Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mordor asuinalueena

Vierailija
06.01.2025 |

Onko rauhallista? Millaiset palvelut?

Kommentit (130)

Vierailija
101/130 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse suunnittelen muuttoa pois, kun nykyään turistit kuvittelevat että voivat vain kävellä Mordoriin ja Mordorissa miten lystäävät niinkuin koko asuinalue olisi perustettu heitä varten. Tuntuu että alue on kaupallistunut 2000-luvun alusta asti, ja siitä on tullut Las Vegas -tyylinen turistihelvetti. Suurin osa näistä turisteista ei edes tunne Mordorin historiaa, iso osa haluaa vain selfien someen Tuomiovuoren edessä. Olettavat myös saavansa palvelua kaikkialla yleiskielellä, ja pelkästään mustaa kieltä puhuvien palvelualan örkkien on nykyään vaikeaa ellei mahdotonta löytää oman alan töitä. 

Tuntuu, että se aito Mordorin tunnelma, jonka perässä itse tänne alun perin muutin, on pilattu.

Samaa mieltä! Pakko myöntää, että itsekin muutin alun perin pukeutumisen perässä, kun olen vähän, no, nahka- ja metallihenkinen. 

Ymmärsin k

Hei, osa meistä kokoontuu uudenkuun aikaan Círith Ungolin liepeillä ja sieltä jatkamme Ithilieniin fiilistelemään ihan kuin ennen wanhaan. 

Siellä on välillä myös ihan hyvä pop-up-ravintola auki, paras annos on yrttejä ja jänispataa. 

Vierailija
102/130 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo metsätsirbula on se, joksi häntä luulen, olen kuullut että hänellä on aikanaan ollut sutinaa Mordorin pääjehun kanssa. Että on kilsoja kertynyt hänellekin.

Olisi pitänyt arvata, että jännis on kiinnostanut :(((

Ei kiltillä Keski-Maan asukilla ole mitään mahiksia, naiset vain haikailevat jänniksiä. HGTOW! Hobbits Going Their Own Way!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/130 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, miehenä täällä ei ainakaan kannata asua, ellet kuulu siihen 5 prosentin parhaimmistoon, eli ole 180-senttinen, täydellisellä hiusrajalla varustettu laatikkoleuka jännis. Todella hierarkkinen systeemi, jossa tavallisilla örkkigeeneillä varustettu mies ei voi käytännössä mitenkään saavuttaa hyvää asemaa. Uruk-hain taas ei tarvitse tehdä mitään hyvän asemansa eteen. Eli jos olet mies, todennäköisesti päädyt vain yhteiskunnan pohjalle riitelemään jostain matoisesta leivänkannikasta muiden örkkien kanssa.

Vierailija
104/130 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, miehenä täällä ei ainakaan kannata asua, ellet kuulu siihen 5 prosentin parhaimmistoon, eli ole 180-senttinen, täydellisellä hiusrajalla varustettu laatikkoleuka jännis. Todella hierarkkinen systeemi, jossa tavallisilla örkkigeeneillä varustettu mies ei voi käytännössä mitenkään saavuttaa hyvää asemaa. Uruk-hain taas ei tarvitse tehdä mitään hyvän asemansa eteen. Eli jos olet mies, todennäköisesti päädyt vain yhteiskunnan pohjalle riitelemään jostain matoisesta leivänkannikasta muiden örkkien kanssa.

Kyllä täällä on etenkin keskijohdon tehtävissä paljon ihan tavallisia örkkejä. Ei ole mitenkään harvinaista, että esimerkiksi kaljulla ja lyhyellä örkillä on 2000 alaista. Lisäksi suurimmalla osalla uruk-haista ei mielestäni edes ole mitenkään "laatikkomaista" leukalinjaa?

Vierailija
105/130 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo metsätsirbula on se, joksi häntä luulen, olen kuullut että hänellä on aikanaan ollut sutinaa Mordorin pääjehun kanssa. Että on kilsoja kertynyt hänellekin.

Olisi pitänyt arvata, että jännis on kiinnostanut :(((

Ei kiltillä Keski-Maan asukilla ole mitään mahiksia, naiset vain haikailevat jänniksiä. HGTOW! Hobbits Going Their Own Way!

Jep aina sama juttu. Puolituisena ei ole mitään mahdollisuuksia hoikkaan haltianeitoon. 

Pitäisi olla joku kalsarivelhosamooja, että pääsisi edes tarjoamaan tuopin majatalossa ://

Olen ajatellut lähteä Valkeilla laivoilla, kuulemma Lännessä naiset eivät ole niin pinnallisia.

Vierailija
106/130 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta täällä on ihan ok, ollaan asuttu pidemmän aikaa. Paikallinen kieli kannattaa opetella, niin saat parempaa palvelua ja porukka suhtautuu ystävällisemmin. 

Ehdottomasti parasta paikassa on turvallisuuden tunne: ikään kuin joku olisi aina hereillä ja vahtisi herkeämättä, että asukkailla on kaikki ok.

Liikunnallisille suosittelisin ehdottomasti, sillä voit osallistua ryhmämarsseille mihin aikaan haluat: aina on jokin ryhmä lähdössä liikkeelle. Tervetuloa ap ja muutkin!

Vierailija
107/130 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse suunnittelen muuttoa pois, kun nykyään turistit kuvittelevat että voivat vain kävellä Mordoriin ja Mordorissa miten lystäävät niinkuin koko asuinalue olisi perustettu heitä varten. Tuntuu että alue on kaupallistunut 2000-luvun alusta asti, ja siitä on tullut Las Vegas -tyylinen turistihelvetti. Suurin osa näistä turisteista ei edes tunne Mordorin historiaa, iso osa haluaa vain selfien someen Tuomiovuoren edessä. Olettavat myös saavansa palvelua kaikkialla yleiskielellä, ja pelkästään mustaa kieltä puhuvien palvelualan örkkien on nykyään vaikeaa ellei mahdotonta löytää oman alan töitä. 

Tuntuu, että se aito Mordorin tunnelma, jonka perässä itse tänne alun perin muutin, on pilattu.

Huomannut saman. Itse muutin alun perin töiden perässä, olen biologi ja minut palkattiin erääseen Mordorissa toimivaan asiantuntijaorganisaatioon ympäristösuunnittelijaksi. Tällä turismilla on koko ajan kasvavat, negatiiviset vaikutukset Mordorin ekosysteemiin sekä kulttuuriin. Erityisesti elokuun avioeropiikkien jälkeen moni eronnut matkaa tänne parhaan ystävänsä/ystäviensä kanssa näille "eromatkoille", joiden aikana voimaannutaan, juhlitaan ystävyyttä ja heitetään se vanha vihkisormus Tuomiovuoreen. Tiettyjen Tuomiovuoren seinämissä munivien hyönteisten kannat ovat tämän johdosta olleet tasaisessa laskussa, koska näiden sormusten metallien palamistuotteina vapautuvat kaasut ovat näille eliöille myrkyllisiä - erityisesti haltijoiden takomat sormukset ovat erittäin haitallisia. Myös lukitarien kantaa on "jouduttu" supistamaan, kun turistit ovat väkisin halunneet mennä kuuluisille marssireiteille käyskentelemään, ja päätyneet sitten niiden ruoaksi.

Tämän eroturismin vaikutus paikalliseen kulttuuriin on myös todella negatiivinen. Mordorin kulttuuri on aina perustunut keskeisellä tavalla patriarkaatille, orjuudelle, väkivallalle ja itsekkyydelle. Nämä turistit sitten tulevat tänne juhlimaan voimaantumista, vapautta ja ystävyyttä, mikä luonnollisesti aiheuttaa raivoa paikallisissa. Myös sormuksen tuhoaminen on eleenä paikallisten näkökulmasta todella loukkaava.

Vierailija
108/130 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geologi voisi viihtyä hyvin.

Vierailija
109/130 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Mordorissa edes naisia? 

Vierailija
110/130 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä ilmasto, kattavat vartiontipalvelut

Vierailija
111/130 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomannut saman. Itse muutin alun perin töiden perässä, olen biologi ja minut palkattiin erääseen Mordorissa toimivaan asiantuntijaorganisaatioon ympäristösuunnittelijaksi.

Mielestäni kaikkein ärsyttävimpiä turisteja ovat ne, jotka tulevat pällistelemään Mustan portin vahdinvaihtoa ja häiriköivät peikkoja. Olen vartiopäällikkönä siellä ja tunnen myötätuntoa peikkoja kohtaan. Ne ovat kuitenkin kahlittuina porttiin. Tietysti me motivoimme peikkoja pääasiassa ruoskalla, mutta se kuuluu asiaan. Tuota turistien härnäystä siihen päälle ei kaivattaisi ollenkaan.

Vierailija
112/130 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

#112 jatkaa.

Juuri tällaista perseilyä tarkoitan. Tullaan portille toikkaroimaan täysin päättömästi kun toisilla on manööverit kesken.

Vielä pahempaa: jotkut tulevat isommalla joukolla huutelemaan solvauksia, uhoamaan ja loukkaamaan diplomaattista koskemattomuutta!

Vierailija
113/130 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi häiriö. Olimme vaimoni kanssa piknikillä Mordorissa taannoin katselemassa jylhiä vuoristoja. Meillä oli vasu täynnä herkkuja, suklaakonvehteja sekä lembas-sipsejä. Olimme juuri asettuneet mukavasti, kun paikalle ryntäsi äkäisiä örkkejä jotka karjuivat liiasta suolasta ja sokerista. Örkki otti vasun pois. Sanomattakin oli selvää että piknik oli pilalla. Tästä syystä emme voi suositella Mordoria lomakohteena.

Terveisin Tom-Puppadil ja Kultamumma 👴🧓🧺

Vierailija
114/130 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sotilasalueena henkilöstö on miesvoittoista, mutta toki siviilipuolella on naisörkkejä ja naispuolista haradrimia sekä itäläisiä. Woke-tuulet puhaltavat Mordorissakin ja myös vapaaehtoiseen asepalvelukseen on naisilla mahdollisuus.

Vierailija
115/130 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin vielä noista kyytipalveluista, että mitä sovellusta suosittelette? Olen ymmärtänyt, että Nazgul-palvelut vaativat jonkinlaisen kanta-asiakkuuden, mutta entä kotkat? Toimiiko Uber? Pääosin olen toki varautunut kävelemään, mutta siinäkin avittaisi reittiopas, onko sellaista?

Vierailija
116/130 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raja Mordoriinhan on nykyään suljettu. Jyrkkien portaiden rajanylityspaikan kautta tosin pääsee, mutta rajalle voi jäädä pahasti jumiin, jotkut lopullisesti. Rajavartijat siellä ei aina noudata perustuslakia. Kutomisharrastus on heillä mennyt vähän överiksi. 

Vierailija
117/130 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. 

Vierailija
118/130 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus siellä tulivuoren sijaan purkautuukin paskageysir.

Vierailija
119/130 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. 

Lasketaanko kahdeksanraajaiset naaraspuoliset?

Vierailija
120/130 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raja Mordoriinhan on nykyään suljettu. Jyrkkien portaiden rajanylityspaikan kautta tosin pääsee, mutta rajalle voi jäädä pahasti jumiin, jotkut lopullisesti. Rajavartijat siellä ei aina noudata perustuslakia. Kutomisharrastus on heillä mennyt vähän överiksi. 

Kotkalla tosin pääsee rajan yli, mutta harvoilla tuohon on varaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä