Pelottaa! Löysin tänään kainalosta patin, perjantaina menen lääkäriin. Onko täällä kohtalotovereita!!
Itkettää koko ajan. Pelkään kuolemaa, pelkään neuloja, pelkään mammografiaa.
Toiveena on, että se olis vaan joku harmiton paise, tai joku. Mutta ei siltä ainakaan ulospäin näytä.
Ahdistaa!
Kommentit (5)
On ollut sen jälkeen samanlaisia myös nivusessa aina ne häippää. Ja kipeitä.
Mullakin oli kainalossa isohko patti, joka osoittautui tulehtuneeksi talirauhaseksi tms. (en muista tarkkaan). Se näytti ja tuntui ihan joltain sisäiseltä patilta eli ei näyttänyt ollenkaan miltään tulehtuneelta näppylältä tai vastaavalta. Sain antibioottikuurin ja patti hävisi.
Just jotain tälläistä mä kaipasinkin. Oon tässä parituntia lukenut syöpäsivustoja, ja en oikein löytänyt sieltä mitään mainintoja tulehtuneista talirauhasista tai muista. Ja jos jotain olikin, niin aina se oli merkki rintasyövän ensioireesta. Masentavaaa luettavaa!
Mä odotan perjantaitan kuin kuuta nousevaa, on niin hölmö olo. Ajatuksista ei saa kiinni. Tiedän että rauhoittua pitää ja yritänkin, mutta helppoa tää ei ole.
Kiitos vielä teille kaikille ihanille vastaajille!
Toisaalta ihminen on tiedonjanoinen ja pohjimmiltaan pessimisti, joten sikäli ymmärrän :)
Lopetathan nyt kuitenkin niiden sivustojen tutkailun, ja odota rauhassa sitä perjantaita. Se talirauhasen tulehdus todellakin on sellainen patti ihon alla, tuntuu aluksi kovalta, mutta mulla ainakin parantuessaan on sitten pehmentynyt, muuttanut muotoaan ja alkanut muljuta ikävästi. Antibioottikuurin noihin antavat, ja mahdollisesti jotain salvaa.
On hyvä, että olet lähtenyt näyttämään tätä pattia lääkärille heti, kun sen huomasit! Jotkut vitkuttelevat ja vitkuttelevat, ja samalla kiduttavat itseään, kun kuitenkin on koko ajan hätä siitä, mahtaako se pahkura olla jotain pahanlaatuista. Pointsit sinulle nopeasta toiminnasta! :)
Mulla ei ole kokemusta kainalopateista, mutta rinnasta olen löytänyt suht. ison pahkuran. Tuolloin odottelin pari viikkoa, häviääkö se, ja sitten varasin ajan lääkärille. Minun kohdallani riitti se, että katsoivat ultraäänellä rinnat, eli ei tarvittu mitään neuloja eikä mammografioita. Oli hyvänlaatuista tiivistinyttä sidekudosta, eikä siis ollut mitään syytä huoleen (vaikka usko pois, panikoin minäkin tuolloin ihan yhtä paljon kuin sinä nyt..)
Lääkäri sanoi minulle tuolloin, että 90% kaikista niistä pahkuroista mitä hänelle tullaan näyttämään on harmittomia tai hyvänlaatuisia. Eli siis älä kirjoita itsellesi tuomiota ennen, kuin olet kuullut lääkäriä! Ja jos kyse on todella pienestä pahkurasta, ja niitä ei ole useampia, niin sitä suuremmalla syyllä sulla ei ole nyt syytä alkaa laatimaan testamenttia.
Miten löysit tuon patin, ja minkä kokoinen se noin suunnilleen on? Rasvapatteja, tulehtuneita talirauhasia, jne. on kyllä aivan mahdollista saada kainalon alueelle.