Hankin lukulasit. Onko normaalia että ne nenää vasten olevat osat painaa?
Sori en tiedä miksikä kutsutaan niitä. Mutta kumminkin, ne alkaa vähän ajan päästä kun käyttää laseja tuntumaan vähän ikävältä, onko tuo nyt tottumiskysymys vaan?
Kommentit (11)
nenätyynyjä voi säätää optikolla ja ainakin mun laseissa myös vaihtaa eri kokoisiin.
Vierailija kirjoitti:
Niitä nenätyynyjä voi säätää optikolla.
Ok. Onko kyse niiden sijainnista siis? Ei esim materiaalista?
Ne on tyynyt. Mulla on ollut lasit 11-vuotiaasta asti, enkä ole koskaan pystynyt käyttämään niitä tyynyllisiä ainakaan pitkiä aikoja. Ne tuntuvat kaivautuvan nenään. Se on kai joku kasvojen tai nenän rakenteeseen liittyvä seikka. Nykyään valitsen suosiolla sellaiset kakkulat, joissa ei tyynyjä ole. Mutta käy nyt alkuun optikolla säädättämässä niitä, se voi auttaa.
N53
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi olla kumpi vaan. Jos on "kunnon lasit" siis optikolta hankitut eikä markettilasit, niin ne nenätyynyt saattaa voida vaihtaa silikonisiin, jos ovat jotain muuta matskua.
En ole ap, mutta mulla sama ongelma, että nenätyynyt painaa. Lukulasit käytössä ja jo puolen tunnin jälkeen nenävarressa on punaiset rumat painaumat. Sama vika aurinkolaseissa. Eivät kylläkään käy kipeää, mutta jäljet kestää pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu. Voi niitä taivuttaa varovasti itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi olla kumpi vaan. Jos on "kunnon lasit" siis optikolta hankitut eikä markettilasit, niin ne nenätyynyt saattaa voida vaihtaa silikonisiin, jos ovat jotain muuta matskua.
Optikolta on. En osaa sanoa mitä matskua ne tyynyt on. Aika pienet ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös materiaalista. Ja kasvojen/nenän mallista. Ja lasien painosta. Mulla painaa kaikki, paitsi sellaiset, joissa ei noita erillisiä tyynyjä ole vaan suoraan (muovi)kehyksissä oleva levennys.
Taval. silmälaseissa ne tyynyt ovat liikkuvia, ei jäykkiä. Jolloin se mukautuu. Ja voi olla pehmeä muotoilu.