Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun juttu menee työvoimatoimikuntaan, hui kammo!

Vierailija
28.02.2007 |

Menin sitte äitiyloman päätteeksi ilmoittautumaan työttömäksi. Hoidan lapset itse kotona.

Olen aloittanut " osa-aikatyön" jo äitiyslomalla ollessani, teen perhehoitajan työtä yhden viikon kuussa. Kela ei tästä syystä leikannut lainkaan äippärahaa, koska työ ei ole päätoimeentuloni. Ihan sanatarkasti en kelan päätöslauselmaa muista, eikä se ole tallessa.

Mut nyt mun täytyy selittää työkkärin työvoimatoimikunnalle, että olenko työmarkkinoiden käytettävissä vai en. Mitäs mieltä te olette, onko tässä mitään toivoa saada mieleinen lausunto vai onko tyydyttävä pikkuhiluihin elämisen suhteen?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...lähti nyt työkkäriin. Kokous on huomenna ja viimeistään ensi viikolla saan vastauksen.

Jos nyt oikein tulkitsen, niin olen yhä yksin sen puolesta, että saisin tyttömyyskorvausta edes niiltä päiviltä kun en tee perhehoitotyötä. Tulkitsin, että 58 mielestä en tule saamaan tpr:aa, joten tilanne on nyt sitten 3 vastaan ja vain minä puolesta.

Jos nyt aivan äärimmäisyyksiin toimikunnassa menevät ja mulle karenssin lykkäävät, niin saanhan toki karenssin ajalta kotihoidontuen niinkuin edellinen sanoi. Lisäksi tulee nuo palkkiot ja kulukorvaukset kehitysvammaisten perhehoidosta, kun enhän mä nyt niitä karenssin aikana ainakaan lopeta! Oli päätös siis niin tai näin, niin nykyiseen verratuna en häviä mitään.

;) ap.

Vierailija
42/54 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) Helpotti! :)

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitä pitää!

Vierailija
44/54 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap.

Vierailija
45/54 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmm... on mulla vapaata neljä tuntia päivässä, että periaatteessa kyllä.

Mut eikö se mee niinkin että jos vaik opiskelun (päätyön) ohessa on jo tehnyt sivutyötä, niin sitä ei ole pakko lopetaa kun ilmottautuu työttömäksi?

Mun tilanne on se, että mä etsin koko ajan lisää työtä tuon jo aloitetun rinnalle, jotta joku päivä saan siitä ihan oikeasti riittävän palkan.

Vierailija
46/54 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tautua, jos tekee töitä. Jos opiskellessa tekee sivutyötä, siitä tulee päätyö, kun opinnot loppuvat.

Mulle kävi vähän ketusti, kun olin opintojen ohella tehnyt jumppaohjaushommia. Tuntiliksa oli mitätön, tunteja viis viikossa, mutta sivutyönä ok ja lisäksi oikeus käyttää salin palveluita vapaasti. Kun valmistuin ja yritin ilmoittautua työnhakijaksi, mut kyllä otettiin hakemaan työtä, mutta työttömän statusta en saanut tukia varten, koska palkkaa tuli kuitenkin. Ammattiliiton kautta olisin voinut saada soviteltua päivärahaa, mutta kun ei ollut tullut mieleenkään liittyä ammattiliittoon :(

Vierailija:

Mut eikö se mee niinkin että jos vaik opiskelun (päätyön) ohessa on jo tehnyt sivutyötä, niin sitä ei ole pakko lopetaa kun ilmottautuu työttömäksi?

Mun tilanne on se, että mä etsin koko ajan lisää työtä tuon jo aloitetun rinnalle, jotta joku päivä saan siitä ihan oikeasti riittävän palkan.

Vierailija
47/54 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tautua, jos tekee töitä. Jos opiskellessa tekee sivutyötä, siitä tulee päätyö, kun opinnot loppuvat.

Mulle kävi vähän ketusti, kun olin opintojen ohella tehnyt jumppaohjaushommia. Tuntiliksa oli mitätön, tunteja viis viikossa, mutta sivutyönä ok ja lisäksi oikeus käyttää salin palveluita vapaasti. Kun valmistuin ja yritin ilmoittautua työnhakijaksi, mut kyllä otettiin hakemaan työtä, mutta työttömän statusta en saanut tukia varten, koska palkkaa tuli kuitenkin. Ammattiliiton kautta olisin voinut saada soviteltua päivärahaa, mutta kun ei ollut tullut mieleenkään liittyä ammattiliittoon :(

Mä kuulun ammattiliittoon. Mutta kun tuo mun työni on perhehoitjan tuyötä, joka tehdään toimeksiantosopimuksella ja josta saadaan hoitopalkkiota (ei palkkaa) ja kulukorvausta, niin se ei aiheuta päivärahan sovittelua. Minä joko saan päivärahaa tai en saa.

Siksi se on " osa-aikatyö" .

Samaa rahaa saavat esim. sijaisvanhemmat.

Nyt on kyse siitä, että hyväsyvätkö minut työnhakijaksi.

Vierailija
48/54 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se neljän tunnin vapaa on siis tuona yhtenä viikkona. Muina aikoina saan tietenkin omat lapset hoitopaikkaan, jos töitä tarjotaan. eli jos tunnit voi tasata esin. kuukaudessa, niin eipä mulla ole mitään ongelmaa ottaa vastaan kokopäivätyötä, vaikka pitäisin nykyisen hommanikin siinä ohessa.

Vierailija
49/54 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun otat työsi takaisin.

Vierailija
50/54 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...nähdä mitä tuleman pitää.

Mut aika sikamaista, jos 25 e/pv hoitopalkkiota aiheuttaa sen että en saa olla työtön työnhakija niinä kolmena viikkona, jolloin edes tuota hoitoapalkkiota ei makseta. Eri epäreilua, minusta.

ap

Vierailija
51/54 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mun " osa-aikatyö" on perhehoitajana toimimista, niin se ei mene noin. Ne vaan päättävät siellä kertomani perusteella, että olenko työmarkkinoiden käytettävissä vai en. Jos toteavat että ole, niin saan ansiosidonnaisen täysimääräisenä. Ja jos työvoimatoimikunta päättää että en ole työmarkkinoiden käytössä, niin mä en saa sitä ollenkaan.

Ei taida olla olemassa sitä vaihtoehtoa, että voisin saada päivärahaa niinä kolmena viikkona jolloin en perhehoitajana toimi. Minusta se olisi oikein.

Vierailija
52/54 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Vierailija
53/54 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen osa-aika työssä ja työttömänä työnhakijana työkkärissä. Tosin en ole soviteltua päivärahaa hakenut, kun mulla on kuitenkin just sen verran tunteja.

Mitä ihmettä sä siellä työkkärissä oikeen oot sepustanut?Oletko sanonut, et et voi ottaa työtä tuona yhtenä viikkona kuussa vastaan? Jos olet, niin ei tuollaista saa suustaan päästää. Työkkärissä pitää aina sanoa, että on valmis ottamaan työtä vastaan päivänä kuin päivänä. Sillä tosi harvoin sieltä yhtään mitään työtä edes tarjotaan.

Mä oon nyt tehnyt osa-aikatyötäni kolmatgta vuotta, eikä mulle ole kerran kertaa tullut työkkäristä yhtään lappua eikä lippua. Minnekään ei ole mua oltu laittamassa, eikä todellakaan edes sellaista ehdotettu.

Koskaan ei ole kysytty, että voinko ottaa kokoaikatyötä vastaan, kun olen osa-aikatyössä. Totuus on se, et en ole oikeesti mitään työpaikkaa vaihtamassa, vaan mulla on oikeesti niin huono tuntisopimus, et jos joskus tuntini vähenevät, on mulla mahdollisuus ansiosidonnaiseen päivärahaan.

Totta kai voit olla työnhakijana, jos kerran haet kokoaika työtä.

Vierailija
54/54 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pitänyt selvittää opintojani, vaikka tekisin vain yhden opintoviikon vuoden aikana, niin se pitää selvittää, ettei se estä työn vastaanottamista.

Ja sit miehellä on maatila, missä en oo ikinä tehnyt töitä, niin mun pitää selvittää työvoimatoimikunnalle, että työllistyisinkö mä siellä maatilalla. Itse vain ihmettelen, että miten ihmeessä voisin työllistyä, kun mulla ei oo päivääkään sen alan koulutusta, enkä osaa niitä hommia!

Mutta kun selvitykset pitää antaa. No, eivät nuo ole mun työttömäksi pääsyä estäneet vuosi sitten. Mutta minäkin ilmoitin itseni nyt äitiysloman jälkeen uudelleen työttömäksi, niin taas ne vaatii samat selvitykset uudelleen. Rasittavaa, sanon minä. Mutta eihän niillä virkailijoilla olisi töitä, jos ei ne vaatisi turhia lappuja käsiteltäväkseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän