Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun juttu menee työvoimatoimikuntaan, hui kammo!

Vierailija
28.02.2007 |

Menin sitte äitiyloman päätteeksi ilmoittautumaan työttömäksi. Hoidan lapset itse kotona.

Olen aloittanut " osa-aikatyön" jo äitiyslomalla ollessani, teen perhehoitajan työtä yhden viikon kuussa. Kela ei tästä syystä leikannut lainkaan äippärahaa, koska työ ei ole päätoimeentuloni. Ihan sanatarkasti en kelan päätöslauselmaa muista, eikä se ole tallessa.

Mut nyt mun täytyy selittää työkkärin työvoimatoimikunnalle, että olenko työmarkkinoiden käytettävissä vai en. Mitäs mieltä te olette, onko tässä mitään toivoa saada mieleinen lausunto vai onko tyydyttävä pikkuhiluihin elämisen suhteen?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mä töitä hakenut, mutta mun valoisa luonteeni ei oikein avaudu kaikille ja täällä täytyy olla paskanluomiseenkin joku missi.

Vierailija:

Vierailija:

Mistäköhän mahtaa johtua, että olet saanut olla rauhassa? Mietipä sitä.

Vierailija
22/54 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestää sen hoitopaikan sitten vanhempainrahakaudella tai työttömänä. Mitä väliä sillä on miten päin sen tekee jos haluaa kerran kiihkeästi tunkea lapsensa jonnekin.

Vierailija:

Tarkoitin sitä, että vanhempainrahakauden päättyessä jokaisen täytyisi järjestää ENSIN hoitopaikka lapselle ja vasta sitten voisi mennä ilmoittautumaan työttömäksi.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa niin valoisa luonne, että joillakin tuntuu tulevan pakkomielteeksi heittää kapulaa rattaisiin.

Kiva kun tämäkin keskustelu heittäytyy välillä rennommaksi :D

ap.

Vierailija
24/54 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity miettimään miten kirjoitat siihen selvitykseen, että pystyt ottamaan vastaan kokopäivätyön. Tossa oli hyvät sanat jo siihen, saat lainata niitä.

Mutta sä tuut saamaan kielteisen päätöksen siksi, että selvität seikkaperäisesti miehen työajat ja kaikki mahdolliset sen vammaisen hoitoaikavaihtoehdot. Tajua nyt jo, että sulle ei oo edullista esitellä kaikkia mahdollisesti vastaan tulevia ongelmia työaikajärjestelyissä, vaan sun pitää vakuuttaa ne, että pystyt käymään kokopäivätöissä. Tähän asti et oo meitä vakuuttanut. Oot liian hölösuinen.

Ja unohda jo nää jutut, mikä on sun mielestä oikein ja mikä ei. Ei sun mielipiteillä ole väliä, ei ketään kiinnosta.

Vierailija
25/54 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen on siinä oikeassa, että mitä vähemmän puhut sen paremmin asiat sujuu ja ketään ei siellä kiinnosta sun henkilökohtaiset järjestelyt. Ei niiden tarkoitus ole helpottaa sun elämääsi tai leikkiä sosiaalitanttoja. Kokemusta on, että työttömyyskorvaus on evätty yhden sanan epäselvän taivutusmuodon takia. Edes ex työnantajan tekemä korjaus ei enää pelastanut tilannetta vaan karenssi mätkähti.

Vierailija
26/54 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

;) Siksi mä mätä tätä täällä tätä ruodin, että saan jyvät ja akanat erilleen. Että mä saan siitä selvityksestä työvoimatoimikunnalle riittävän selkeän ja lyhyen.

sori että hermostutin, meni vähän sivuraiteille nuo mun jutut välillä kun yritin selittää TEILLE palkkiotyön ja osa-aikatyön eroa. Ja taas, kun on perhehoidosta kyse, niin silloin me perheenä hoidamme tuota kehitysvammaista, vaikka minut onkin nimetty hänen hoitajakseen. Siksi myös mies tuli otettua kuvaan mukaan, ei ollut kyse omien lapsiemme hoitamisesta vaan tämän asiakkaan. Ette te ymmärrä ehkä, mutta ei teidän tarvitsekaan!

ap.

Vierailija
27/54 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... joten hops. Kommentteja?

ap.

Vierailija
28/54 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten kommentoida, mutta todella hyvää kieltä kirjoitat!

Ihan ihailen. Onko sinulla jotain koulutusta kirjoittamisenkin alalta, vai miten kehitysvammaisten perhehoitaja osaa noin hienosti muotoilla selvitystekstin? Tämä kaikella kunnioituksella perhehoitajia kohtaan. Todella tärkeää työtä teette. Ei vain heti ekana tule mieleen, että mysö tuollaisia tekstinikkareita olisi joukossa.

Vierailija
29/54 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps. Omat lapset ei ole este työnteolle, mutta jos tekee muille hommia niin se on.

Vierailija
30/54 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kiitos!

Tuo teksti on tietysti hyvin mietitty ja harkittu - kirjoitettu, nukuttu yön yli, luetettu miehellä ja vielä viilattu pari lausetta.

