Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisikö työpaikkailmoituksessa näkyä palkka?

Vierailija
08.01.2025 |

Haksahdin taas yrityksen työpaikkailmoituksessa mainostettuun "kilpailykyiseen palkkaan", että nyt pääsee neuvottelemaan paikallisesti. Vtut, taas oli TES:n minimi 11,73€/h - miksi ihmeessä vaihtaisin 14,70€/h palkan kolme euroa pienempään tuntipalkkaan??

Pitäisikö työpaikkailmoituksessa näkyä palkka?

Vaihtoehdot

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä koskaan ollut haastattelussa, jossa palkasta ei olisi voinut neuvotella. Olisi vähän outoa, että se suoraan ilmoitettaisiin, jos sen määrä riippuu vähän siitäkin, minkälainen hakija on kyseessä.

Tietysti jos palkka on jämpti eikä siitä voi neuvotella, niin tuhlataan vain omaa aikaa, kun sitä ei kerrota suoraan ja haastatellaan sitten niitä hakijoita, jotka eivät kyseisellä palkalla ole valmiita työskentelemään...

Vierailija
22/24 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös palkka määräydy nykyään osittain työntekijän ammattitaidon ja työtuloksen sekä vastuun mukaan? Erilaisilla henkilökohtaisilla lisillä saattoi saada jopa kolmanneksen lisää peruspalkkaukseensa. Ainakin minulla oli sellainen palkkaussysteemi käytössä ennen eläköitymistäni 20 vuotta sitten. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös palkka määräydy nykyään osittain työntekijän ammattitaidon ja työtuloksen sekä vastuun mukaan? Erilaisilla henkilökohtaisilla lisillä saattoi saada jopa kolmanneksen lisää peruspalkkaukseensa. Ainakin minulla oli sellainen palkkaussysteemi käytössä ennen eläköitymistäni 20 vuotta sitten. 

Hyvin monella alalla, esim. kaupan ala, ei ole juurikaan neuvotteluvaraa. Se on se taulukkopalkka mikä näkyy liiton sivuilla ja thats it.

Vierailija
24/24 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska tuote olen MINÄ voin pyytää kuukausipalkaksi miljardeja=)