Rinkka lentokoneen ruumaan? On ilmeisesti ihan mahdollista?
Pysyyköhän se ehjänä siellä?
Suunnittelen tässä kesän lomamatkaa ja totesin, että rinkka olisi kohdemaassa parhain koska en olisi yhdessä paikassa kuin 2-3 yötä ja julkisilla sitten paikasta toiseen. Matkalaukku on aika epäkäytännöllinen tuollaisella matkalla.
Mietin, että jos ottaisin rinkan jonka laittaisin ruumaan ja sitten matkustamoon reppu ja käsilaukku käsimatkatavaroiksi. Sen vuoksi käsilaukun lisäksi reppu koska mä en lääkkeitäni ruumaan laita ja haluan aina pienen vaatekerran varoiksi matkustamoon jos laukku meneekin hukkaan. Rinkan kun saisi niin sinne voisi purkaa repun sisällön ja laittaa repunkin sinne.
Kommentit (43)
Joillain kentillä rinkkaa ei saa laittaa normaalina matkatavarana ruumaan ilman säilytyspussia, joillain taas saa. Erikoismatkatavarana laittaminen ehkä maksaa ylimääräistä? Säilytyspusseja myydään retkeilytarvikekaupoissa.
movinen kiristekalvo siihen rinkan päälle. Samalla on vaikeampi kenenkään laittaa mitään tavaraa sinne sisään mitä sinä et sinne ole laittantu.
miksi ihmiset ei koskaan googlaa:
https://www.finavia.fi/fi/uutishuone/2018/vinkit-rinkan-pakkaamiseen-na…
Riikka lentokoneen ruumaan. Pieniä lakimuutoksia vaatii, mutta on sen ansainnut.
Hyvin onnistuu! Remmit ja soljet sadesuojan alle ja paketin ympärille 1-2 matkalaukun kiristyshihnaa, niin pysyy se sadesuojakin paikoillaan.
Kannattaa myös koepakata, että matkustamoon otettava reppu mahtuu rinkkaan. Itse ehkä ottaisin ennemmin matkustamoon jonkun olkalaukun, johon mahtuisi lääkkeet ja vaihtovaatekerta. Olkalaukkua voisi käyttää myös matkalla samalla, kun kantaa rinkkaa, jolloin erillinen reppu ei veisi tilaa rinkassa.
Vierailija kirjoitti:
Joillain kentillä rinkkaa ei saa laittaa normaalina matkatavarana ruumaan ilman säilytyspussia, joillain taas saa. Erikoismatkatavarana laittaminen ehkä maksaa ylimääräistä? Säilytyspusseja myydään retkeilytarvikekaupoissa.
Taitaa siis olla parempi, että ostan sen säilytyspussin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa myös koepakata, että matkustamoon otettava reppu mahtuu rinkkaan. Itse ehkä ottaisin ennemmin matkustamoon jonkun olkalaukun, johon mahtuisi lääkkeet ja vaihtovaatekerta. Olkalaukkua voisi käyttää myös matkalla samalla, kun kantaa rinkkaa, jolloin erillinen reppu ei veisi tilaa rinkassa.
Repun halua mukaan koska se on kätevä päiväreissuilla. Reppu menee pieneen tilaan kyllä ja totta kai sekin pitää ensin koepakata.
Ap
Kaikki särkyvä kannattaa pakata keskimmäiseksi ja vaatteet ulkolaidalle. Kuvittele että hypit sen rinkan päällä, huonolla säkällä se on alimmaisena ja matkalaukkuja tippuu päälle.
Rinkka mennyt erikoismatkaravarahihnalle. Paksu läpinäkyvä pussi ja nipouside on hyvä suoja. Finnair tarjonnut pussin usein.
Vierailija kirjoitti:
Rinkka mennyt erikoismatkaravarahihnalle. Paksu läpinäkyvä pussi ja nipouside on hyvä suoja. Finnair tarjonnut pussin usein.
Niin ja ei maksanut ainakaan meillä ekstraa.
Ihmeellinen ketju. Ei ollenkaan veetuilua, harvinaista nykyään tällä palstalla. Mukavaa reissua sulle -ap.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki särkyvä kannattaa pakata keskimmäiseksi ja vaatteet ulkolaidalle. Kuvittele että hypit sen rinkan päällä, huonolla säkällä se on alimmaisena ja matkalaukkuja tippuu päälle.
No ei sinne rinkkaan menisi kuin vaatteita ja kengät. Ei mitään särkyvää vaan ne on käsimatkatavaroissa. Mietin siis lähinnä itse rinkan kestävyyttä.
Ap
Riikan vois tosiaan laittaa ruumaan ja lennättää Abu dabiin abinaksi
T: Urpo
Vierailija kirjoitti:
Riikan vois tosiaan laittaa ruumaan ja lennättää Abu dabiin abinaksi
T: Urpo
Mene nyt jo hel vettiin aivovammainen.
Ap
Monta kierrosta muovia ympärillä niin kestää laukunkäsittelijöiden kovakätiset heittämiset. Jotkut käärii esim. ruumaan menevät lastenrattaat.
Vierailija kirjoitti:
Ruumaan laitettaessa rinkassa pitää, ulkomaan lentoja varten, olla paksu, sitä varten suunniteltu päällyspussi, jossa on lappu (kuten matkalaukuissa) ja siinä nimi määränpää ja lennot/lento. Muuten voi olla, että rinkka jää matkasta jollakin kentällä.
No eikä tarvi! Vai missä muka, kerropa kentän nimi. Olen matkustanut ympäri maailmaa eikä ikinä ole moista vaadittu.
Kaikki elmukelmut ja nippusideviritelmät kannattaa unohtaa. Se suojapussi, esim. Fjällräven Flight bag, on todella kätevä. Pussi auki, rinkka sisään remmit tiukkana, vetoketju kiinni ja pussi kireäksi. Toisinaan bag dropissa pyytävät viemään rinkan erikoistavaroiden hihnalle, toisinaan ei. Riippuu kuun asennosta? Rinkka on aina tullut normaalille laukkuhihnalle, eikä ole tarvinnut hakea erikoistavaroiden hihnalta.
Rinkan kantamista kannattaa harjoitella. Laita mahdollisimman paljon tavaraa, sijoita ne järkevästi ja sen jälkeen alkaa hihnojen säätö. Huomaa, että rinkkaa kannetaan lanteilla, joten lannevyö ei saa olla perseellä. Olkaviilekkeiden remmien luona on tasapainohihna. Vedä niiden avulla rinkan tasapaino kuntoon. Rinkka ei ole tasapainossa, jos se on yläselän kohdalla kaukana sinusta, ts kenottaa voimakkaasti taaksepäin. Jos rinkka on sinulle sopiva, remmien säädöllä saat siitä sellaisen, että kantaminen on helppoa.
Oon pari kertaa muutaman viime vuoden aikana käynyt reilaamassa keskieuroopassa, viimeksi lensin Roomasta kotiin Finnairilla ja sitä ennen Amsterdamista KLM. Molemmissa rinkka ilman sen kummempia suojia tai pusseja (sadesuoja kannattaa tietty kuitenkin joka tapauksessa olla jos sattuu huono sää). Rinkan hihnat olin laittanut parhaani mukaan kiinni, ohjasivat jättämään erikoismatkatavara bag droppiin hihnojen takia mutta tästä ei ollut mitään lisämaksua kun oli kuitenkin ihan normi kokoinen (ei tarvinnut lippua ostaessa ostaa mitään erillistä vaan laskettiin samaksi kuin matkalaukku).
Muita matkavinkkejä, vaikka tästä ei kysyttykkään, jos oot pitempään reissaamassa ja yövyt ho(s)telleissa, kannattaa ottaa mukaan myös omat aterimet (itsellä oli sellainen pikku muoviboxi jossa haarukka ja veitsi) ja rulla pieniä roskapusseja, niistä ollut tosi paljon hyötyä kun tuli enimmäkseen ostettua takeout ruokaa ja ei aina tullut mukana aterimia ja voi sitten käydä viemässä roskat pois lähimpään roskikseen.
Oikein mukavaa matkaa ap! :)
Mulla on jo rinkka, mutta ei vain ole ollut vielä tilaisuutta käyttää sitä. Pitää kyllä ensin koekantaa sillä ennenkuin lähtee mihinkään reissuun.
Ap