Miksi muille ihmisille on ongelma, etten pidä puhelimella soittamisesta?
Hoidan kaiken mahdollisen asioinnin netissä/sähköpostilla/viestillä jos se vaan onnistuu. Suosin niitä paikkoja joissa onnistuu. Mulla on varaa myös esimerkiksi käyttää yksityislääkäreitä ja mielellään klikkailen vaan kalenterista sopivan ajan, enkä ala selostamaan puhelimessa terveyskeskuksen ajanvaraustyypille vaivojani.
Joillekin ihmisille tämä tuntuu olevan ongelma. Kuulemma pitäisi ymmärtää että olen aikuinen ihminen ja minun pitää pystyä hoitamaan erilaiset asioinnit puhelimessa. Joo, heitä taitaa ärsyttää että olen ujo. Tokihan se osittain siitä johtuu että välttelen soittelua. Mutta miksi en saisi olla tällainen ja hyödyntää näitä tapoja millä asiointi on tehty helpoksi? Minun näkökulmasta helppoa ja selkeää kun näen suoraan tekstinä asiat ja ne pysyy myös muistissa.
En vapaaehtoisesti soittele myöskään ystäville ikinä, viestit on kivoja.
Kommentit (7)
Olen samanlainen, mutta en ole kokenut, että se olisi kenellekään muulle ongelma. Eikä siis nykyään itsellekään, kun netissä hoituu melkein kaikki. Olen aina inhonnut puhelimella puhumista. Ennen nettiaikaa kävin mieluummin virastoissa paikan päällä kuin olisin soittanut asiani.
Varman päälle on kivempaa. Ei oo kivaa jos vihamies, mainostaja soittelee. Jos asiaa niin tekstaa jottei tulisi turhia puhuttua. Kaikki soittelijat ei oo kato asiallisii.
En ole ujo ja hyvin sanavalmis mutta monet asiakaspalvelijat ovat tampioita ja jotta ymmärtäisivät mistä kyse on parempi laittaa viestiä . Ei jaksa kuunnella turhaa urputusta. Se tykkäänkö soittaa riippuu sius osaako se toinen puhua vai ei. Joudenkin kanssa puhuminen voi olla vaivaannuttavaa.
Heh olisi pitänyt äänittää muutama keskustelu. Täytyy sanoa että joidenkin eibpitäisi olla töissä siellä missä ovat. Esim. kuka sanoo kun soittaa silmävammasta poliklinikalle: Meidän täytyy vähön jutella. Siis selvitetty ummet ja lammet oireet ensin ja kaikki. Naurahdin vähön ja tuo juttelu tarkoitti että kyseli oireita uudelleen? Haloo. Nämä olisivat mehukkaita äänitettyinä.
Vierailija kirjoitti:
Heh olisi pitänyt äänittää muutama keskustelu. Täytyy sanoa että joidenkin eibpitäisi olla töissä siellä missä ovat. Esim. kuka sanoo kun soittaa silmävammasta poliklinikalle: Meidän täytyy vähön jutella. Siis selvitetty ummet ja lammet oireet ensin ja kaikki. Naurahdin vähön ja tuo juttelu tarkoitti että kyseli oireita uudelleen? Haloo. Nämä olisivat mehukkaita äänitettyinä.
Androidiin ei saa enää helppokäytöistä turvallista äänitysappia. Moni stalkkerin ja uhkausten uhri jäänyt ilman todisteita tämän takia. Kiitos Google tästäkin.
Jotkut pitävät soittamista helppona, toiset taas viestittelyä.