Miksi kukaan ei tee enää RUNOJA eikä lue RUNOJA
Upea lyhytformaatti:
miksi kukaan ei tee siis niit
siis runojuttui
vituttaa saatanasti
Kommentit (39)
Erityisherkän päiväkirjamerkintä:
Kirpputorilla tänään,
avausaikaan,
mä 10 euron maljakon tiputin,
mulle huudettiin.
Tätä kelaan koko yön.
En lue runoja, koska siitä tulee aina ihan hölmö olo. Luulen, että multa puuttuu jokin palikka päästä, sillä en vain ymmärrä runoja.
Yleisillä tänään,
vauva itki,
sydän särki,
meni järki.
Luovuus vaatii aikaa. Aikaa ajatella, aikaa tylsistyä. Älypuhelinten myötä sitä on ollut niin kiinni verkossa koko ajan, että runosuoni on mennyt kuolioon. Päässä ei enää koskaan ole sellaista tyhjää, painotonta tilaa, jossa ajatukset vain leijuisivat ja järjestyisivät uusiksi kokonaisuuksiksi.
Kun kesälomalla puhelin hajosi ja tuli vastentahtoinen sometauko pariksi päiväksi, niin kummasti alkoivat ajatukset saada paperille runomuotoa.
Viime viikon,
pikkujouluihin,
kutsua en saanut.
Miksi mua aina rangaistaan näin?
mehiläiset kirjainten kedoilla
tanssimme suomen tyhjillä sanoilla
lennämme kieltämme pahoilla teoilla
juovumme medestä raittiiden edestä
pistimin sohimme lyriikan ihoa
mieltemme annamme suuriksi lihoa
En oo viel valmis luovuttaa , en oo viel valmis juomaan myrkkyy kuolettavaa, oon liian kiireinen, mul on jäänyt paljon kesken huollettavaa , laskui maksamatta , oma paikka viel hetken, siin on ripaus vielä kunnioitettavaa , kuiskaan silti älä tarjoo siitä junasta paikkaa viel muille.
Moneen asiaan mitä me elämäs valitaan, vaikuttaa siitä oliko meil miehen malliikaan , tavoitanko enää mielenhallintaa , mä en voi kaikesta mä en vaan päättää mä en voi
Voisinpa vaan kaiken sulkee häkkiin ja muuttaa pois , radiossa sois britneyn boys boys boys ,saisinko siltikään itteeni kasaan , jäiko silti se puuttuva palanen siihen majaan , lähdenkö itteeni ajamaan takaa , mä en kuollutkaan enkä jääny kiinni pahaan.
Välil mua ei vaan jaksa kiinnostaa , et onks siel ketään joka mut kii ottaa , välil ei mua jaksa liikuttaa kun hyppää onks siel mitään mist kiin ottaa , huudan tyhjään mieleen kerron ihan ite sit kun mua taas alkaa elämä kiihottaa , päättää taas somee varten hymyillä , pullot piilottaa ,
Ne maalaa hymyjä glitteril ikkunaan , mä painan vaan raivokkaasti ruudulta surunaamaa, sydämein heijastaa varjoa painavaa , nyt ei oo hyvä hetki tulla iloitsee vasten mun rikki mennyttä kaavaa.
En oo pahoillani tavallaan ,en oo tavoiltani pahakaan, en oo täl kertaa vailla sun rahaakaan , kun se aina tarkoittaisi vaan en kunnioittais mun rajoikaan ,miten tuollaisen kans aloin ees mitään jakamaan , annoin sulle kaiken taivaan ja maan , mut en siks et pääsisit niit tallomaan.
Iltaisin makaan sängys ja syljen kattoon , ootko sä enkelinä siellä kuka mua katsoo,
Kun mua ahdistaa ,hoen sun mantraas "kaikki mulle vain hyvää tahtoo , päivä alkaa paremmin kun saa tummaa paahtoo "
Iltaisin kun laitan silmät kiinni , sä oot enkeli , sä oot avain mun uniini.
Kun mä katon taivaalle siellä sut nään , sä oot ylhäällä , sun avullas selvitän mun pään , vilkutan vielä joskus nähdään , siihen täältä mä tähtään 💫
Vierailija kirjoitti:
Aika vahvoja tunteita herättää runous.
Voit mahduttaa koko maailman yhteen lauseeseen, ei ihmekään.
Vierailija kirjoitti:
En lue runoja, koska siitä tulee aina ihan hölmö olo. Luulen, että multa puuttuu jokin palikka päästä, sillä en vain ymmärrä runoja.
Hauskin runo olkoon siis
Haiku, se menee
siis tällä tavalla siis
Vierailija kirjoitti:
En oo viel valmis luovuttaa , en oo viel valmis juomaan myrkkyy kuolettavaa, oon liian kiireinen, mul on jäänyt paljon kesken huollettavaa , laskui maksamatta , oma paikka viel hetken, siin on ripaus vielä kunnioitettavaa , kuiskaan silti älä tarjoo siitä junasta paikkaa viel muille.
Hiphop-biitti tähän taustalle niin ollaan jo mellunmäessä melkein jo.
Ohoi. Runoilijat nukkuos jo päänne.
rappilasi nuorison
baaripöytäni tuoliton
pinoileva räyhähenki
sirpaloitsi Mojiton
Vierailija kirjoitti:
Runot on tylsiä. En saa niistä mitään.
Samaa mieltä. Pidän lukemisesta, mutta en ole koskaan "ymmärtänyt" runoja. Tuntuvat joutavilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiphop-biitti tähän taustalle niin ollaan jo mellunmäessä melkein jo.
Kiitos 🙏 😄 aina kun teksti herättää jonkun reaktion se on toimiva.. 👍 ja Mellunmäki kuulostaa karkilta🤔
Miksi ihmiset aina,
mulle aina,
mulle aina,
niin ilkeitä ovat?
Miksi mää,
mää,
mää,
miksi mää kuin lasia oon?