Ei mulla mitään tekstinkirjoituskoulutusta sen ihmeemmin ole. Olen vain aina tykännyt kirjoittaa ja osaan ilmaista itseni kaikkein parhaiten kirjoittamalla. Tekstinkäsittelyohjelmat ovat ihania! Koulutus on on vanha ylempi opistoaste (nyk. ammattikorkeakolu, mut mä en ole amk)

Ilmeisesti tuon vastauksen sit kehtaa viedä ;)

Vierailija
31/54 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa sen käsityksen tai niinhän sinä suoraan kirjoitatkin - et etsi töitä vaan haluat työttömyyskorvausta siihen asti kunnes saat tarpeeksi perhehoitajan töitä elättääksesi itsesi kunnolla. Työvoimatoimikunnassa ollaan aika tiukkoja...

Vierailija
32/54 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitusasu on hyvä! Näkee, että osaat kirjoittaa.

Tekstin sisällöstä en osaa sanoa mitään, kun en tunne alaa.

45, joka kouluttaa kirjoittajia

Vierailija
33/54 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen, että osa-aikatyötä on mahdollista tehdä työttömänä. JOS minulle tarjottaisiin kokoaikatyötä, pystyisin ottamaan sen vastaan kohtuullisessa ajassa.

En väitä, että olisit väärässä. Googletin sanat perhehoito ja työvoimatoimikunta. Sain haulla satoja sivuja erilaisista päätöksistä, joissa ei kyllä ollut yhtään tilannettani täysin vastaavaa (perin merkillistä...). Mutta oli päätöksiä mm. siitä, että omaishoidontukea (omaishoitaja on myös perhehoitaja) ja tyttömyyskorvausta on maksettu rinnakkain.

Usein kielteinen työttömyyspäivärahapäätös oli annettu silloin kun hakija oli ITSE ASETTANUT TYÖLLISTYMISELLEEN ESTEITÄ, esim. lasten päivähoidon järjestämättömyys, kulkuyhteydettömyys työnhakualueella jne.

Kun lupaan että lasten hoito ja kehitysvammaisen perhehoito järjetyy kohtuullisessa ajassa, olen työmarkkinoiden käytettävissä. Jos väittäisin että se ei tule onnistumaan, en olisi käytettävissä ja silloin en tietenkään saisi tyttömyyskorvausta. Jos työvoimatoimisto epäilee että huijaan, he voivat tehdä minulle yksilöidyn työtarjouksen.

Tälleen me se asia miehen kanssa pohdittiin. Tiiä sitten mitä työvoimatoimikunta siihen loppuviikosta sanoo. Lyödäänkö veikkaa?

Vierailija
34/54 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

siihen, että osa-aikatyötä on mahdollista tehdä työttömänä. JOS minulle tarjottaisiin kokoaikatyötä, pystyisin ottamaan sen vastaan kohtuullisessa ajassa.

Vierailija
35/54 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla ta vihjaa, että työn määrä saattaa tulevaisuudessa kasvaa niin että työllistyy täysipäiväisesti? Tai täytyykö osa-aikatyö aina lopettaa ENNENKUIN kun ilmoittautuu työttömäksi työnhakijaksi?

Oikeasti tästä on aika hedelmätöntä kiistellä :) mutta kuluuhan tässä aikaa hauskasti. Sä siis lyöt veikkaa että päätös tulee hylsynä. Mä uskon itseeni ja asiaani, joten äänet on nyt tasan 1/1.

Vierailija
36/54 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on.

Vierailija
37/54 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

työttömyyspäivärahaa, jos ei HAE kokopäivätyötä tai jos itse asettaa esteitä työllistymiselleen niin ettei voi ottaa vastaan kokopäivätyötä. Ei ole kokemusta, mutta päätöksiä netistäkin löytyy.

Minä pystyn sanomaan kaikki toimeksiantosopimukseni irti kuukauden kuluessa ja kuukauden ajan pystymme perheenä hoitamaan niin kehitysvammaiset kuin omat lapsemme ja järjestämään lapsille hoitopaikan.

Erästä itselleni aiemmin ketjussa vastannutta lainaten: mitä sä olet mennyt niille siellä työkkärissä oikeen sanomaan?

terveisin ap.

Vierailija
38/54 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyspäivärahaa voi saada 17 - 64-vuotias työtön, joka

* asuu Suomessa

* ilmoittautuu työttömäksi työnhakijaksi työvoimatoimistoon

* hakee kokoaikatyötä

* on työkykyinen ja työmarkkinoiden käytettävissä

* täyttää työssäoloehdon

*

65 - 67 vuotiaille henkilöille työttömyyspäivärahaa voidaan maksaa lähinnä vain lomautuksen ajalta.

Vierailija
39/54 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai osa-aikaistaa niin voi saada työttömyyspäivärahaa.

Mut jos itse haluaa osa-aikaistaa oman työnsä tai on osa-aikaistanut oman työnsä, niin ei voi saada päivärahaa.

Ja kun tekee palkkotyötä, niin enpä tiedä miten menee.

Nukkumaan

ap.

Vierailija
40/54 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla ap, on alle 3-vuotiaita lapsia, niin karenssin saatuasi saat ainakin kotihoidon tukea. Kerro sinne työkkäriin, et tuo hoitotyö ei rajoita yhtään sun mahdollista kokoaikatyötäsi. Jos sitten kokoaikatyöstä kuitenkin kieltäytyisit, saat muutaman kk:n karenssin, jonka jälkeen päivärahat juoksevat jälleen normaalisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän