Instagram on niin turha alusta että ennustan että vuoden päästä se katoaa kokonaan kuten Irc galleria aikoinaan
jo on typerä alusta, nykyään kaikki on tik tokissa
Kommentit (63)
Meillä 13v. ei halua tiktokkia ja ilahduttavaa oli kuulla, että ei tarvitse sitä koska ei muutkaan sitä saa. Eli kolmen parhaan kaverin perheissä ilmeisesti myös kielletty sen käyttö. Vanhemmat kaikilla kotkeastikoulutettuja, useampi lääkäri ainakin on joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Missä onlyvänssimimmit sitten markkinoisivat tissejään ja perseitään jos ei ig:ssä?
Siellä on valtavasti isoja tissejä ja perseitä.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas luulen, että insta edelleenkin säilyy erilaisten harrastusten ja harrastajien kuva- ja yhteisöllisyysalustana. 🤗 Sen verran vahvaa ja vahvistuvaa tuo toiminta on. Enkä nyt puhu takapuolen kuvaamisesta salilla...
Harrastuksiin ja töihin liittyvät tilit varmaankin säilyvät pisimpään. Aika moni on jo nyt poistanut selfiet. Hyvä tapahan tuo on töitään mainostaa ja asiakkaiden etsiä mieleistä esim kampaajaa.
Olin lukevinani, että IRC on yhä olemassa ja toimii.
Vierailija kirjoitti:
Erään keskustelun seurauksena mä otin ihan asioikseni pari vuotta sitten alkaa seuraamaan millaiset ihmiset postaavat eniten. Ainakin omaan tuttavapiiriin päti se että mitä huonommin menee sitä enemmän postaa. Eronneet varsinkin hurjistuvat ja alkavat paukuttaa kuvia. Jos joku aktivoituu yhtäkkiä somessa niin ei mene kauaa että kuulee tällä olevan ero tai joku muu kriisi meneillään.
Mitä sitten? Eron jälkeen sitä yleensä jää aikaa uusille asioille ja haluaa verkostoitua uusien ihmisten kanssa jne.
Huvittaa nää, joille toisten erot on aina joku iso puheenaihe. Kuulitko että Maija ja Keijo on eronnut?? No kyllä mää sen aavistin, kun Maija laittoi feispuukkeeliin uuden profiilikuvan
Vierailija kirjoitti:
Poistin jo ig-tilin ja face on vielä vain joidenkin harrastusryhmien takia.
Mää poistin facenkin, enkä ole kaivannut. Sääli todella, että harrastusten takiaan ei oikein enää vitsinyt sitä käyttää. Ehkä tulee taas vaikka jotain kerhoja ja tavataan ihmisiä harrastusten parissa. Silloin tavataan ihmisiä ja voi vaikka parisuhteita syntyä tinderiä terveemmältä pohjalta.
Itse olen jo vanha, mutta nuoruudessani kävin näytelmäkerhossa, yhden puolueen järjestämillä retkillä, valokuvauskerhossa ja kansalaisopistossa kudoin mattoja jne jne.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas luulen, että insta edelleenkin säilyy erilaisten harrastusten ja harrastajien kuva- ja yhteisöllisyysalustana. 🤗 Sen verran vahvaa ja vahvistuvaa tuo toiminta on. Enkä nyt puhu takapuolen kuvaamisesta salilla...
Siis mä en katsele siellä muuta kuin muotia ja käsilaukkuja nykyisin sekä huonekasveja,välillä otan talteen ruokaresepetejä. Mutta kai tästä meno tulee blueskyn suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä 13v. ei halua tiktokkia ja ilahduttavaa oli kuulla, että ei tarvitse sitä koska ei muutkaan sitä saa. Eli kolmen parhaan kaverin perheissä ilmeisesti myös kielletty sen käyttö. Vanhemmat kaikilla kotkeastikoulutettuja, useampi lääkäri ainakin on joukossa.
Olen yh-lähihoitaja, eikä mun lapset saa tik tokkia Samaa ei valitettavasti voi sanoa monesta koulukaverista, joilla oli tik tok jo ykkösluokalla käytössä. Ja ihan korkeakoulutetun väen mukuloita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harrastuksiin ja töihin liittyvät tilit varmaankin säilyvät pisimpään. Aika moni on jo nyt poistanut selfiet. Hyvä tapahan tuo on töitään mainostaa ja asiakkaiden etsiä mieleistä esim kampaajaa.
Tuollaisena instan käyttö onkin kiinnostavinta ja myös tervettä.
Vierailija kirjoitti:
Olispa meilläkin näin. Teinin kaikki kaverit siellä notkuvat ja aivan aivotonta se sisältö on. Ei ota kuuleviin korviinsa kun siitä sanotaan ja pahalta tuntuisi kieltääkään kun kaikilla muilla tuo on. Kannattaisin ehdottomasti kollektiivista kieltoa vaikka alle 16-vuotiaille. Helpottaisi elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yh-lähihoitaja, eikä mun lapset saa tik tokkia Samaa ei valitettavasti voi sanoa monesta koulukaverista, joilla oli tik tok jo ykkösluokalla käytössä. Ja ihan korkeakoulutetun väen mukuloita
Lapsen luokkakaverilla on tiktok ja tekee sinne itse sisältöä. On 7v. Järkyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas luulen, että tiktok kielletään liian haitallisena muutaman vuoden sisään joko kokonaan Euroopassa, Suomessa tai alaikäisiltä. Ja hyvä olisikin. Yleisesti luulen myös, että jossain vaiheessa Suomelle tai ainakin tietyille someille käy kuten tupakoinnille. Ennen kaikkien juttu kääntyy alimman sos.luokan merkiksi ja muut vetäytyvät. Tulee tutkimuksia somen haitallisuudesta, terveysriskeistä jne. ja koulutetummat jättävät homman, eivätkä halua lastensakaan siellä pyörivän.
Ja nyt ne järkevät, koulutetut ja paremmat ihmiset ovat ruudussa 247 vaikka haitallisuuden tietää duunarikin
Vierailija kirjoitti:
Sinun mielestäsi turha. Tik tok on turhempi ja varsinkin se Snapchat
TikTok vakoilee ja vaikuttaa Kiinan hyväksi, X Muskin hyväksi. Kuka nyt kellekin itsensä myy.
Snäpin sijainninjaon avulla löydettiin Nurmijärven turma-auto.
Insta on monipuolinen ja seuraan siellä @kuuselaviivi sekä @palomiesharri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä onlyvänssimimmit sitten markkinoisivat tissejään ja perseitään jos ei ig:ssä?
Siellä on valtavasti isoja tissejä ja perseitä.
Runkkareille. Älä ole runkkari.
Fb on ihan turha. Instasta on enemmän iloa kun voi katsella kaikkia käsityö ja vaatejuttuja ynnä muuta hyödyllistä.
Somekaveruudet on turhia, mutta kirppis- ja harrastusryhmät on tarpeellisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erään keskustelun seurauksena mä otin ihan asioikseni pari vuotta sitten alkaa seuraamaan millaiset ihmiset postaavat eniten. Ainakin omaan tuttavapiiriin päti se että mitä huonommin menee sitä enemmän postaa. Eronneet varsinkin hurjistuvat ja alkavat paukuttaa kuvia. Jos joku aktivoituu yhtäkkiä somessa niin ei mene kauaa että kuulee tällä olevan ero tai joku muu kriisi meneillään.
Mitä sitten? Eron jälkeen sitä yleensä jää aikaa uusille asioille ja haluaa verkostoitua uusien ihmisten kanssa jne.
Huvittaa nää, joille toisten erot on aina joku iso puheenaihe. Kuulitko että Maija ja Keijo on eronnut?? No kyllä mää sen aavistin, kun Maija laittoi feispuukkeeliin uuden profiilikuvan
Mulle tuo somessa aktivoituminen kriisin tullen näyttäytyy aika ssurulliselta. Halutaan huomiota ja kai jotenkin purkaa ahdistusta. Tunnekuohussa minkään tekeminen ei ole välttämättä järkevää. Muutama tuttu hurahti ties mihin facen ryhmiin joihin avautuivat liiankin yksityiskohtaisesti elämästään ja kuvissa vaatteet vain vähenee. Kai ne tykkäykset sitten saavat aikaan edes hetkeksi sen tunteen että riittää ja kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Olin lukevinani, että IRC on yhä olemassa ja toimii.
Kyllä, quakenetin puolella ainakin. Myös irc-galleria on toiminnassa
Nämä Tiktokia parjaavat eivät selvästikään ole itse sitä koskaan käyttäneet, tai osaa etsiä sieltä itselleen mieleistä sisältöä.
Minulle tulee Tiktokissa sisustusjuttuja, kissanpentuja, kirja-arvosteluja ja ruokaohjeita. Harmittaisi aivan hemmetisti, jos koko alusta poistuisi vain sen takia, että nuoriso jakaa ja katsoo kaikenlaista roskaa, eikä osaa netikettiä.