Paljonko 10 000e autosta lyhennetään osamaksua?
Paljonko maksatte 10 000e autosta lyhennystä?
En ole koskaan ostanut osarilla autoa. Saako noita esim 100e/kk?
Kommentit (56)
Halvemmalla pääset kun otat lainan pankista.
Noin halpa auto kannattaa varmaan ostaa ihan käteisellä.
Varmaan saa muttei noin vähän kannata lyhentää koska maksat korkoa enemmän.
Ittekään mitään autoista tiedä. Mutta kannattaako velaksi ostaa kymppitonnin auto. Autot muutenkin yleensä huonoja sijoituksia, arvo siis tippuu joka vuosi.
Itse katselisin hieman edullisempaa autoa jos ei rahat riitä 10000 euron autoon. Eli miettisin sen hintaista autoa mihin on varaa, niin käteisellä.
Luulen että muutamalla tonnilla saisi ihan ok auton, eihän sillä uutta saa mutta kuitenkin.
Tässä eräs video missä kerrotaan jotain auton ostamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Kypän auto ja pitää kitkutellen maksaa osamaksulla. Hahahha! Köyhät naurattaa kun ajan ohi näistä kotteroista kalliilla uudella autolla! Hidastan aina bussipysäkkien kohdalla, avaan ikkunan ja nauran kovaan ääneen ohi ajaessa! Hahhahha! Tankatessa huudan että täällä tankataan täyteen asti ja taas on suunpielet alaspäin kateellisilla joilla on varaa laittaa vain vähän lisää tankkiin laimennettua ysivitosta! :D
Vain tyhmä ostaa uuden auton. Fiksu ostaa käytetyn ja sijoittaa.
Et tarvi kymppitonnin autoa mihinkään. Viidellä tonnilla saa hemmetin hyvän auton jolla ajaa vuositolkulla.
Vierailija kirjoitti:
200-300 euroa.
/ kuukaudessa.
Ei euroakaan koska ei 10000€ autoon oteta velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Otin erään autoliikkeen sivuilta auton joka maksaa 9 980€. Korko 0,99% + kulut 14€/kk. Jos annat käsirahaa 2045€ ja viimeinen erä 1715€ päästään lähelle esim summaa, 101 €/kk. Auto on vuoden 2021 Citroen C3, jolla on ajettu 62000 km, manuaali ja bensakoneella.
Ei autokaupassa tarvitse käyttää KÄSIRAHAA.
Käsiraha on ENNEN kaupantekoa myyjälle maksettava rahasumma. Tällä osoitetaan että ollaan tosissaan ostoaikeissa, ja käsiraha huomioidaan sitten kauppahinnassa. Mutta jos kauppa peruuntuu niin myyjä saa käsirahan itselleen ikäänkuin vahingonkorvauksena.
Vierailija kirjoitti:
Osarilla ostetussa voi olla viimeinen erä on iso, tuhansia euroja kuten minulla ja muutamassa omassa osamaksulla ostamassani autossa olen saanut ne myös maksettua osissa. Osari tavallaan jatkuu kun siitä sopii myyjä-liikkeen kanssa.
Eihän osamaksussa ikinä tarvitse olla isoa viimeistä erää! Jos maksaa joka kuukausi tasaisesti pois, niin ei sinne jää niitä tonneja roikkumaan. Se vaan on ongelma, jos haluaa että se kk-erä on tosi pieni ja autoon ei saa lainaa kuin maksimissaan sen 5 vuotta (joillain rahoittajilla kai 6 vuotta), niin silloinhan viimeinen erä on iso. En todella suosittele, että kukaan tekee yhtä hölmösti kuin minun isäni, joka kehuskeli, miten pieni kuukausierä hänellä on ja sitten havahtui, että se viimeinen maksuerä onkin monta tonnia. Ei sillä mitään säästöjä ollut maksaa, joten otti uuden lainan paljon, paljon isommalla korolla.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan saa muttei noin vähän kannata lyhentää koska maksat korkoa enemmän.
Eikä saa sataseen kuukausierää mitenkään, jos kymppitonnin tarvitsee lainaa. Ei autolainoja myönnetä niin moniksi vuosiksi. Ja se taas on hölmöläisen hommaa, jos sopii, että viimeinen erä on vaikka 3500€. Ei kuitenkaan ole siinä vaiheessa säästössä niin paljon rahaa ja sitten joutuu ottamaan kalliimman uuden lainan loppuerää varten, mistä vaan sattuu saamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otin erään autoliikkeen sivuilta auton joka maksaa 9 980€. Korko 0,99% + kulut 14€/kk. Jos annat käsirahaa 2045€ ja viimeinen erä 1715€ päästään lähelle esim summaa, 101 €/kk. Auto on vuoden 2021 Citroen C3, jolla on ajettu 62000 km, manuaali ja bensakoneella.
Siis maksoit ranskanperunasta kymppitonnin :D
Et tainnut oikeasti ymmärtää, että joku ystävällinen ihminen oli oikein perehtynyt aloittajan kysymykseen? Ei hän edes missään sanonut ostaneensa kyseistä autoa.
Mitä? Siis jos sä maksat satasen kuussa, niin eihän sulla se autolaina lyhene juuri lainkaan. Sulla on vielä 5 vuoden lainan lopussa puolet maksamatta.
Aika paha juttu, jos ei ole rahaa edes käytetyn auton ostamiseen. Nimittäin korjaus- ja huoltolaskutkin pitää pystyä maksamaan.
Heh, Norjassa kaikilla tutuilla on tuliterät täyssähköautot, matkailuauto, viimeisen päälle urheiluvehkeet ja mökit. Jotenkin me suomalaiset ollaan jääty pohjoisen köyhälistöksi.
Ilman korkoja ja kuluja
10 000€/100€= 100 kuukautta, eli 8,333 vuotta
Tuohon korot ja kulut päälle niin puhutaan jo yli kymmenen vuoden maksuajasta...
Aikoinaan sain melkein nollakorolla 17ke autolainan 5v maksuajalla, se teki vajaa 300€/kk. Ja tuo viisi vuotta oli mielestäni hiton pitkä aika roikkua velkavankeudessa.
Riippuu sopimuksesta, mutta sanotaan, että 10 000e tulee hintaa 16 000e - 25 000e
Saako lainaa koko auton hinnalle, epäilen että pitää olla omaa pääomaa myös.
Kaksi kertaa olen ottanut 10 000 autolainaa uuteen autoon, jonka arvo yli 20 000 ja lyhensin 300-350€ /kk
Vierailija kirjoitti:
Aika paha juttu, jos ei ole rahaa edes käytetyn auton ostamiseen. Nimittäin korjaus- ja huoltolaskutkin pitää pystyä maksamaan.
Heh, Norjassa kaikilla tutuilla on tuliterät täyssähköautot, matkailuauto, viimeisen päälle urheiluvehkeet ja mökit. Jotenkin me suomalaiset ollaan jääty pohjoisen köyhälistöksi.
Onneks mulla ei ole yhtään tuttua Norjassa, niin säästyn kadehtimiselta.
😂😂😂