Miltä tuntuu kuulla, että on saamassa lapsenlapsen?
Kommentit (51)
Säikähtäisin kovasti, kun ei tietääkseni ole lapsiakaan.
Ei se miltään tunnu. Ainakaan en osannut olla siitä kovin iloinen, eikä lapsi sitä odottanutkaan. Pelkäsi, että olen aivan kauhuissani ja oli helpottunut, kun en ollut. Olin saanut ennakkovaroituksen, että lapsia aiotaan hankkia mieluummin nuorempana kuin vanhempana, joten olin henkisesti varautunut.
Tulevan lapsenlapsen toinen isoäiti intoilee onneksi senkin edestä.
Syy, miksi en ollut ylitsevuotavan onnellinen uutisen kuullessani on se, että minusta tuolla nuorellaparilla on vielä ongelmia omankin elämänsä kanssa.
Nuoripari on kovasti tulevasta lapsesta innoissaan. Se kai tässä on tärkeintä.
Tieto tulevasta lapsenlapsesta on uskomattoman pysähdyttävä onnen tunne.Samalla kun tuntee suurta onnea tuntee myös huolta siitä että raskausaika sujuu hyvin.Pienen tulokkaan synnytys olisi turvallinen ja hyvä kokemus äidille ja isälle.Lapsenlapsen esinmäinen kohtaaminen on täynnä suunnatonta kiitollisuutta ja rakkautta tätä pientä elämän lahjaa kohtaan.Aikanaan kun pikkuinen tulee ja sanoo mummu,kyyneleet tulevat silmäkulmaan.Suuria lahjoja elämässä nämä lapsenlapset ovat.
Vierailija kirjoitti:
Tieto tulevasta lapsenlapsesta on uskomattoman pysähdyttävä onnen tunne.Samalla kun tuntee suurta onnea tuntee myös huolta siitä että raskausaika sujuu hyvin.Pienen tulokkaan synnytys olisi turvallinen ja hyvä kokemus äidille ja isälle.Lapsenlapsen esinmäinen kohtaaminen on täynnä suunnatonta kiitollisuutta ja rakkautta tätä pientä elämän lahjaa kohtaan.Aikanaan kun pikkuinen tulee ja sanoo mummu,kyyneleet tulevat silmäkulmaan.Suuria lahjoja elämässä nämä lapsenlapset ovat.
Voi hyvä tavaton. Oikeasti nyt. Klisee-automaatin isku.
Mummo-sana on paras sana koskaan. Kun lapsenlapsi kutsuu mummoksi se on ihanaa 🥰
Vierailija kirjoitti:
Olisi ihana kuulla tuo. Mutta jotenkin alkaa toivo mennä, ei taida lapsenlapsia tulla, vaikka useampi lapsi onkin. Ja he ovat tärkeimpiä elämässä, toivoisin heidän kokevan saman onnen. Mutta jokainen elää oman elämänsä, nielen suruni ja pettymykseni, en näytä heille.
Minulla on vain yksi lapsi ja nyt ensimmäinen lapsenlapsi tulossa. Ovat pelotelleet, että haluavat vielä toisenkin. Minusta yksi olisi riittänyt hyvin eikä minua olisi haitannut, vaikkeivät olisi hankkineet yhtään lasta. Vaikka minulle lapsen saaminen ja lapsen kehityksen seuraaminen oli hieno kokemus, niin se riitti minun osaltani. En olisi kokenut, että homma olisi jäänyt jotenkin vajaaksi, jos se isoäitiys olisi jäänyt kokematta.
On monia lapsia, joilla ei ole isovanhempia tai he asuvat niin kaukana, ettei heihin ole juuri yhteyttä. Tällaiset lapset varmasti nauttisivat varamummista. En tiedä mitä kautta näitä lapsia ja mummeja yhytetään, mutta olen kuullut että tällainen järjestely tuo iloa molempien elämään - sekä lasten, että mummien. Toivottavasti sinäkin löytäisit jonkun lainalapsen, jolle saisit olla varamummi!
Vierailija kirjoitti:
Älkää tulko typerien kommenttien kanssa tähän ketjuun tappelemaan.
Oikein semmoista pullantuoksuista mummomeininkiä taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä tavaton. Oikeasti nyt. Klisee-automaatin isku.
Minkälaisen ajatteluketjun kautta päädyit siihen, että tuon toteaminen oli jotenkin järkevä ja hyvä asia tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Mummo-sana on paras sana koskaan. Kun lapsenlapsi kutsuu mummoksi se on ihanaa 🥰
Entä jos hän kutsuu sinua mummiksi tai mummaksi? Tai famuksi?
Minulta lapsi kysyi, miksi haluan minua kutsuttavan. Näitä vaihtoehtoja on ja toisella isoäidillä oli jo joku mieluinen valittuna. Minä sanoin, että minua voi kutsua etunimellä, niin kuin oma lapsenikin on minua kutsunut. Mummo ja mumma kuulostavat korvissani rumilta, mummi vielä menettelisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että suku jatkuu ja uudella on mun geenejä 🙂. Jännää on seurata mimmoinen persoona kasvaa. Ihanaa kun saa olla mummi ja saa seurata kehitystä.
Ensimmäisen lauseen narsismi on aika uskomattoman vahvaa 😳 Ihan heti en kehtaisi tuollaista ääneen sanoa!
Älä nyt viitsi. Jokainen ajattelee noin 😀. On tavallaan narsismia kun oma lapsi on niin rakas koska on omien geenien tulos. Muutenhan sitä rakastaisi kaikkia. Eiks niin? 😇
Voit olla ihan varma, että kaikki _eivät_ ajattele noin. Todellakaan. Sinun logiikkasi ontuu jo keinohedelmöityksen ja adoption kohdalla, puhumattakaan ihan normaalista moraalista. En ole koskaan myöskään tajunnut, miksi veri olisi vettä sakeampaa. Hyi.
Keinohedelmöitys ja adoptio tuskin ovat kenelläkään se 1. vaihtoehto. Ovat kuitenkin parempi kuin ei mitään silloin jos lapsen haluaa. Myöhemmin on kyse kiintymyksestä ja ihmissuhteesta, jos hyvin käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää tulko typerien kommenttien kanssa tähän ketjuun tappelemaan.
Oikein semmoista pullantuoksuista mummomeininkiä taas.
Suoraan sanottuna ahdistavaa ja ulkoaopiskeltu rooli. Jopa vuorosanat valmiina. Kylmäävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että suku jatkuu ja uudella on mun geenejä 🙂. Jännää on seurata mimmoinen persoona kasvaa. Ihanaa kun saa olla mummi ja saa seurata kehitystä.
Ensimmäisen lauseen narsismi on aika uskomattoman vahvaa 😳 Ihan heti en kehtaisi tuollaista ääneen sanoa!
Sen geenien levittämisen takia meillä ylipäätään on semmoinen asia kuin seksuaalivietti. Aikamoista narsismia minusta väittää, että se geenien leviäminen ei mielihyvää aiheuttaisi. Eikä se tarkoita sitä, etteikö ei-geneettisiä lapsia voisi rakastaa ihan yhtä lailla. Onko jokaisesta asiasta ihan pakko vetää turha herne nenään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt viitsi. Jokainen ajattelee noin 😀. On tavallaan narsismia kun oma lapsi on niin rakas koska on omien geenien tulos. Muutenhan sitä rakastaisi kaikkia. Eiks niin? 😇
Voit olla ihan varma, että kaikki _eivät_ ajattele noin. Todellakaan. Sinun logiikkasi ontuu jo keinohedelmöityksen ja adoption kohdalla, puhumattakaan ihan normaalista moraalista. En ole koskaan myöskään tajunnut, miksi veri olisi vettä s
Ja sinä oikeasti uskot, että se yhteinen geeniperimä ja verisukulaisuus takaa tuon onnistuneen ihmissuhteen, kiintymyssuhteen ja henkilökemian? Luulet väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit olla ihan varma, että kaikki _eivät_ ajattele noin. Todellakaan. Sinun logiikkasi ontuu jo keinohedelmöityksen ja adoption kohdalla, puhumattakaan ihan normaalista moraalista. En ole kos
Kuka on sanonut sen takaavan yhtään mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit olla ihan varma, että kaikki _eivät_ ajattele noin. Todellakaan. Sinun logiikkasi ontuu jo keinohedelmöityksen ja adoption kohdalla, puhumattakaan ihan normaalista moraalista. En ole koskaan myöskään tajunnut, miksi veri olisi vettä sakeampaa. Hyi.
Mitenkäs keinohedelmöitys liittyy asiaan? Ei minun ja mieheni geenit muuttuneet siinä miksikään, että käytettiin IVF-menetelmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit olla ihan varma, että kaikki _eivät_ ajattele noin. Todellakaan. Sinun logiikkasi ontuu jo keinohedelmöityksen ja adoption kohdalla, puhumattakaan ihan normaalista moraalista. En ole koskaan myöskään tajunnut, miksi veri olisi vettä s
Homo-/lesbopareilla ei millään voi olla molempien sukusoluja. Keinohedelmöityksessäkään. - eri
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos se synnyttäjä vie muksun mennessään ja et näe sitä enää koskaan. Sellaista ihan tapahtuu, että tiedoksi vaan. Seuraile siinä sitten draaman kehitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos se synnyttäjä vie muksun mennessään ja et näe sitä enää koskaan. Sellaista ihan tapahtuu, että tiedoksi vaan. Seuraile siinä sitten draaman kehitystä.
Kyllä harmittaisi sitten paljon kun omien geenien seuranta menisi ohi 😳
Vierailija kirjoitti:
Kohta mennään mummon hautajaisiin.
Olisin yllättynyt ja hieman huolestunut miten lapsi sopisi vanhempiensa elämäntyyliin. En arvostele kunhan mietin . Jää nähtäväksi mikäli lapsi ilmestyisi.