Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Instagram on niin turha alusta että ennustan että vuoden päästä se katoaa kokonaan kuten Irc galleria aikoinaan

Vierailija
09.01.2025 |

jo on typerä alusta, nykyään kaikki on tik tokissa

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalisen median suosio katoaa muutaman vuoden kuluessa kokonaan. Tiktokiin ei kukaan järkevä liity. Live-elämä palaa muotiin. 

Mahdotonta. Miksi ette voi hyväksyä sitä sosiaalista mediaa osaksi elämää? Kaikesta ei tarvitse luopua vain siksi että joillakin on eriäviä mielipiteitä tai muita ongelmia.

Eihän tässä siitä ollut kyse. Eiköhän se ole nyt osa lähes kaikkien elämää. Mutta tiedän jo nyt korkeakoulutettuja, ennen somessa olleita. Ovat poistaneet tilit liian koukuttavina ja aikaavievinä, hermoja kiristävinä ja pahaa mieltä tuovina. Enkä ihmettele kun päivänkin seuraa mitä pipipäitä niissä möykkää päivästä toiseen samaa. Ovat sanoneet, että henkisesti vointi koheni, on ihanan nostalgista ja vapauttavaa olla ilman somea ja jatkuvaa selailua,  eivät kaipaa takaisin lainkaan.

Onpa erikoista, kun eihän siellä somessa tarvitse itse mitään tehdä, eikä laittaa mitään seuraamisilmoituksia päälle. Itse oon instagramissa, mutta mulla on siellä tili vain katsellakseni muiden tuotoksia. Facea avaan ääreist harvoin, enkä ikinä päivitä sinne mitään. Tiktok on sellaista shaibaa, että sitä mulla ei ole ikinä ollut ja twitteriin laittelin välillä juttuja, kun mulla on siis yhden fandomin takia nää insta ja se. Eivät vie aikaani päivästä juuri yhtään (verrattuna esim. keskustelupalstoihin, kröhöm...) ja muutenkin en oo niiden sisältöön mitenkään koukussa. Idoleitani sieltä seuraan (insta lähinnä siis) ja ilman sitä olisin fandomissa välillä pihalla kuin lumiukko. 

Mutta mulla ei olekaan enää ammattia opiskeltavana eikä pieniä lapsia hoidettavana. Tai omaa elämää muutenkaan kauheasti koettavana. Ne ajat sain elää aikaan ennen somea. En usko, että sosiaalinen media katoaa ikinä minnekään tai että koulutetutkaan sen ikinä jättävät :)

Vierailija
42/63 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instagram ja facebook tuhoavat itse itsensä. Näkyvyyttä on rajoitettu, ihmiset eivät näe toistensa julkaisuja enää paljonkaan. Sen sijaan näkyy roskapostia, mainoksia, Ai tekoäly huijauspostauksia ja julkkisten reels julkaisuja. Eli alkuperäinen ajatus on romutettu roskan alle. Piti seurata kavereita yksityishenkilönä ja instassa pystyä ammattilaistilinä kasvamaan. Jos se ei ole enää mahdollista, mitä järkeä tuossa on. Tajuaakohan meta, että kohta lähtee käyttäjät. Tik tok ilmeisesti kielletään jenkeissä.

Jollekin hyvä rako keksiä taas uusi some.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

IG ja TikTok ovat ainut tilat missä voi olla oma ittensä, nähdä kavereiden kuulumisia, saada inspiraatio, paeta tätä jäykkää ja kylmä maailma. Näistä saa kans vertaistukea! Mikään yhteiskunnan muoto tarjoa niin paljon kun nä alustat. 

Ainut tilat jossa voi puhua asioista. Tulee olo et asuu neuwostoliitozza kun missään yhteiskunnan palstoilla saa edes jutella ruokavalioista ilman et aloitus poistetaan. 

Vierailija
44/63 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki? Itse en ole kummassakaan.

Vierailija
45/63 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Instagram ja facebook tuhoavat itse itsensä. Näkyvyyttä on rajoitettu, ihmiset eivät näe toistensa julkaisuja enää paljonkaan. Sen sijaan näkyy roskapostia, mainoksia, Ai tekoäly huijauspostauksia ja julkkisten reels julkaisuja. Eli alkuperäinen ajatus on romutettu roskan alle. Piti seurata kavereita yksityishenkilönä ja instassa pystyä ammattilaistilinä kasvamaan. Jos se ei ole enää mahdollista, mitä järkeä tuossa on. Tajuaakohan meta, että kohta lähtee käyttäjät. Tik tok ilmeisesti kielletään jenkeissä.

Jollekin hyvä rako keksiä taas uusi some.

Toi on niissä just yksi syy, miksi en käy. Siis esim. facessa. Ei vattuakaan kiinnosta joidenkin nobodyjen elämä (enkä siis tarkoita kavereiden kavereita, vaan tyyliin jotain keeneri-vauvoja Atlantin toiselta puolen) tai yritykset ja turhanpäiväiset mainoksensa. Instassa seuraan Bojan Cvjeticaninia & kumpp. niin siellä se, mitä reelseissä on on vähemmän haitaksi, koska storyt on se pääasiallinen kiinnostuksen kohde, ja niissä mainoksia on onneksi vain tilien välillä ja ne voi onneksi ohittaa. 

Vierailija
46/63 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vertaat Irc-galleriaan? Se oli pieni, suomalainen pikkukakaroiden paikka. My Space olisi ollut parempi vertailukohde, se oli sentään kansainvälinen.

Vierailija
47/63 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas luulen, että tiktok kielletään liian haitallisena muutaman vuoden sisään joko kokonaan Euroopassa, Suomessa tai alaikäisiltä. Ja hyvä olisikin. Yleisesti luulen myös, että jossain vaiheessa Suomelle tai ainakin tietyille someille käy kuten tupakoinnille. Ennen kaikkien juttu kääntyy alimman sos.luokan merkiksi ja muut vetäytyvät. Tulee tutkimuksia somen haitallisuudesta, terveysriskeistä jne. ja koulutetummat jättävät homman, eivätkä halua lastensakaan siellä pyörivän.

Muutaman vuoden sisään? Vahinko on silloin jo saatu aikaan. No, se on normi Eurooppaa, aina jälkijunassa.

Vierailija
48/63 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, kiitos tiedosta !

Vierailija
49/63 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä Tiktokia parjaavat eivät selvästikään ole itse sitä koskaan käyttäneet, tai osaa etsiä sieltä itselleen mieleistä sisältöä.

Minulle tulee Tiktokissa sisustusjuttuja, kissanpentuja, kirja-arvosteluja ja ruokaohjeita. Harmittaisi aivan hemmetisti, jos koko alusta poistuisi vain sen takia, että nuoriso jakaa ja katsoo kaikenlaista roskaa, eikä osaa netikettiä.

Ehkä sen vuoksi en käytä sitä (enkä tosiaan ole koskaan käyttänyt), sillä en välitä lyhytvideoista, joihin Tiktok erikoistuu. YouTubessakaan en katso shorts-sisältöjä, eli lyhytvideoita, lainkaan. Ihan sama, mikä videoiden sisältö on, pidän lyhytvideoita aivosaasteena.

Kävin vähän Googlessa "kouluttautumassa", ja ilmeisesti Tiktokiin voi ladata jopa 60 minuuttia pitkiä videoita. Mutta eniten näkyvyyttä saavat 21-34 sekunnin pituiset videot, ja näkyvyyttähän siellä haetaan, eli olettaisin pitkien videoiden olevan vähemmistöä.

Vierailija
50/63 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen arvio. Itse uskon, että seuraavan 5 v. aikana Ig saa ainakin puoli miljardia uutta käyttäjää. 

Vierailija
51/63 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se TikTok on turha, esim. omaan puhelimeeni sitä ei saa edes asentaa, kun on työsuhdepuhelin ja työnantaja ei halua kiinalaisten vakoilusoftia puhelimiinsa. Muutenkin pääosin levotonta teinikohellusta täynnä koko sovellus. Instasta löytyy hyvin sisältöä myös aikuisille ihmisille. 

Vierailija
52/63 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä Tiktokia parjaavat eivät selvästikään ole itse sitä koskaan käyttäneet, tai osaa etsiä sieltä itselleen mieleistä sisältöä.

