Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä olette mieltä unkarilaisista?

Vierailija
11.03.2024 |

Mielipiteitä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa olen käynyt Unkarissa. Ei ole kovin vahvasti jäänyt erityistä mielipidettä unkarilaisista.

Uutisia lukemalla on tullut selväksi, että politiikka siellä on aika retuperällä. Vaan niin se on monessa muussakin paikassa.

Vierailija
2/13 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin siellä noin 20 vuotta sitten. Pitivät suomalaisia aidosti sukulaiskansana. Oli hieno tunnelma. Orbanin aikana tämä on muuttunut. On melkein vihamielinen suhtautuminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juuri mitään, kun en ole siellä koskaan käynyt, enkä tunne yhtään unkarilaista. Niitä ei taida kovin paljon Suomessa asua? Etäisesti mulla on sellainen mielikuva, että maa on kaunis, ruoka ja olut on hyviä, ihmiset on valkoisia ja isänmaallisia, eikä sinne haluta muunmaanmuuttajia. Hintataso on Suomea edullisempi, moni suomalainen on muuttanut sinne ja kehunut kovasti.

Vierailija
4/13 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyhy tulee mieleen.

Vierailija
5/13 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen tapaus. Maaseudun kouluttamattomat menevär Orbanin retkuun ja tietäväisemmät kaupunkilaiset vastustavat Orbania. On valitettavasti vielä niin kehittymätön maa, että sitä oppimatonta porukkaa on enemmistö.

Vierailija
6/13 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syyhy tulee mieleen.

Nyt puhutaan unkarilaisista, ei ukrainalaisista.

Vierailija
7/13 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynyt pari kertaa Budapestissa mutta nyt Orbanin sekoilun takia en mene lähellekään. Sama koskee Turkkia, tosin sinne en menisi muutenkaan enää. Turkissa kävi vaan nuorena ja köyhänä.

Vierailija
8/13 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän siinä maassa romanoviulu soi.

Vierailija
9/13 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mulla mitään isompaa, sukulaiskansa ja -kieli, vaikka ei heti uskoisi, kun ovat kuitenkin tuolalisia tummia ja tulisia. Kulttuurikansa, olen joskus lukenut Franz Listsin elämänkerran, tiedän että kansalla on pitkät perinteet sekä itsenään että jossain vaiheessa osana itävalta-unkaria, itäblokkiaikoina eivät olleet kovin "syvällä" neukkuajattelussa vaan yrittivät luoda sosialismista parempaa ja inhimillisempää versiota, turhaan. Nyt sitten taas lipsahtanut populismin puolelle - ja voi sanoa kuin Suomesta tai Venäjästä - fiksu kansa, tyhmä hallinto. 

Vierailija
10/13 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian tylsä maa. Unkari tarvitsee lisää afrikanneeecereitä. 

Vierailija
11/13 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtään unkarilaista enkä ole siellä käynyt. Mutta minkä uutisia olen lukenut ja kuunnellut, niin orban on Putinin puta. 

Vierailija
12/13 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkea melkein-diktatuuri, ihailee Venäjää ja toivoo sen voittoa. Natossa troijan hevonen, joka välittää salaisuudet Putinille. EU:ssa pelkkä tukirahojen kiskoja, kaikkea järkevää vastustava änkyrä.

Vierailija
13/13 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käynyt pari kertaa Budapestissa mutta nyt Orbanin sekoilun takia en mene lähellekään. Sama koskee Turkkia, tosin sinne en menisi muutenkaan enää. Turkissa kävi vaan nuorena ja köyhänä.

Monta hienoa paikkaa olisi jäänyt käymättä, jos olisin valinnut matkailukohteeni maan harjoittaman politiikan perusteella. Hyökkäyssotaa käyvä Venäjä, Yhdysvallat ja Japani kuolemantuomioineen, Brasilia monestakin syystä, Israel miehityksen takia jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi