Oon Michelin-tasonen, itseoppinut kotikokki
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ravintolan uuni sen kummempi ole kuin tavallinenkaan uuni.
Paitsi että keskiverto kotiuunissa ei ole suoraa mahdollisuutta höyrypaistoon, tai höyryllä keittämiseenkään. Yksi tapaus ihmetteli että miten sairaalan aamupuuroista tulee niin erilaisia kuin kotona, se on se uuni...
Höyrypaistohan hoituu panemalla tavalliseen uuniin pellillinen vettä. Joskus olen tuota käyttänyt ja höyrykatttilakin löytyy, sehän on ihan tavallinen kerroskattila. Mutta ei sitä tarvita makaroonilaatikon tekemiseen, josta tuossa viestissä oli kyse.
Jos harrastaa ruuanlaittoa, niin perusvälineet yleensä keittiöstä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Michelin-ravintolahan voi olla vaikka pieni koju, jossa myydään katuruokaa, vaikka mielikuva on fine dining-paikoista
Wokesta päivää! Laatukin ilmeisesti vain illuusio.
Se ei voi olla.
Nyt en kyllä ymmärtänyt pointtiasi. Katukeittiö voi olla parempi Michelin-ravintola kuin se Michelin. En tosin ole Michelin-tähden saaneeessa katukeittiössä syönyt.
Huippukokki sanassa se "Huippu" tarkoittaa vain julkkista.
Kaikki TV ohjelmissa olevat kokit saavat Huippukokki tittelin.
Mulla on mildamummotukka ja silmälasit. Michelin-ainesta oon...Oo-ooo-oooo! \o/
Juu mä vedin just majoneesit Lidelin sissijuustoburgeriin ja laitan vielä päälle ketsuppia, sinappia ja suolakurkkua. Aah yeah mikä einespieruaromi. Mukava haistella niitä paskalla ja vetää käteen.
Aloittaja on hölmö ja lisäksi tyhmä.
Ei ole olemassa mitään "michelinkokkeja". On ainoastaan michelinravintoloita. Siellä on sitten töissä kaikenlaisia työntekijöitä.
Syökö kukaan muu päivittäin valmistamiasi ruokia? Mikä on bravuurisi ruokalajien suhteen? Kauanko keität kananmunia?
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on hölmö ja lisäksi tyhmä.
Ei ole olemassa mitään "michelinkokkeja". On ainoastaan michelinravintoloita. Siellä on sitten töissä kaikenlaisia työntekijöitä.
Ja Suomeen näitä ei ikinä tule kun kaikki vetää einespizzaa, paskakaljaa ja kanankoipia sun muuta valmisruokaa. Suomalainen syö vaikka paskaa. Saatana!
Vierailija kirjoitti:
Syökö kukaan muu päivittäin valmistamiasi ruokia? Mikä on bravuurisi ruokalajien suhteen? Kauanko keität kananmunia?
Kananmunia ei keitetä vaan ne rikotaan pannulle ja paistetaan molemmilta puolilta kevyesti niin, että sisälle jää juoksevaa keltuaista, suolaa ja mustapippuria.
Vierailija kirjoitti:
Huippukokki sanassa se "Huippu" tarkoittaa vain julkkista.
Kaikki TV ohjelmissa olevat kokit saavat Huippukokki tittelin.
Kaikki TV kokkiohjelmat on dramatisoitua roskaa. Kukaan ei oikeasti kokkaa yhtään mitään. Kaikki annokset ehtivät jäähtyä ja kaikki mokat ja draamat on käsiksen mukaan.
Spermat juustolla suuhun ja jälkiruoaksi pissainen pillu ja pieruinen pyllynreikä. Muna kovana!
Vauvanliha on parasta ja mureaa vartaassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kananmunia ei keitetä vaan ne rikotaan pannulle ja paistetaan molemmilta puolilta kevyesti niin, että sisälle jää juoksevaa keltuaista, suolaa ja mustapippuria.
Selvä, huippukokkihan sinä olet, kun et edes osaa keittää kananmunaa, vaan paistat senkin?
Olet Michelin-tasoinen vasta sitten, kun perustat ravintolan jolle myönnetään Michelin-tähti.
4 Michelinin bensamoottorimies ja ihan itte oppinu kaahaamaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ravintolan uuni sen kummempi ole kuin tavallinenkaan uuni.
Paitsi että keskiverto kotiuunissa ei ole suoraa mahdollisuutta höyrypaistoon, tai höyryllä keittämiseenkään. Yksi tapaus ihmetteli että miten sairaalan aamupuuroista tulee niin erilaisia kuin kotona, se on se uuni...
Kaikissa uuneissa voi höyrypaistaa, tarvitaan vain astia ja vettä, esim. vettä uunipellille ja laitetaan se uunin alimmalle tasolle. Rapsakoita patonkeja olen paistanut ihan vain "heittämällä löylyä", eli kauhalla välillä roiskitaan vettä uunin kuumiin seiniin ja pohjaan.
Höyrykeittämiseen tarvitaan höyrykattila tai ihan vain kattila, kansi, vettä ja esim. metallinen siivilä tai pienempi kattila, joka sopii isomman sisään niin, että jää "korvista roikkumaan".
Minä kun kunnolla kaasulla makkaran käristän niin se maistuu Pirellille eikä Michelinille...on renkaan värinenkin eli pikimusta.
Hauskaa että nämä himoitut Michelin-tähdet ovat sen rengasukkofirman arvosteluja. Joku rengasfirman duunari käynyt housut puolitangossa syömässä makkaraperunat huoltsikalla ja antanut tähtiä maun perusteella ja siitä lähtenyt koko juttu. Sama kuin Nokian renkaat kiertäisi arvostelemassa ravintolat ja kaikki olisi ihan innosta piukeita sen suhteen montako tähteä tuli.
Michelin-ravintolahan voi olla vaikka pieni koju, jossa myydään katuruokaa, vaikka mielikuva on fine dining-paikoista
Wokesta päivää! Laatukin ilmeisesti vain illuusio.
Se ei voi olla.