Mitä tekisit, jos rahat eivät riitä kaikkien laskujen maksamiseen?
Onko mielestäsi parempi maksaa osa laskuista kokonaan ja koittaa sopia lopuille lisää maksuaikaa, vai olisiko parempi maksaa kaikista laskuista edes jonkin verran, vaikka koko summaa ei saisikaan maksettua?
Kommentit (37)
Nou hätä. Kyllä hyväsydämiset perussuomalaisveljet "auttavat miestä mäessä". (: Ja sitten me ryypätään.
Tekisin ylitöitä tai ottaisin toisen osa-aikaisen työpaikan.
Maksaisin osan, loppuihin sopisin maksuaikaa ja tarvittaessa lainaa ja sitten pienentäisin menojani ja tekisin enemmän töitä.
Pitää elää niin nuukasti että raha riittää laskujen maksuun. Tajuan oikein hyvin että pienituloisella saattaa tulla joku pakollinen suuri ja yllättävä meno. Silloin olisi hyvä olla rahaa säästössä. Toimeentulotukea ei tosin saa jos on sitä rahaa eli pitää olla käteistä.
Olen luonteeltani ihan mahdoton varmistelija. Aina on B-suunnitelma kaiken varalta ja kaikkiin tilanteisiin.
Jos olisin hoikka ja komea nuori mies niin helposti tienaisin rahaa seksillä.
Lajittelisin laskut pakko maksaa / ei tarvitse maksaa. Maksaisin vuokran, sähkön, puhelimen, auton maksut ja muut välttämättömät. Sopisin maksuaikaa niille, jotka voi maksaa myöhemmin. Sitten voisi siirtää myöhemmin maksettavien eräpäiviä.
Asuminen on tärkein eli vuokra ja sähkö, lopuista neuvottele maksuaikaa.
Millaisia laskuja ne ovat, mistä syntyneet ja minkä suuruisia?
Vuokra, sähkö, vesi, puhelin koko summat. Muista neuvottelen tai siirrän seuraavaan kuukauteen kun tiedän, että ei tule seurauksia.
Maksaisin ensimmäisenä tärkeimmät laskut. Seuraavaksi ottaisin puhelimen käteen ja pyrkisin neuvottelemaan lisämaksuaikaa. Omat kulut minimiin, kunnes kaikki on saatu maksettua.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse vuokranantajana antanut maksaa loppuvuokran myöhemmin, kunhan olen saanut rahat yhtiövastikkeen maksuun.
Sain sitten lopun vuokran käteisellä myöhemmin.
Onneksi nyt parempi vuokranmaksaja, mutta kyllä vuokranantajatkin saattaa joustaa.
Samoin minä olen tehnyt. Vuokralaiselle sanoinkin että pääasia että ilmoittaa etukäteen jos on hetkellisesti rahasta tiukkaa eikä voi maksaa ajallaan. Huvittaa kun täällä palstalla silti jatkuvasti haukutaan jatkuvasti yksityisiä riistovuokranantajia, haluaisinpa nähdä miten hyvin jotkut isot vuokrafirmat antaa tarvittaessa maksuaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Lajittelisin laskut pakko maksaa / ei tarvitse maksaa. Maksaisin vuokran, sähkön, puhelimen, auton maksut ja muut välttämättömät. Sopisin maksuaikaa niille, jotka voi maksaa myöhemmin. Sitten voisi siirtää myöhemmin maksettavien eräpäiviä.
Mistä näitä maagisia ei-välttämättömiä laskuja yllättäen ilmestyy? Eikö niiden tuleminen pitäisi estää ihan jo etukäteen ostopäätöstä tehdessä jos tietää että rahat ei tule riittämään kaikkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä näitä maagisia ei-välttämättömiä laskuja yllättäen ilmestyy? Eikö niiden tuleminen pitäisi estää ihan jo etukäteen ostopäätöstä tehdessä jos tietää että rahat ei tule riittämään kaikkeen?
En sanoisi maagiseksi esimerkiksi auton korjauslaskua, rikkoutuneen kodinkoneen tilalle hankittu uutta laitetta, lääkäri- ja lääkelaskua, olipa kyse ihmisestä tai eläimestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi etukäteen varmistaa, että esim. hampaasta ei lähde paikka irti? Tai että jokI vaate tai asuste menee rikki paljon normaalia ja odotettua aiemmin? Tai että loukkaa selkänsä niin, että siihen pitää hakea apua jne...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sanoisi maagiseksi esimerkiksi auton korjauslaskua, rikkoutuneen kodinkoneen tilalle hankittu uutta laitetta, lääkäri- ja lääkelaskua, olipa kyse ihmisestä tai eläimestä.
nyrkkipyykille vain ja pyörän selkään , jos ei ole rahaa.
Olen itse vuokranantajana antanut maksaa loppuvuokran myöhemmin, kunhan olen saanut rahat yhtiövastikkeen maksuun.
Sain sitten lopun vuokran käteisellä myöhemmin.
Onneksi nyt parempi vuokranmaksaja, mutta kyllä vuokranantajatkin saattaa joustaa.