierailija
15/55 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nam nam 😊

Vierailija
16/55 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mausteita tai yrttejä laitatte kastikkeeseen? Itse laitan usein suolan lisäksi tilliä. Varsinkin silloin, jos lisänä on kalaa.

Vierailija
17/55 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin laitan kananmunat heti kastikkeeseen.  Maustaa kastiketta hyvin samalla kun muhii hiljalleen levyllä

Eikö noin runsaalla kananmunien keittämisellä keltuaisista tule kiviä?

Vierailija
18/55 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama, minäkin keitän kastikkeen valmiiksi ja lisää lopuksi munat. Tuollainen suurustettu maitokastike ei  tietääkseni juoksetu suolasta samallalailla kuin riisipuuron tms. kanssa voi käydä, mutta toisaalta eipä sitä suolaa siihen tarvitse aiemmin laittaa

Mutta tosiaan oudolta kuulostaa keittää sitä kananmunasilppua siellä kastikkeessa. 

Vierailija
19/55 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi maustat noin myöhäisessä vaiheessa? Sinun ruokasi tuskin on maittavaa. Kylmiä kananmunia kastikkeen joukossa mm. 

Vierailija
20/55 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama, minäkin keitän kastikkeen valmiiksi ja lisää lopuksi munat. Tuollainen suurustettu maitokastike ei  tietääkseni juoksetu suolasta samallalailla kuin riisipuuron tms. kanssa voi käydä, mutta toisaalta eipä sitä suolaa siihen tarvitse aiemmin laittaa

Mutta tosiaan oudolta kuulostaa keittää sitä kananmunasilppua siellä kastikkeessa. 

Eihän sitä kukaan keitäkkään hyvänen aika. Jonkun verran voisi olla ymmärrystä lukijallakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi