Miksi jotkut on heti esittelemässä pari kertaa tavatun henkilön vanhemmilleen?
Olen 38 vuotias mies ja hiukan lopen kyllästynyt yritämään löytää sitä kumppania. Asumani paikkakunta on melko pieni ja niin on lähikunnatkin. Aina kun tapaan jonkun mielenkiintoisen, niin tämä on jo tyyliin seuraavalla viikolla viemässä vanhemmilleen syömään tai jopa jonnekkin sukujuhliin. Siinä vaiheessa alkaa ahdistus, että yritetäänkö minua pakkositoa epätoivoisena vai mitä. Toiseksi, kun en elä missään etelän suurkaupungissa, niin kun on käynyt vuoden aikana vaikka 6 "anoppiehdokkaan" luona, ei mene vuottakaan, kun alkaa tulla kiusallisia tilanteita, jossa joku on jo tavannut minut "Sissin" heilana tai muita inhottavia yhteensattumia. Eikö voisi odottaa ihan vaikka vuotta niin voisi olettaa, että jutulla on edes jonkinlaisia mahdollisuuksia?. Eikä heti viedä "näytille". Mikä teidän pointti siis on? Itse en ole esitellyt äidilleni yhtään naista viimeiseen 6 vuoteen.
Kommentit (16)
Koska olet selvästi tavan tarjontaa parempi saalis sinut halutaan esitellä kavereille.
Onhan se hyvä että selviää heti kättelyssä, että olet sosiaalisesti kyvytön jörrikkä, joka ei osaa minglailla yhtään.
Noi naiset ovat tosissaan. Sinä taas olet teidän kylän polkupyörä.
Itse olet pilaamassa mainettasi.
Jotkut ihmiset vaan on sellasia lampaita, että ne tarvitsee suvun hyväksynnän kumppanivalinnalleen. Kyllähän Ensitreffit alttarilla -ohjelmassakin oli se nainen, joka sanoi, että suvun ja kavereiden mielipiteet kumppanista on todella tärkeitä
Monet naiset tuntuu olevan tuolla tavalla aikuisinakin turhan kiinni vanhemmissaan. Itsekin koin hyvin kiusallisena sen että nainen oli heti kertonut minusta kaiken vanhemmilleen, kuin joku pikku tyttö vaikka kolmikymppisestä kyse.
Parempi se tuokin kuin, että toinen osapuoli haluaa heti muuttaa yhteen.
Kävin naisen vanhemmilla 30 minuuttia tapaamisen jälkeen :)
Oltiin yhdessä 2 vuotta.
Ei jokaiseen ehdotukseen suinkaan suostua tarvitse.
Tulee huomattavasti vähemmän niitä kiusallisia tilanteita elämässä muutenkin, jos ihan itse toimii kuten kokee oikeaksi eikä ole perässä vedettävä apina joka hyppää aina käskettäessä.
Paha sanoa, kun ei ole tuommoista aikuista uutta suhdetta ollut. Nuorena en edes ajatellut, että tuon näytille tai "esittelen vanhemmilleni", kun ehdokasta kutsuin meillä käymään kahvilla tai pelaamassa tai muuten vaan hengaa. Ei se niin vakavaa ole. Eikä ne aina onnistuneetkaan, tyyppi kävi kerran kaksi ja moiccu.
Sitten tuo yksi tuli, eikä pois lähtenyt. Nyt ollut 30 vuotta völjyssä.
Jotkut ovat vanhempiensa kanssa läheisiä ja mutkattomia samaan tapaan kuin ystäviensä kanssa. Heille se esitteleminen ei välttämättä tarkoita mitään sen syvällisempää. Itse taas en ole esitellyt kumppaneitani kotona edes useampien vuosien seurustelun jälkeen, koska välini vanhempiini ovat hyvin jäyhät.
Niinhän nämä 90 day fiancessakin, on heti lentokentältä viemässä väsynyttä matkustajaa sukulaisilleen esiteltäväksi. Aika sosiaalinen pitää olla, että tykkää moisesta näyttelymeningistä ja tosiaan sanoisin, painostamisesta. Aikuinen selväjärkinen ihminen osaa/saa kyllä itse päättää, ketä tapailee. Siihen ei vanhempien lupaa tarvita. Harva ihminen voi varmaankaan käsi sydämellä sanoa, että tällainen ei olisi kiusallista ja ahdistavaa.
Vierailija kirjoitti:
Oltiin yhdessä 2 vuotta.
Eli turha reissu.
Monille ihmisille on ihan normaalia tutustua uusiin ihmisiin, nopeallakin aikataululla. Mielestäni tuo on hienoa että lapsen suhde vanhempiinsa on noin suora ja välitön.
Itsekin vanhempana kuulen ja näen mielelläni, keiden seurassa lapseni liikkuu.
Mielestäni SE on hämärää, jos lapseni jonkun kanssa on, mutta kaverista ei näy tai kuulu pihaustakaan vuoteen!
Se, että AP kutsutaan johonkin sukujuhliin aveciksi, on todennäköisesti kutsujalle ihan tavallista päivittäistä sosiaalista kanssakäymistä. Eikä mikään erityisen nopea harppaus parisuhteessa.
Niinkuin joku tuossa jo aiemmin sanoi, se sinun "esittely" ei välttämättä merkkaa yhtään mitään sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei jokaiseen ehdotukseen suinkaan suostua tarvitse.
Tulee huomattavasti vähemmän niitä kiusallisia tilanteita elämässä muutenkin, jos ihan itse toimii kuten kokee oikeaksi eikä ole perässä vedettävä apina joka hyppää aina käskettäessä.
Toki kannattaa aina tanssia kun positiivari soi.
Vierailija kirjoitti:
Oltiin yhdessä 2 vuotta.
Imuttelin baarissa yhden itseäni vanhemman naisen kanssa. Vartti siitä, hän esitteli minut tyttärelleen, jonka kanssa menikin sitten loppuilta 👍
Ja tämä tarina on tosi.
Oon saunonu sekä vaimoni että anoppini kanssa.
Katsellut karvakolmioita verraten ja vähällä käytöllähän tuo on ollut.