Minulle tulee Tiktokissa sisustusjuttuja, kissanpentuja, kirja-arvosteluja ja ruokaohjeita. Harmittaisi aivan hemmetisti, jos koko alusta poistuisi vain sen takia, että nuoriso jakaa ja katsoo kaikenlaista roskaa, eikä osaa netikettiä.

Ehkä sen vuoksi en käytä sitä (enkä tosiaan ole koskaan käyttänyt), sillä en välitä lyhytvideoista, joihin Tiktok erikoistuu. YouTubessakaan en katso shorts-sisältöjä, eli lyhytvideoita, lainkaan. Ihan sama, mikä videoiden sisältö on, pidän lyhytvideoita aivosaasteena.

Kävin vähän Googlessa "kouluttautumassa", ja ilmeisesti Tiktokiin voi ladata jopa 60 minuuttia pitkiä videoita. Mutta eniten näkyvyyttä saavat 21-34 sekunnin pituiset videot, ja näkyvyyttähän siellä haetaan, eli olettais

Siis... se fandom jossa oon, niin jengi lataa Tiktokiin konserteista kokonaisten kappaleiden pituisia biisejä. Siis tyyliin 3-4 min? En niitä juurikaan siis katsele, siksi ?, enkä ole Tiktokissa, mutta joskus on tullut jotain yksityiskohtia etsittyä, niin minusta siellä on kokonaisia biisejä. 

Vierailija
53/63 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin. Tik tok se vasta ihmisiä tyhmentää. 

Vierailija
54/63 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkeaksi mennyt IG ja FB. 2/3 postauksista "sponsoroituja" tai "sinulle suositeltua", joita en halua nähdä!

Vierailija
55/63 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei silti muuta sitä, että kyseessä on kiinalainen tiedonkeruuväline, joka on tehty nimenomaan koukuttamaan ja jakamaan sontaa. Eikö koko tiktok ole kiinassa kiellettykin haitallisena? Mieti sen jälkeen miksi sitä voimakkaasti tuupataan länsimaihin. Mutta kun minä haluan katsoa kissanpentuja...

Vierailija
56/63 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin maa voisi paremmin kun tiktok kiellettäisiin alaikäisiltä. Uskomaton määrä kiusaamista videoina ja kommentteina, täysin häiriintynyttä ja lyhytjännitteistä sisältöä, vaarallisia haasteita jne. 

Vierailija
57/63 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vertaat Irc-galleriaan? Se oli pieni, suomalainen pikkukakaroiden paikka. My Space olisi ollut parempi vertailukohde, se oli sentään kansainvälinen.

Aikanaan suomen suurin some. Yli puoli miljoonaa käyttäjää.

Vierailija
58/63 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IG ja TikTok ovat ainut tilat missä voi olla oma ittensä, nähdä kavereiden kuulumisia, saada inspiraatio, paeta tätä jäykkää ja kylmä maailma. Näistä saa kans vertaistukea! Mikään yhteiskunnan muoto tarjoa niin paljon kun nä alustat. 

Ainut tilat jossa voi puhua asioista. Tulee olo et asuu neuwostoliitozza kun missään yhteiskunnan palstoilla saa edes jutella ruokavalioista ilman et aloitus poistetaan. 

Täällä tosielämässä kun käyt pihalla ei ahdista. Nuo mainitsemasi asiat ovat somemaailman kotkotuksia, olematta somessa asia ratkeaa

Vierailija
59/63 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalisen median suosio katoaa muutaman vuoden kuluessa kokonaan. Tiktokiin ei kukaan järkevä liity. Live-elämä palaa muotiin. 

Mahdotonta. Miksi ette voi hyväksyä sitä sosiaalista mediaa osaksi elämää? Kaikesta ei tarvitse luopua vain siksi että joillakin on eriäviä mielipiteitä tai muita ongelmia.

En ole missään somessa, ja silti kohtaan eriäviä mielipiteitä ja ongelmia ihan reaalimaailmassa. En tarvitse siihen somea, koska siellä ne mielipiteet tulee ihmisiltä, joita en tunne enkä välitä pätkääkään. Ja on helpottavaa kun ei tarvitse reagoida joka päivä johonkin vähäpätöiseen juttuun. 

Vierailija
60/63 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MySpace näyttäisi olevan edelleen toiminnassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän