Miksi yksi sormi puutunut koko ajan?
Joulusta lähtien keskisormi puutunut. Etenkin sen pää.
Ei siis mene ohi. Välillä enemmän tunnoton ja välillä vain pistelee. Mikähän olisi syynä?
Pitääkö ottaa lääkäriin yhteyttä? Ei huvittaisi yhtään. Mutta ei vain mene ohi.
Kommentit (51)
Onko niska jumissa? Tai käsivarret?
Pitää mennä lääkäriin. Turvotus voisi olla jotain tulehdusta, ja tustalla voi olla esim. autoimmuunisairaus tai syöpä. Oletko kolauttanut sitä, lääkäri sen haluaa tietää, en minä.
Sormenpäässä on veritulppa.
T.Päkä
Suosittelen lääkärikäyntiä, keskiverto Vauva.fi käyttäjällä ei valitettavasti ole aivokapasiteettia diagnoosin antamiseen.
Vierailija kirjoitti:
On varmaan niska. Mutta en tiedä onko se se syy. Makuulla en niin tunne tuota puutumista. Alkoi sen jälkeen kun käytin uutta imuria.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen lääkärikäyntiä, keskiverto Vauva.fi käyttäjällä ei valitettavasti ole aivokapasiteettia diagnoosin antamiseen.
Juu. Pelkäsinkin/odotin noita "sormetus" vastauksia.. huoh.
Lähinnä ajattelin olisiko jollain joskus ollut tuollaista tms.
-ap
Minulla vasemman käden pikkusormi on ollut puutunut jo yli kymmenen vuotta, syystä ei mitään aavistusta. Ei muita oireita, terveys hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On varmaan niska. Mutta en tiedä onko se se syy. Makuulla en niin tunne tuota puutumista. Alkoi sen jälkeen kun käytin uutta imuria.
Mulla ainakin tulee puutumista sormiin, kun on niska ja hartiat jumissa. Turvotus ei kyllä mielestäni sovi kuvaan.
Diabetekseen liittyen voi olla neuropatiaa, jos et liiku voi olla joku puutumisoire. Tai paikallinen pinne. Enempää ei voi näkemättä sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Pitää mennä lääkäriin. Turvotus voisi olla jotain tulehdusta, ja tustalla voi olla esim. autoimmuunisairaus tai syöpä. Oletko kolauttanut sitä, lääkäri sen haluaa tietää, en minä.
Syöpä?
Itse ajattelin jotain ehkä rannekanavaoireyhtymää tms. En tiedä. Turvotus siis laskenut. Oli alussa turvonnut. Nyt ekaan niveleen tunnoton tai pistelevä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla vasemman käden pikkusormi on ollut puutunut jo yli kymmenen vuotta, syystä ei mitään aavistusta. Ei muita oireita, terveys hyvä.
Oletko kysynyt lääkäriltä?
Olisiko tikku sormessa? Pienikin tikku riittää se aiheuttaa tulehdusta ja on kipeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin tulee puutumista sormiin, kun on niska ja hartiat jumissa. Turvotus ei kyllä mielestäni sovi kuvaan.
Minulla siis vain tuo keskisormi. Saatko siihen heti helpotusta,jos venyttelet tms?
Ap
Voi olla myös ihan rasituksesta tai juurikin jumeista, ei välttämättä mitään vakavaa. Paljonko olet käyttänyt sitä uutta imuria? Periaatteessa imurointikin voi olla syynä jos tarpeeksi paljon sitä tekee, kun siinä pysyy yksitoikkoinen usein hieman epäergonominen asento. Itsellä tulee myös fyysisestä työstä välillä tuollaista, veikkaan rasitus + stressi komboa koska on mennyt ohi lopulta levolla ja liikkumisella. Kannattaa tarkastella mitä on tullut tehtyä paljon, istuuko huonossa asennossa liikaa jne. Jos oikeasti huolettaa niin lääkäriin, eli älä nyt lohduttaudu tähän kokemukseen liikaa. :)
Monta syytä voi varmaan olla. Hartia- tai niskajumia tai joku ranteeseen (ergonomia) liittyvä syy monen muun ohessa. Itse en lähtisi syöpää miettimään nyt ihan ensimmäisenä. Lääkäri osaa selvittää?
Huono ryhti, huono lihaskunto, ylipainoa reilusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla siis vain tuo keskisormi. Saatko siihen heti helpotusta,jos venyttelet tms?
Ap
Joo, jumppa ja venyttely auttavat.
Yhdessä vaiheessa myös turposi. Nyt turvotus laskenut.