Mitä tekisit, jos rahat eivät riitä kaikkien laskujen maksamiseen?
Onko mielestäsi parempi maksaa osa laskuista kokonaan ja koittaa sopia lopuille lisää maksuaikaa, vai olisiko parempi maksaa kaikista laskuista edes jonkin verran, vaikka koko summaa ei saisikaan maksettua?
Kommentit (37)
Ainakin mieli tekis alkaa juomaan.
Käytä sen verran kuin saat rahaa niin ei mene miinukselle.
Maksajan ne laskut miehellä. Jos se ei niitä vapaaehtoisesti maksa niin sitten kiristän sen maksamaan ne
Maksa tärkeimmät kokonaan ja yritä sopia muihin maksusuunnitelma.
Maksan tärkeimmät, vuokran, sähkön ja veden. Neuvottelen ajoissa muihin laskuihin maksuaikaa laskuttajien kanssa.
Maksaisin tärkeimmät ja soittaisin lopuille, että nyt tarviis maksuaikaan pidennystä. Sen jälkeen kävisin läpi hyvin tarkasti, mihin rahat oikeasti menevät ja miksi rahani eivät riitä. Tämän jälkeen tekisin vaadittavat toimenpiteet, että asia ei toistuisi.
Ulosottoon ja tt-tuelle.Aina voit aloittaa ulkomailla puhtaalta pöydältä,jos haluat.
Maksa asumiseen liittyvät, eli vuokra, sähkö ja vesilaskut jos mahdollista. Sitten muille laskulle pyydä lisäaikaa. Teet mitä teet, niin kannattaa aina sopia etukäteen, eikä vaan jättää maksamatta.
Möisin osakkeita niin rahaa taas riittäisi. Tosin tuollaista tilannetta ei oo koskaan tullu tai ole tulossa ettei rahat riittäisi laskuihin.
Ei ne laskut mitään yllätyksiä ole.
Kaikkein paras tapa on ostaa kaikki käteisellä. Se on ylivoimaisesti halvin tapa ja silloin ei tule niitä "laskuja" ja osamaksukorkoja. Älä siis osta enempää kuin mitä tilillesi tulee rahaa ja osta vasta sitten, kun olet saanut tarvittavat rahavarat kokoon.
Olen käyttänyt kumpaakin taktiikkaa. Jos tiedät, että rahaa on maksumuistutuksen tai muistutusten tullessa, niin silloin maksaisin niistä alkuperäisistä osan, sen verran kuin pystyy. Se helpottaa kummasti, kun niissä muistutuksissa onkin pienemmät summat.
Tee mitä voit, se riittää. Enempää ei voi tehdä. Toivottavasti tilanne paranee pian, meille kaikille.
Sopia maksun saajan kanssa. Aina on vaihtoehto ja maksua siirtää tai osissa.
Ei kannata jäädä turhaan vatvoo, nopea toiminta. Et ole ihan ku**ssa. Soittoa tai sähköpostitse yhteys.
Sitten ei olisi. Minua ei kiinnosta vaikka joutuisin ulosottoon tai vankilaan tai mihin tahansa. Minulla ei ole mitään menetettävää ja tulevaisuus on vain tätä samaa. Miksi edes maksaisin maksuja ollenkaan? Parempi olisi ottaa kaikki mahdolliset lainat ja pikavipit tuhlattavaksi ja antaa sitten muiden huolehtia mitä tapahtuu, kun en saa maksuja maksettua.
Lisään vielä, että itse tiedät parhaiten miten tehdä. Riippuu laskujen määristä, summista ja omasta arviosta myös, että miten on parasta toimia. Voi myös vaikka maksaa jonkun pienemmän kokonaan ja isommista osan.
En tee asialle mitään. Kaikki on ulosmitattu. Tämä läppärikin on kirjaston omaisuutta.
Lopettaisin kaiken mihin ei ole varaa. Ja lopettaisin myös työssäkäynnin, koska selvästi ei ole kannattava työ ja palkka.
Alkaisin työttömäksi ja en ostaisi mitään kuin pakon edestä.
Mä maksan tärkeimmät ensin, sitten tsekkaan, että mitä voi peruuttaa esim striimauspalveluita tms., jotka vaikuttavat heti. sen jälkeen käy läpi muut laskut. Mä maksan kaikki mahdolliset kokonaan pois. En ole koskaan maksanut mitään osia laskuista, joko tai. Nykyään pystyy monen laskun sovittelemaan netin välityksellä.
Jos on nuori, vanhempien pitäisi auttaa. Tai katsoa saisiko tuen. Jos ei ole sukulaisia, hankalaa. Pitäisikö katsoa saako laskuttajan kanssa sovittua tai että kertoo tilanteen.