Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten eroon lentopelosta?

Vierailija
07.01.2025 |

Tekisi mieli käydä reissussa jossain Keski-Euroopassa, edellisestä ulkomaanmatkasta on jo 6 vuotta. Kamala lentopelko vaan pilaa aina ilon matkasta. Olen elämäni aikana lentänyt alle 10 kertaa. Pari ekaa lentoa meni ilman mitään ongelmia, sitten alkoi pelko ilman mitään syytä. Kädet vapisee, oksettaa ja olen kauhusta jäykkänä koneessa. Vähintään viikko ennen lentoa alkaa 24/7 stressi lennosta ja tietysti itse matkakohteessa olemisesta on hyvin vaikea nauttia, kun pitää miettiä paluulentoa. Mistä apua? Haluan silloin tällöin matkustaa koska nautin siitä muuten. 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on kursseja jotka (toivottavasti) auttavat tuossa asiassa.

Vierailija
2/9 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen suomalainen itsehoito =  pari gin tonicia The Oak Barrelissa niin vapina helpottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvon, kuten nuo pari muutakin. Ensin lentopelkokurssille, jossa kertovat, että missään ei kuole niin vähän ihmisiä kuin lentokoneessa, etenkään onnettomuuden vuoksi. Verrattuna johonkin muuhun matkustusmuotoon. Sitten vielä ne gin-tonicit, niin kyllä se siitä.

Vierailija
4/9 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntuu ettei muu auta, niin käy juttelemassa lääkärin kanssa asiasta. Miedot rauhoittavat lääkkeet on helppo ja aika varma apu tuohon, eikä ole haitallisia silloin tällöin tarpeeseen käytettynä.

Vierailija
5/9 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän keskieurooppaan ajaa autollakin parissa päivässä.

Lentopelkoiselle suosittelen Tapion tube-kanavaa, avaa youtube ja kirjoita hakuriville #Tapioonthemove", pääset rauhallisen lentokapteenin kanssa tutkimaan lentämisen asioita. Mutta siis omalla autolla ensi kesänä suunnitelmissa ajaa länsilaitaa ranskaan, siitä italia ja itä-euroopan laitaa takaisin ylös, välimeren rantaan ei tällä kertaa lainkaan. Sinkkuna on vapaus valita reittinsä.

Vierailija
6/9 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentopelkoon on kursseja, ehkä sellainen auttaisi.

Itsellä myös paha lentopelko, hikoile, tärisen ja oksettaa/pyörryttää. Henki salpautuu jne. ja lennon aikana istun paskajäykänä käsinojia puristaen. Jokainen turbulenssi, moottorin käyntiäänen muutos tai mikä tahansa pienikin muutos ajaa lähes paniikkiin. Siitä huolimatta olen itseni vuosien aikana aika monta kertaa koneeseen pakottanut. Vältän lentämistä viimeiseen asit mutta toisinaan on lennettävä jos aikoo jonnekin päästä.

Vierailija
7/9 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppää kerrostalon katolta niin pelko lähtee. 

Vierailija
8/9 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

katso Lentoturman tutkinta-ohjelmaa National Geography-kanavalta...mukavaa ajanvietettä..

Vierailija
9/9 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

katso Lentoturman tutkinta-ohjelmaa National Geography-kanavalta...mukavaa ajanvietettä..

Uskokaa tai älkää, minulla tämän ohjelman katsominen on todella auttanut lentopelkoon. Se lisää omaa tietämystä koneen toiminnasta ja myös siitä, että mitä on opittu matkan varrella ja mitä parannuksia koneisiin ja lentoturvallisuuteen on tehty kun on opittu aiemmista onnettomuuksista.