Hs artikkeli: 69 vuotias tekee 3 työtä
Kommentit (102)
Itsellä eniten pisti silmään että siivosi kuntosalia ns.tiskirätillä. Sellaisia joita myydään rullina ja kuivuessaan ovat kovia koppuroita. Luulisi että tuollaisella paikalla olisi ammattimaiset siivoustekstiilit, mikrokuituliinoja yms. Tämä nyt vaan tälläinen turha sivukommentti :D
Huomaa tollo, että kaikki noi Taimin työt ovat osa-aikaisia.
Hän ei vie keltään duunia, laiskat luuserit eivät edes viitsi lähteä töihin, sikäli mikäli joku heidät töihin edes huolisi.
Kyllä noita toimistosiivous paikkoja riittää myös opiskelijoille, aamuvarhain ja illalla, jos niitä hinkuvat.
Jotkut opiskelijat kustantavat opiskelunsa ns. seuralaisina, eri tilanteissa.
Kenen työn he vievät? Vaimonko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten ihmetellään kun nuorilla ei oo duunii.
Nuoret haluavat olla lääkäreitä tai mediavaikuttajia. Ei niitä kiinnosta huonopalkkaiset tavalliset duunarityöt.
Miksi pitäisi kiinnostaa, kun kuitenkin haukutte niitä, jotka menee sellaiseen? Sitten pilkkaatte, että tyhmä se halvalla työskentelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret haluavat olla lääkäreitä tai mediavaikuttajia. Ei niitä kiinnosta huonopalkkaiset tavalliset duunarityöt.
Pääkaupunkiseudulla muualta tulleet tekevät suurimman osan duunarin töistä kun suomalaisia ei kiinnosta. Taksi- ja bussikuskit, siivoajat, ravintola-alan työntekijät, rakennusmiehet jne. ovat ulkomaalaisia. Wolt kuskina en ole vielä nähnyt valkoihoista yhtään kertaa. Postipaketin toi kerran blondi suomalaityttö mikä yllätti täysin.
Katsos kun suomalaisia ei palkata näihin töihin, pitää saada poljetulla palkalla ja osittain pimeästi tietämättömät ulkomaiset duunarit töihin riistettäväksi. Mitä näistä ammateista olet itse harjoittanut?
Vierailija kirjoitti:
Huomaa tollo, että kaikki noi Taimin työt ovat osa-aikaisia.
Hän ei vie keltään duunia, laiskat luuserit eivät edes viitsi lähteä töihin, sikäli mikäli joku heidät töihin edes huolisi.
Kyllä noita toimistosiivous paikkoja riittää myös opiskelijoille, aamuvarhain ja illalla, jos niitä hinkuvat.
Jotkut opiskelijat kustantavat opiskelunsa ns. seuralaisina, eri tilanteissa.
Kenen työn he vievät? Vaimonko?
Opiskelijoiden. Opiskelijat tekevät osa-aika- ja tuntitöitä.
Ite 48-vuotias, teen kahta työtä. Lapset muuttaneet omilleen, niin aikaa on ja kukkaro kiittää.
Tuttu 69 vuotias on eläkkeellä, käy töissä, ja opiskelee uutta ammattia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta eläkeikä on 70-vuotta joten pitäkää itsenne virkeänä.
Entiseen aikaa mentiin töihin 18 vuotiaana tai korkeakoulutetut 24 vuotiaana. Nykyisin moni nuori etsii itseänsä ja opiskelee kolmekymmentä vuotiaaksi nostaen Kelan tukia joten ei siinä liian pitkää työuraa ehdi tulla. Sossutuilla eläminen on helppoa vuodesta toiseen ja aika moni työtön ei edes halua työllistyä.
Valmistuin korkeakoulusta 23-vuotiaana ja menin suoraan töihin, joten voit lopettaa paskanjauhamisen. Eläke on muuten palkansaajien kustantama sossutuki, se sinulle tukiloinen muistutukseksi.
Hieno homma että työnteko kelpaa. Omista opiskeluista on jo kauan mutta 23 vuotiaana aloitin työnteon (aiemmin oli ollut kesätöitä ja opetustöitä) kun opiskelin Teknillisessä korkeakoulussa. Lääkäriksi valmistumisen yhteydessä olin kuukauden ilman työtä kun halusin levätä ennen menoa terveyskeskukseen. Voi olla entiseen aikaan oli helpompi löytää työtä mutta ei se ainakaan 1990-luvulla mitenkään itsestään selvää ollut.
Vierailija kirjoitti:
Kohta eläkeikä on 70-vuotta joten pitäkää itsenne virkeänä.
Elikkä Amerikan meninkiä, sukulainen (jo edesmennyt) teki 70v vielä töitä, jopa osin kahtakin jotta pystyi elämään. Hän asui New York:ssa ja sattui vielä asumaan Manhattanilla niin kallistahan se elo on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla muualta tulleet tekevät suurimman osan duunarin töistä kun suomalaisia ei kiinnosta. Taksi- ja bussikuskit, siivoajat, ravintola-alan työntekijät, rakennusmiehet jne. ovat ulkomaalaisia. Wolt kuskina en ole vielä nähnyt valkoihoista yhtään kertaa. Postipaketin toi kerran blondi suomalaityttö mikä yllätti täysin.
Katsos kun suomalaisia ei palkata näihin töihin, pitää saada poljetulla palkalla ja osittain pimeästi tietämättömät ulkomaiset duunarit töihin riistettäväksi. Mitä näistä ammateista olet itse harjoittanut?
Kauan sitten olen ollut kesähommissa mm. pizzakokkina, varastomiehenä ja autonkuljettajana.
Edelleen se satunnaisten töiden teko on tehty hankalaksi työttömälle. Minua ei haittaa että se pienentää tukea vaan se että syksylläkin 2 viikon työkeikan tehtyä odotin melkein 3 viikkoa kassan päätöstä sovelletusta päivärahasta. Siinä piti sitten vuokranantajasta lähtien soitella lisää maksuaikaa. Eikä se palkkakaan aina heti tule. Pienistä tuloista ei saa säästettyä edes puskuria tälläisiin tilanteisiin. Tuon jälkeen olen päättänyt että etsin vain pitempiaikaisia töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te kateellisia? Kuinka moni teistä suostuisi tekemään noita samoja hommia? Hävetkää!
En häpeä hetkeäkään, koska itse olen hakenut myyjän töitä vaikka kuinka monta kertaa, muttei huolita, vaikka kuulemma olen erinomainen hakija. Mutta enää en myyjän hommia hae. Pitäköön kauppiaat tunkkinsa.
Samoin. Olen hakenut mutten pääse. Tuokin vanhus vie nuoren paikan ja sitten valittaa miksei nuoret tee töitä.
Yrityksellä on oikeus palkata parhaaksi katsomansa työntekijä.
Eläkeiläisissä on se hyvä puoli ettei heidät voi kutsua tarvittaessa töihin eivätkä he valita siitä. Eläke juoksee joka tapauksessa. Nuorilla ei näin ole. Mietipä s
Se eläkeläinen on aikanaan maksanut joka tilistä jotain 250 e eläkevakuutusmaksua ja saa sen takaisin eläkkeenä. Nuoret ei ole maksaneet ko. maksua.
Se että raksoilla on porukkaa Latviasta, Liettuasta jne. on ihan raha kysymys. Kai niitä palkataan kun tekevät töitä 10-12 tuntia päivässä, ma-la ilman oikeanlaisia lisiä. Kymmenen ukkoa majoittuu kolmioon ja ruoat tuovat kotimaasta. Kaljat hakevat Lidlistä, sen enempää eivät rahojaan tänne kuluta. Töiden loputtua lähtevät eurot taskussa kotimaahan odottelemaan uutta työkeikkaa.
68-v. eläkeläisenä hoidan monisairasta miestä, käyn usein hoitamassa iäkkään, sairaan äitini asioita n. 300 km:n päässä (junalla, olen paikalla 2 - 3 vrk, teen ruokia pakkaseen, hoidan tietyt ostokset ym.). Näistä ei tietenkään tule palkkaa tai lisätuloja. En siis ole omaishoitajan statuksella. Myyn jatkuvasti nettikirpparilla kaikenlaista pientä, joten kuukausittain tulee 50 - 200 e. Eläke on pieni, vuokra suuri. En omista mitään, ei ole asuntoa eikä autoa, joten on pakko saada pientä lisätuloa. Itsekin liikuntaesteisenä en pysty raskaampiin töihin, mutta vielä olen kirjoittanut kaikenlaista myös julkaistavaksi. Tekemisen puutetta ei ole. Hieman joskus stressaa kaiken sovittaminen päiviin ja aikataulutus. En kuitenkaan koe vieväni keneltäkään työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Aivan sairasta, että kyseinen hlö ei keksi elämässään mitään muuta tekemistä kuin työnteon ja ilman sitä kaikki aika kuluisi telkkarin katseluun. Kuinka köyhä elämä ihmisellä voikaan olla?
Antaa hänen tehdä töitä jos haluaa. Ovathan ne töistä tulevat lisätienestit mukava lisätulo eläkkeen lisäksi.
Työtä on tietty määrä, osa ei halua tehdä töitä, joten eläkeläiset tekevät ne työt, jotka ei työttömille kelpaa. Ei tuo sen kummallisempaa ole. Äitini on 69 v ja tekee edelleen opettajana töitä, isäni on 71v insinööri, joka on myös töissä 4 päivänä viikossa. Molemmilla on työ, jota nuoremmat ei suostu tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni tunnistaa Taimen K-supermarket Antinkadun kassalta. Taimi siivoaa myös Pori-Hallia. Eikä tässä vielä kaikki: toisinaan nainen toimii konsulenttina ja käy myymässä wc- ja talouspaperia.
Toki voisin ikäni puolesta jäädä jo eläkkeelle. Mutta mitä minä sitten tekisin? Jos jäisin vain kotiin istumaan, napsuttelisin television kaukosäädintä ja olisin jo muutamassa vuodessa tosi huonossa kunnossa. Kun pysyy liikkeellä, ei jämähdä.
Tunnen 60 v ihmisiä , jotka ei pääse töihin.
On työttömiä nuoria
Kuka palkkaa Taimen, joka voi kuukahtaa kuin Heikki Silvennoinen?
Taimi, Taimin
Pisti korvaani tuossa joku päivä sitten, kun telkkarissa hekumoitiin Suomen "amerikkalaisuudesta" ja nyt näköjään saadaan meillekin näitä "hyvän mielen tarinoita", kun esitetään jotenkin hienona asiana, että likimain hautavalmiit ihmiset painaa vielä muiden leivissä hommia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä eläkeläisten tyhjäpäisiä hanttihommia osaa tehdä kuka tahansa, mutta nuorten pitää maksaa myös asumisesta ja laskut. Katkaistaan eläke aina siksi aikaa kun eläkeläinen käy töissä ja katsotaan kuinka paljon sen jälkeen hanttituntihommat kiinnostaa. Eläkeläisillä kun on perustulo = eläke.
Huomaa, että tää Taimi kulkee viikossa, kolmeen eri työpaikkaan.Nuoret ja aikuiset valittavat ja itkevät tälläkin palstalla sitä, jos työnantaja määrää tilapäisesti siirtymään, vaikkapa sijaiseksi toiseen toimipisteeseen.
Eläkeläiset ovat tottuneet painamaan duunia, he eivät valita. Se on sitä elämänkokemusta. Ja joustavuutta.
Nuorille somettaminen ja huumeiden käyttö on elämässä tärkeintä. Työnteko ei nykynuorta kiinnosta paskan vertaa.
Ei ole pakko. Moni nimenomaan itse haluaa töihin, koska siellä on kivaa, pysyy kunnossa ja on jotain tekemistä sekä kotona olisi liian tylsää.