Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Beetasalpaaja, annostuksesta

Vierailija
09.01.2025 |

Minulla on resepti beetasalpaaja 40 mg x 3 kertaa/pv tärinän, vapinan ja tykytyksen estoon, ei muita lääkityksiä. Tämä 40 mg ei aina riitä. Verenpaineeni on normaali, ei matala, joskus tyydyttävä. Minulle on tulossa edustustustilaisuus. Pohdin, että voisikohan ottaa kerralla 2 kpl 40 mg ja illalla jättää ottamatta ollenkaan. Onko kellään kokemusta tai tietoa? 

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=2332

Ja siinä lähde, ole hyvä. T. 16

Kiitos, esim. migreenin estossakin näköjään voi olla 80 mg.

Vierailija
22/55 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan joskus 80 mg Propralia kerralla, ja ihan hyvin toimii eikä mitään haittoja ole ilmennyt. Jännittävissä tilanteissa 40 mg ei riitä mihinkään.

Kiitos kokemuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on juuri oikea foorumi lääkkeiden annostukseen. Vielä kun saisimme oikeuden määrätä reseptejä anonyymisti.

Vierailija
24/55 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekissa asiantuntevat henkilöt neuvovat, kannattaa luottaa heidän ammattitaitoonsa.

ap. otatko toisen lääkkeitä?

Vierailija
25/55 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apteekissa asiantuntevat henkilöt neuvovat, kannattaa luottaa heidän ammattitaitoonsa.

ap. otatko toisen lääkkeitä?

Otan omia lääkkeitä. Apteekeissa on todella ikävää asioida. Siellä pitää jutella muiden asiakkaiden kuullen asioistaan. Anonyymina kirjoittaminen on paljon miellyttävämpää. 

Vierailija
26/55 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla beetasalpaaja pudotti sykkeen liian alas. Oli 46.

Vierailija
27/55 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ollut jo vuosia käytössä Propral 40 mg sydämen tykyttelyyn. Otan tarvittaessa 1,5 tablettia eli 60 mg ja ennen nukkumaan menoa aina 70 mg, tabletteja puolittamalla. 

Lisään vielä, että mulla on korkea verenpaine, joten voin siksi ottaa tuollaisia annoksia. 

Vierailija
28/55 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun mukaan beetasalpaaja vaikuttaa verenpaineeseen? Nuo ovat kaksi erillistä asiaa. Verenpainelääke erikseen ja beeta erikseen. 

Vierailija
29/55 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun mukaan beetasalpaaja vaikuttaa verenpaineeseen? Nuo ovat kaksi erillistä asiaa. Verenpainelääke erikseen ja beeta erikseen. 

Beetasalpaajaa käytetään verenpainelääkkeenä. 

Vierailija
30/55 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinkin yksilökohtaista. Itselle sopivin annos on 2-3 x 40 mg yhdellä kertaa. Joku voisi pitää tuota hyvinkin suurena kerta-annoksena. Ehkä jopa melkein pyörtyäkin. Mutta itsellä vasta tuo rauhoittaa sydäntä esimerkiksi esiintymistilanteessa. Hentoinen nainen pärjää pienellä annoksella kun raavas yli satakiloinen mies tarvitsee isomman annoksen.

Vierailija
31/55 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla beetasalpaaja pudotti sykkeen liian alas. Oli 46.

Miksi käytit?

Vierailija
32/55 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kyllä jo 20 mg laittaa pannun ihan jumiin, syke hidastuu inhottavasti ja raajat menee jääkylmäksi. Ei kyllä jännitä esitelmöidessäkään, mutta kyllä kuumeisesti odotan jo aineen vaikutuksen laantumista, kun olo on tosi höntti.

Propralin tarkoitushan ei ole poistaa jännityksen tunnetta, vain ne sydän- ja vapina/tärinäoireet.

Silti mahassa se jännitys tuntuu.

Tuleeko paska?

Vierailija
33/55 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile etukäteen millainen vaikutus tulee.. 

Totta. Voisin joku ilta kokeilla suurentaa annosta. Mietin että onko jotain laskukaavaa tms ettei verenpaine putoa liian alas? Nyt tällä annoksella en ole kokenut edes huimausta ylös noustessa. En saa etukäteen mallinnettua edustustilaisuuden aiheuttamaa sosiaalista painetta, niin ihan täysin en saa testattua. 

Jos vaikka kiipeäisit portaita hengästymiseen saakka, niin se kyllä nostaa paineita vähäksi aikaa.

Onkohan sulta tutkittu sydän ja kilpirauhanen ja joku lisämunuaisen hormooni. Oöen aika tietämätön, minulla on betasalpaajaa 47,5 mg, se laskee minun  sydämensykettä, mutta nostaa paineet korkealle. Ole varovainen.

Vierailija
34/55 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatat olla oikeassa. Otin 47,5 mg bisporolia ja se laski sydämenlyönnit hirveänalas, ihan säikähdin. Tuo värinä on kyllä jotain muuta. Ramipril taas laskee hyvin verenpainetta (minulla), mutta nostaa sykettä.

Vierailija
35/55 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile etukäteen millainen vaikutus tulee.. 

Totta. Voisin joku ilta kokeilla suurentaa annosta. Mietin että onko jotain laskukaavaa tms ettei verenpaine putoa liian alas? Nyt tällä annoksella en ole kokenut edes huimausta ylös noustessa. En saa etukäteen mallinnettua edustustilaisuuden aiheuttamaa sosiaalista painetta, niin ihan täysin en saa testattua. 

Jos vaikka kiipeäisit portaita hengästymiseen saakka, niin se kyllä nostaa paineita vähäksi aikaa.

Onkohan sulta tutkittu sydän ja kilpirauhanen ja joku lisämunuaisen hormooni. Oöen aika tietämätön, minulla on betasalpaajaa 47,5 mg, se laskee minun  sydämensykettä, mutta nostaa paineet korkealle. Ole varovainen.

Kilpirauhasarvot ovat ok. Sydäntä ei ole nähty tarpeelliseksi tutkia. En tiedä, mihin viittaat lisämunuaisen hormonilla ja mihin se voisi liittyä.

Vierailija
36/55 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatat olla oikeassa. Otin 47,5 mg bisporolia ja se laski sydämenlyönnit hirveänalas, ihan säikähdin. Tuo värinä on kyllä jotain muuta. Ramipril taas laskee hyvin verenpainetta (minulla), mutta nostaa sykettä.

Ramipril ei ole beetasalpaaja vaan ace-estäjä.

Vierailija
37/55 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kyllä jo 20 mg laittaa pannun ihan jumiin, syke hidastuu inhottavasti ja raajat menee jääkylmäksi. Ei kyllä jännitä esitelmöidessäkään, mutta kyllä kuumeisesti odotan jo aineen vaikutuksen laantumista, kun olo on tosi höntti.

Propralin tarkoitushan ei ole poistaa jännityksen tunnetta, vain ne sydän- ja vapina/tärinäoireet. Silti mahassa se jännitys tuntuu.

Propral ei tee tällaista, joko kuvittelet tai valehtelet. 6-vuotiaat lapset käyttävät Propralla annoksella 20 mg x 3. Ja millään annostuksella se ei aiheuta keskushermosto- tai psyykkisiä vaikutuksia. 

Vierailija
38/55 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tarkoitat Bisoprololia niin et varmaan ole ottanut 47,5mg. Jos noin paljon olisit ottanut niin ei varmaan sydän enää sykkisi ollenkaan. Itsellä annostus 5mg aamulla ja 2,5mg illalla. Syke n 50. Menkää lääkäriin. Oikeasti. 

Vierailija
39/55 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla Propral 40mg liikuta verenpainetta yhtään minnekään enkä ole kuullut sitä kenellekään verenpaineen hoitoon määrätyn.

Vierailija
40/55 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jännitykseen probral 40 mg. Kokeen lääkärin mukaan se on sen verran iso annostus, että jos päivällä ottaa tabletin, ei illalla pidä lähteä lenkille, mielellään ei edes reippaalle kävelylle. Jos sun hermoilu on tuollaista, jokin rauhoittava voisi olla siihen tilaisuuteen parempi lisä, jos sulla ei ole sille esteitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän