Petolliset kausi 3 Official - keväällä 2025 Nelosella
Osallistujia ja tarkempaa aloitusajankohtaa ei ole vielä julkistettu. Ketä toivotte tai veikkaatte osallistujiksi?
Katso lähetysajat : Petolliset - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1736)
Vierailija kirjoitti:
Amelien puheessa oli logiikka, mutta ei vielä tässä vaiheessa peliä, kun kaikkiaan 17 pelaajaa oli mukana.
Jos on jäljellä esim. viisi pelaajaa ja yhdellä heistä on kilpi, kannattaa uskollisten karkottaa pyöreässä pöydässä kilven saanut, koska murhattavia on joka tapauksessa neljä. Jollei uskolliset saa kilvellistä pois, heitä on suhteellisesti vähemmän, joista murhattava valitaan. Esimerkissä siis vain kaksi, jos yksi olisi petollinen: kaksi uskollista ilman kilpeä, petollinen ja yksi uskollinen kilven kanssa sekä se karkotettava uskollinen/petollinen.
Loppupeleissä ei kai enää ole kilpiä. Siinä vaan äänestetään kunnes eivät halua jatkaa tai kisaajia on vain kaksi.
Sykkeen sairaanhoitaja on vähän hömppä reppana, tämä Amelian esittämä siis. Nyt tästä eka jaksosta tuli vaikutelma että näytteleekö hän edes vai on vaan oma itsensä.
Voi Amelie, kun aloitti pelin todella huonosti. Harmi, kun hänet valittiin petolliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amelien puheessa oli logiikka, mutta ei vielä tässä vaiheessa peliä, kun kaikkiaan 17 pelaajaa oli mukana.
Jos on jäljellä esim. viisi pelaajaa ja yhdellä heistä on kilpi, kannattaa uskollisten karkottaa pyöreässä pöydässä kilven saanut, koska murhattavia on joka tapauksessa neljä. Jollei uskolliset saa kilvellistä pois, heitä on suhteellisesti vähemmän, joista murhattava valitaan. Esimerkissä siis vain kaksi, jos yksi olisi petollinen: kaksi uskollista ilman kilpeä, petollinen ja yksi uskollinen kilven kanssa sekä se karkotettava uskollinen/petollinen.
Loppupeleissä ei kai enää ole kilpiä. Siinä vaan äänestetään kunnes eivät halua jatkaa tai kisaajia on vain kaksi.
Joo, ei ole kilpiä enää siinä vaiheessa.
"Jos ei olis ollut vapaaehtoisia mitä olisi tapahtunut?"
Niin siinäpä se, kun kukaan ei edes kysynyt.
Vierailija kirjoitti:
No ei olisi tullut yhtään harkkoa pottiin. Eikö se ollut ihan selvää.
"Toisen petollisen maalittaja vaarantaa itsensä. Se nyt konkretisoitui Amelien tapauksessa. "
Niinpä juuri. Ylipäätään alussa kannattaisi pitää matalaa profiilia, olipa sitten uskollinen tai petollinen. Porukka on vielä ihan sekaisin, eikä tunne toisiaan, mutta joku pitäisi silti jo pudottaa. Silloin tartutaan mihin tahansa johtolankaan, niin on hölmöyttä möykkäämällä ympäriinsä vetää huomio puoleensa ja erottautua joukosta. Janne möykkäsi ja olisi varmasti karkotettu ilman Amelien väliintuloa, mutta Amelie nyt sitten veti huomion itseensä vielä pahemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se on selvää ja sen jo edellä totesin. Kyse onkin siitä, että ketään ei olisi tehtävään ja sen myötä erityisen kuoleman uhan alle silloin ilmeisesti määrätty. Ja tätä vaihtoehtoa ei kukaan joukosta edes ehdottanut, koska siellä oli niitä jotka jostain kumman syystä halusivat vapaaehtoisiksi, vaikka samalla heidän henkilökohtaiset mahdollisuutensa saada euroakaan siitä potista pelin lopussa vähenivät todella ratkaisevasti.
Voi noloooo. Ja mä viellä ennen ohjelmaa kaverille sanoin, Amelie olis hyvä petollinen kun on niin kiltin tytön oloinen ja näköinen kukaan ei ihan heti epäilis. Mut olikin kaikkea muuta tai sitten vaan tyhmä. Mä epäilin kuuloani kun alkoi jo siellä oleskelutilassa toistamaan Jannen nimeä.
Amelie pelasi väärin; jäi selkeästi kaikkien mieleen toi suolaus. Ja sekoilu kilven kanssa.
Toi Janne on ärsyttävä! Oli mulle ihan nobody.
Mutta puhui koko aika. Voin kuvitella, että sekä uskolliset, että petolliset haluavat hölösuun pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ällöttää se niskojaan nakkeleva ja silmiään muljautteleva Strandberg.
Paras juontaja tähän ohjelmaan, täydellinen linnanherra. Petolliaet UK on muuten parempi mutta juontaja häviää Strandbergille.
Joo, Christoffer sopii tähän kuin nenä naamaan. Vaikea edes kuvitella ketään hänen tilalleen. Ihan täydellinen.
Eri
En tiedä onko sattumaa mutta kaikilla kausilla Janne niminen on Petollinen. Kilpailijat tuskin miettivät tätä.
Amelien älykkyys ei nyt riittänyt tähän peliin.
Vierailija kirjoitti:
Voi Amelie, kun aloitti pelin todella huonosti. Harmi, kun hänet valittiin petolliseksi.
Näen jotenkin Amelien kilttinä hoitsuna Sykkeestä, en vaan saanut häntä istumaan juonittelevaksi petolliseksi, uskon että uskollisena olisi voinut päästä pidemmälle..
Viime kauden Janne oli epäiltynä, mutta unohdettiin eräitten sekoilijoiden ansiosta.
Tällä kertaa saattaa käydä samoin, mutta olihan se J:n alkupuheenvuoro ihan käsittämätön: " kertokaa nyt kaikki epäilyksenne" vai miten se meni ?
Olit sitten petsku tai uskis, niin ethän sä voi vetää huomiota itseesi tuolla tavalla,
koska aina uskikset tarttuvat alussa mihin tahansa, kun eivät vielä mitään tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se on selvää ja sen jo edellä totesin. Kyse onkin siitä, että ketään ei olisi tehtävään ja sen myötä erityisen kuoleman uhan alle silloin ilmeisesti määrätty. Ja tätä vaihtoehtoa ei kukaan joukosta edes ehdottanut, koska siellä oli niitä jotka jostain kumman syystä halusivat vapaaehtoisiksi, vaikka samalla heidän henkilökohtaiset mahdollisuutensa saada euroakaan siitä potista pelin lopussa vähenivät todella ratkaisevasti.
Sitä kutsutaan reiluudeksi: vaarannetaan oma asema yhteisen edun vuoksi. Ajattelivat varmaan, että jatkossa heihin suhtaudutaan myönteisemmin. Kenellekään heistä ei kuitenkaan osunut petollisen rooli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tunnistanut kuin ton Tiinan ja Saara Aallon. Ja tietysti Hildenin Jukan ja jotkut oli vaan naamoiltaan tuttuja. Mut toi joka putos ei ymmärtänyt pelistä mitään.
Miksiköhän ne muutamat meni tyrkylle murhattavaksi yöllä. Se joka murhattiin, ei tulisi ainakaan voittamaan mitään.
Ei tainneet ymmärtää pelin henkeä.
Se oli kuin ne muutamat, kuin olisivat pelanneet venäläistä rulettia. Joku heistä lähtisi.
Siinä on sentään mahdollisuus 4/5 selvitä murhasta (tai hieman enemmän, kun olisi voinut tulla valituksi petolliseksi). Jos saa ei-kieroilijan maineen, se voi auttaa pitkälle. Voiton saa lopulta ehkä vain kaksi kahdeksastatoista.
Laskiko kukaan muu, kuinka monta eri versiota kyltteihin kirjoitettiin Ameliesta? 😂
Mä tykkään tästä formaatista just siksi, että siellä on niin erilaisia ihmisiä. Kuitenkin sen verran julkisuudessa olleita, että heistä on jonkinlainen mielipide. Turhia julkkiksia verratuna asiallisiin jne.
Mä esim. viime kaudella inhosin Jonea, koska on mun mielestä maailman ärsyttävin radioääni, ollut jo kymmeniä vuosia.
Mutta Petollisissa meni just sen takia, että oliko mun mielipide hänestä sama kun sopiva tähän peliin.
Mä uskon, että jos Suomen petollisissa olisi taviksia (niinkun vaikka minä), ei ketään kiinnostaisi. Tai sitten pitäisi tehdä joku +20 jaksoa, että ihmisistä saisi edes jonkunlaisen kuvan.