Mordor asuinalueena
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Missä Mordor sijaitsee?
itä helsingissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen ravintolakulttuuri tuolla on? Ilta-Palantírin keskustelupalstalla joku sanoi, että grillibileet kotona ovat paras tapa saada hyvää ruokaa. Muuten lähinnä soppatykkimeininkiä.
Perusrafloissa on tarjolla yleensä sitä samaa eli örkkiä. Paremmissa Michelin-mestoissa voi olla ihmistä ja kolmen tähden syöttölöissä joskus jopa haltiaa.
T: Shagrat, natiivi neljännessä polvessa
Hei kiitos tosi paljon vastauksesta! Millainen tarjonta on vegaaneille?
Entä onko totta, että korut kerätään pois rajalla? Miehen kanssa harkitaan muuttoa. Anoppi väittää, että paluumuutto poispäin ei ole kovin yksinkertaista, mutta en usko sen eukon juttuja muutenkaan.
Olen eri, mutta ainakin kahvilakulttuuri on täysin olematonta. Toisaalta mistään Keski-Maan alueelta en ole saanut kunnollista flat whitea, ja kauramaidosta ei kannata edes uneksia. Ottaisin omat pavut mukaan.
Shoppailumahdollisuuksista kiinnostavimmat tuolla ovat autenttisina säilyneet teollisuusalueet ja pajat, joissa ainakin asediggarit ja rengaspanssarista tykkäävät viihtyvät.
Me käytiin tuolla perheen kanssa pari kesää sitten ja oli vähän raskas matka kyllä. Núrnenjärvelle oli tarkoitus mennä vähän löhöilemään ja ottamaan kivoja matkakuvia, mutta lapset ei tosiaan jaksaneet kävellä, ja rattaista meni pyörä yhden railon kohdalla. Samalla kuopuksen lempi-squishmallow, Puuparta-pallero, putosi sinne huuruihin 😢
Paluumatkalta saatiin kyllä mukaan tosi hieno aito sellainen pitkä tukkijuttu, jolla avataan kuulemma portteja. Oliko se nyt Grond sen nimi. Sopii niin meidän sisustukseen! Mies vähän valitti, että on raskas kantaa, mutta minulla oli lapset vuorotellen reppuselässä Osgiliathiin asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peter Jacksonin päivänä siellä on kuulemma avoimet ovet tapahtuma mutta on pakollista osallistua Helmisyvänteen taisteluun. Entä Tolkienin päivä? Mitä ohjelmaa siellä järjestetään?
Minä sinulle Helmin syvänteet näytän
T. Rivo-Riitta
Hienoa paljonko maksaa kierros ja kauanko se kestää?
Aamuun asti kestää ja ei maksa mitään, jos on oma kirves tai jousi mukana!
R-R
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen ravintolakulttuuri tuolla on? Ilta-Palantírin keskustelupalstalla joku sanoi, että grillibileet kotona ovat paras tapa saada hyvää ruokaa. Muuten lähinnä soppatykkimeininkiä.
Perusrafloissa on tarjolla yleensä sitä samaa eli örkkiä. Paremmissa Michelin-mestoissa voi olla ihmistä ja kolmen tähden syöttölöissä joskus jopa haltiaa.
T: Shagrat, natiivi neljännessä polvessa
Hei kiitos tosi paljon vastauksesta! Millainen tarjonta on vegaaneille?
Entä onko totta, että korut kerätään pois rajalla? Miehen kanssa harkitaan muuttoa. Anoppi väittää, että paluumuutto poispäin ei ole kovin yksinkertaista, mutta en usko sen eukon juttuja muutenkaan.
Tuosta koruasiasta vielä. Maahantulotarkastuksessa syynätään lyhyemmät ulkomaalaiset aika tarkkaan ja niiltä helposti takavarikoidaan kaikki ylimääräiset helyt. Prosessi on jouhevampi kaksimetrisille hujopeille, ainakin jos puhuvat mustaa kieltä. Rajalla harjoitetaan aika syrjivää profilointia, mutta minkäs teet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin siellä työmatkalla, sietämätön paikka. Nyt olen palaamassa Kontuun.
Et sinä sinne asti ehdi. Ratsastajat on jo perässäsi.
Ei väliä. Menen kotkalla.
Vierailija kirjoitti:
ups
UPS ei kuulemma toimita tuonne. Paras onnistumisprosentti on pienen etnisen vähemmistön lähettipalvelulla, joka ei käytä pyöriä eikä edes kenkiä :0
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ups
UPS ei kuulemma toimita tuonne. Paras onnistumisprosentti on pienen etnisen vähemmistön lähettipalvelulla, joka ei käytä pyöriä eikä edes kenkiä :0
Kyseinen lähettipalvelu erikoistuu arvoesineiden kontaktittomaan toimitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ups
Kiinnostavaa. Olisiko sinulla yhteystietoja?
T. Hopeakettu kokoharmaissaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ups
Alismäki Oy taitaa olla puljun nimi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin siellä työmatkalla, sietämätön paikka. Nyt olen palaamassa Kontuun.
Et sinä sinne asti ehdi. Ratsastajat on jo perässäsi.
Ei väliä. Menen kotkalla.
Voi liftaisin kyytiisi, mutta menetin molemmat peukut örkki-metsällä.
Muuten ok mutta örkit sotkevat joitakin lähiöitä ja tulivuorelle pyritään heittelemään sormuksia
Itse suunnittelen muuttoa pois, kun nykyään turistit kuvittelevat että voivat vain kävellä Mordoriin ja Mordorissa miten lystäävät niinkuin koko asuinalue olisi perustettu heitä varten. Tuntuu että alue on kaupallistunut 2000-luvun alusta asti, ja siitä on tullut Las Vegas -tyylinen turistihelvetti. Suurin osa näistä turisteista ei edes tunne Mordorin historiaa, iso osa haluaa vain selfien someen Tuomiovuoren edessä. Olettavat myös saavansa palvelua kaikkialla yleiskielellä, ja pelkästään mustaa kieltä puhuvien palvelualan örkkien on nykyään vaikeaa ellei mahdotonta löytää oman alan töitä.
Tuntuu, että se aito Mordorin tunnelma, jonka perässä itse tänne alun perin muutin, on pilattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ups
Kiitos paljon! Suosin mielelläni ekologisia huolintaliikkeitä.
T. G- - siis Hopis
Vierailija kirjoitti:
Itse suunnittelen muuttoa pois, kun nykyään turistit kuvittelevat että voivat vain kävellä Mordoriin ja Mordorissa miten lystäävät niinkuin koko asuinalue olisi perustettu heitä varten. Tuntuu että alue on kaupallistunut 2000-luvun alusta asti, ja siitä on tullut Las Vegas -tyylinen turistihelvetti. Suurin osa näistä turisteista ei edes tunne Mordorin historiaa, iso osa haluaa vain selfien someen Tuomiovuoren edessä. Olettavat myös saavansa palvelua kaikkialla yleiskielellä, ja pelkästään mustaa kieltä puhuvien palvelualan örkkien on nykyään vaikeaa ellei mahdotonta löytää oman alan töitä.
Tuntuu, että se aito Mordorin tunnelma, jonka perässä itse tänne alun perin muutin, on pilattu.
Niin, Mordorkaan ei ole säilynyt gentrifikaatiolta. Itse en missään vaiheessa lähtenyt mukaan Mordor-hypeen, arkkitehtuuri vaikuttaa aika yksitoikkoiselta ja tosiaan ruokakulttuuri on kai myös aika yksipuolinen. Ja tuo turistihomma siihen päälle. Muuttaisin mieluummin melkein minne tahansa muualle kuin Mordoriin. Ja olen kyllä käynyt siellä pari kertaa, suosittelisin aloittajaakin tekemään jonkun pidemmän matkan sinne ennen muuttopäätöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ups
T. G- - siis Hopis
Ihan mielenkiinnosta, meneekö Hopis 500-vuotiaasta täysvalkoisissa?
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä! Pakko myöntää, että itsekin muutin alun perin pukeutumisen perässä, kun olen vähän, no, nahka- ja metallihenkinen.
Ymmärsin kuitenkin nopeasti, että kyse on elämäntavasta. Kunnioitan alkuperäiskulttuuria ja olen opetellut kielen. Olen saavuttanut paikallisten yhteisössä jonkinlaisen aseman ja osallistun säännöllisesti yömarsseille. Pakko sanoa, että fiilikset menee, kun tämän tästä joku influensseri tunkee yhteiskuvaan tai lapsiperhe levittelee ruudullista piknik-liinaa muovisormukset kaulassa :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ups
T. G- - siis Hopis
Ihan mielenkiinnosta, meneekö Hopis 500-vuotiaasta täysvalkoisissa?
Täysvalkoisia varten pitäisi saada ylennys, mutta aika hehkeän tsirbulan löysin kainalooni yhdestä metsästä. Tuijotteli vedellä täytettyyn vatiin.
Pienet fiilikset kyllä, ettei gimma itsekään ole ihan niin nuori miltä näyttää 🧐
Ja sormus hänelläkin sormessa! Naisiin ei voi luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ups
T. G- - siis Hopis
Ihan m
Jos tuo metsätsirbula on se, joksi häntä luulen, olen kuullut että hänellä on aikanaan ollut sutinaa Mordorin pääjehun kanssa. Että on kilsoja kertynyt hänellekin.
Jos tuo metsätsirbula on se, joksi häntä luulen, olen kuullut että hänellä on aikanaan ollut sutinaa Mordorin pääjehun kanssa. Että on kilsoja kertynyt hänellekin.
Olisi pitänyt arvata, että jännis on kiinnostanut :(((
Hienoa paljonko maksaa kierros ja kauanko se kestää?