Tulin töistä niin talitiainen oli jumissa parvekkeella.
Kuinkahan kauan se on ollut siellä koska en eilisen jälkeen ole parvekkeelle katsonut edes. Avasin parvekkeen lasi niiin se lensi pois.
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Lintuparvi, oli varmaan nälkäinen. Meillä tulee kesällä usein kuistille lintuja kun ovi on auki ja tietävät mistä ruokaa tulee, eli sikäli fiksuja. Osa kesyyntyi syömään kädestä.
Siis parka, mulla oikoluku korjaa säännöllisesti väärin. Muuten kirjoitan aina oikein joten oikein ei voisikaan korjata.
Talitiaset ovat mestareita tunkemaan itseään mitä ihmeellisimpiin koloihin.
Täyttäessäni pihalla olevaa ruokinta-automaattia löysin sisältä kaksinkerroin mutkalla olevan tintin, joka oli jäänyt jumiin rakenteisiin.
Vapautin sen ja vähän ajan päästä lensi pois.
Heti kun ekat lumet tuli niin tiainen kävi nokkimassa ovea et nyt ruokaa. Heitän niille talvisin talipallon muruja pihalle. Hetkessä ne on syöty. Saavat joka aamu satsin samaan aikaan.
Meillä oli tänään Tikka talipötkylässä. Sen näköistä meininkiä että oksat pois. En ole katsonut särkikö se koko pötkön.
Myös minä tulin töistä ja mieheni "talitiainen" oli jumittunut verhotangon renkaaseen. Onneksi saimme renkaan irti jääveden avulla, eikä pelastuslaitosta tarvinnut apuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lintuparvi, oli varmaan nälkäinen. Meillä tulee kesällä usein kuistille lintuja kun ovi on auki ja tietävät mistä ruokaa tulee, eli sikäli fiksuja. Osa kesyyntyi syömään kädestä.
Siis parka, mulla oikoluku korjaa säännöllisesti väärin. Muuten kirjoitan aina oikein joten oikein ei voisikaan korjata.
Älä syytä oikolukua ominaisuudet virheistä sitten
Tiaiset tulee ikkunanlaudalle koputtelemaan jos ei ole siemeniä lintulaudalla pihalla. Ovat aika fiksuja lintuja ja tietävät mistä ruokaa saa.
Vierailija kirjoitti:
Tiaiset tulee ikkunanlaudalle koputtelemaan jos ei ole siemeniä lintulaudalla pihalla. Ovat aika fiksuja lintuja ja tietävät mistä ruokaa saa.
Niin tulee. Ja meillä puutalossa koputtaa myös seiniä portailta. :D
Meillä oli harakka tullut yläkerran ikkunasta eikä millään poistunut vaikka ikkuna oli auki. Otin sen sitten kalahaavilla kiinni ja vein ulos.