Tekeekö jotkut ihmiset muka nykyään vielä makaronilaatikon itse kotona?
Ööööh, siis mitä ihmettä?
Kaupasta saa valmista makaronilaatikkoa?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö. Kaupan oma on hirveetä kuraa.
Ihan saman makuista kuin kotona tehty ja halvempaa
Ap
Kotona tehty on parempaa ja halvempaa. öööööööööööööööööö
Kotona tehty pelkkä jauheliha maksaa 4€, kaupasta saa 2€ paketin makaronilaatikkoa
Ap
Tekisitkö sä siitä 4 e jauhelihasta sellaisen pienen eineslaatikon kokoisen makaronilaatikon? Ei kai siihen silloin edes mahtuis makaronia.
Vai tulisko siitä jauhelihasta kuitenkin ihan iso vuoallinen?
Ap on uusavuton. Koittaisit joskus, kaikkia noita sun miljoonien avauksien ostoihmettelyiden asioita voi ja pystyy ihan itsekin tekemään. Ja saa paljon parempaa vähemmillä säilöntäaineillä
JAUHENLIHAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!AAARGGHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Teen yleensä pikkuisen isomman satsin kerralla, kun kerran täytyy uuni lämmittää. Kaksi pussia tummaa makaronia, puolitoista litraa maitoa, neljä kananmunaa, mausteita ja naudan sekä hirven jauhelihaa molempia 400 grammaa. Pintaan sellainen juustoraastepussi. Useamman päivän syö ja kun alkaa riittämään, niin loput pakkaseen. Helppoa ja halpaa.
Onkos AP niitä trolleja? Vai niitä uusavuttomia, jotka ostavat kaupasta niin makaronilaatikon, keitetyn spagetin kuin keitetyt perunatkin? Jälkkäriksi varmaan eineslettuja, jotka maistuvat suurin piirtein samalta kuin niiden pakkauskin.
Matikkakaan ei oikein suju. Kahdella eurolla annos, vai vitosella vähintään neljä (parempaa) annosta?
Toki voi olla tilanteita, jolloin pitää hankkia valmista (vaikka sitä makaronilaatikkoa), jos on vaikka reissussa mikron varassa tai muu yksittäisen aterian tarve eikä voi säilyttää mitään seuraavaan ateriaan, tai keittiö on remontissa eikä ole liettä käytössä, tai ihan mitä tahansa tällaista, mutta että normiarjessa olisi jonkun kaupan pikkuisen eineslaatikon varassa ja vielä ööh-ihmettelee täällä, että vieläkö joku tekee ruokaa... :D
No nytpä onkin hyvä kysyä, miten ihmeessä saan makua makaronilaatikkoon. Laitoin pari sipulia, kuusi valkosipulin kynttä. 4 tl suolaa, 3 tl valkopippuria, pari kananmunaa ja 8 dl maitoa ja jauhelihaa 400g. .
maitoko ne maut vei. Minkä verran te laitatte mausteita?
Einesmakaronilaatikkoa ei saa ilman kirvestä pois rasiasta. Paketin päällä lukee kyllä, että Lihamakaronilaatikkoa, mutta ei siinä juurikaan lihaa ole. Itse tehty on ihan toisenlaista.
Itse teen tosinaan vanhan ajan makaronilaatikkoa, johon ei tule lainkaan lihaa. Se on minun kotiseudullani pitoruokaa esim. palapaistin kaverina. Olen jalostanut sitä lisäämällä siihen runsaasti juustoraastetta, joka antaa hyvää makua. Onnistuessaan se on aivan samettista ja pehmeää. Ei tarvita kirvestä tai muita teräaseita, jotta sitä saisi kauhottua uunivuoasta lautaselle. Nam!
Ööö, kaupan einesmakaronilaatikko on täyttä paskaa.
Vierailija kirjoitti:
No nytpä onkin hyvä kysyä, miten ihmeessä saan makua makaronilaatikkoon. Laitoin pari sipulia, kuusi valkosipulin kynttä. 4 tl suolaa, 3 tl valkopippuria, pari kananmunaa ja 8 dl maitoa ja jauhelihaa 400g. .
Eihän tuossa ole muuta maustetta kuin valkopippuri joten ei ihme.
Kyllä ne muka tekee. Ja niillä on ihan oikea koti, jossa on kunnon kodin tunnelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jauheliha 400 g noin neljä euroa, makaroni pussi s kaupassa noin 30 senttiä ja siihen kaksi desiä kermaa noin 70 senttiä, sipuli maksaa muutaman sentin, suolaa taitaa olla kaikilla jo valmiina kotona. Tuosta saa pariksi päivää, valmis makaronilaatikko maksaa yli kaksi euroa annos. Itse tehdystä tulee 6-8 annosta riippuen syöjän annoksista ja maksaa noin kuusi euroa.
Mikä vxtun aivovamma sinulla on? Internet pois ja töihin, pummi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sääliksi käy että sulla ei ole varaa tehdä itsellesi parempaa ruokaa, pakko ostaa kaupasta halvinta paskaa.
Täytyy olla kyllä päästään varsin pahasti kipeä että viitsii jankuttaa näitä tyhjänpäiväisiä paskaläjiä tänne päivästä toiseen.
Kas kun sattui, nimittäin juuri on uunissa makaronilaatikko kypsymässä. Harvoin näin arkena sitä teen, mutta tänään on poikkeus päivä.
Vierailija kirjoitti:
Ap on uusavuton. Koittaisit joskus, kaikkia noita sun miljoonien avauksien ostoihmettelyiden asioita voi ja pystyy ihan itsekin tekemään. Ja saa paljon parempaa vähemmillä säilöntäaineillä
Ei ole uusavuttomia ihmisiä, nämä ovat ihan vaan avuttomia. Tuskin ovat ikinä edes oppineet laittamaan ruokaa, eli eivät ole uudelleen tulleet avuttomiksi.
En tee, mutta juuri söin kotiapulaisen tekemää ja hyvää oli.
Vierailija kirjoitti:
Puolita valkosipulin määrä ja vähennä suola ja pippuri vähintään kolmasosaan, niin se lihakin alkaa maistumaan sinun laatikossasi.
Ei niin, että muutenkaan ostaisin tuollaisia eineksiä, mutta siis nehän on sellaisia ihan pikkuisia vuokia, niitähän pitäis ostaa hirveä läjä, että sais perheen ruokittua.
No, kasvissyöjänä pitää joka tapauksessa tehdä itse, ja ihan hyvä niin.