Hs artikkeli: 69 vuotias tekee 3 työtä
Kommentit (102)
Taimi on tainnut tehdä niin huonopalkkaisia paskaduuneja ettei eläkkeellä ole varaa harrastaa. Pakko käydä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Taimi on tainnut tehdä niin huonopalkkaisia paskaduuneja ettei eläkkeellä ole varaa harrastaa. Pakko käydä töissä.
Ei vaan, ei viihdy kotona ilman tekemistä. Töissä on kivaa. Mies tekee kaikki kotityöt.
Vierailija kirjoitti:
Kohta eläkeikä on 70-vuotta joten pitäkää itsenne virkeänä.
Kohta? Mulla on jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten ihmetellään kun nuorilla ei oo duunii.
Päinvastoin: eläkeikäisten pakko tehdä kun nuoria ei 'paskahommat' kiinnosta.
Väsynyt läppä...
Vierailija kirjoitti:
Taimi, Taimin, ihminen ei ole ahvena.
Taimi on hänen sukunimensä. Koko nimi on Sirpa Taimi. Jutusta päätellen muuten todella tarmokas ja aikaansaava ihminen, joka ei todellakaan näytä 69-vuotiaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan, ei viihdy kotona ilman tekemistä. Töissä on kivaa. Mies tekee kaikki kotityöt.
Ei kotona tarvitse olla ilman tekemistä, voi harrastaa. Jos on varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te kateellisia? Kuinka moni teistä suostuisi tekemään noita samoja hommia? Hävetkää!
En häpeä hetkeäkään, koska itse olen hakenut myyjän töitä vaikka kuinka monta kertaa, muttei huolita, vaikka kuulemma olen erinomainen hakija. Mutta enää en myyjän hommia hae. Pitäköön kauppiaat tunkkinsa.
Samoin. Olen hakenut mutten pääse. Tuokin vanhus vie nuoren paikan ja sitten valittaa miksei nuoret tee töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän tekee mieluummin töitä missä saa tavata miekenkiintoisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taimi siivoaa muiden lattioita ja mies oman kodin lattioita. Taimista muiden lattiat ovat kivempia kuin omat. Onneksi mies löytää tekemistä kotona, samalla kun vaimo on niin levoton, että pitää laukata kylillä.
Kaipa hänet on palkattu nuorempana jo.
Eläkeläiset on halvinta työvoimaa työnantajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te kateellisia? Kuinka moni teistä suostuisi tekemään noita samoja hommia? Hävetkää!
En häpeä hetkeäkään, koska itse olen hakenut myyjän töitä vaikka kuinka monta kertaa, muttei huolita, vaikka kuulemma olen erinomainen hakija. Mutta enää en myyjän hommia hae. Pitäköön kauppiaat tunkkinsa.
Samoin. Olen hakenut mutten pääse. Tuokin vanhus vie nuoren paikan ja sitten valittaa miksei nuoret tee töitä.
Yrityksellä on oikeus palkata parhaaksi katsomansa työntekijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän tekee mieluummin töitä missä saa tavata miekenkiintoisia ihmisiä.
Sellaista se on kun on nainut tylsän miehen.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin. Eläkeläisillä on paljon kokemusta. Siitä maksetaan.
En minä koskaan päässyt mihinkään kauppaan tai siivoushommiin kun olin työtön. Enkä saanut mitään korvauksia koska puoliso tienasi liikaa. Sain jotain pieniä tuotteita mysteeriostajana, lahjakortteja gallupvastaajana ja joistakin minihommista tutun tuttujen kautta tyyliin kastele kukat reissun aikana. Pimeänä osa, mutta en välittänyt koska jotain rahaa piti saada.
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeen päälle voi tienata, liiat massit vaan verotetaan pois. Työttömänä muutaman päivän työkeikan vuoksi viedään pahimmillaan koko työttömyysetuus ja muut tuet pitkäksi aikaa. Siinäpä sitten kärvistellään parin sadan euron palkalla pahimmillaan kuukausi kunnes kela on saanut syynättyä päätöksensä kohdilleen.
Tuo on urbaanilegenda. Tulorekisteristä näkyy tulot välittömästi, ei tarvitse odotella eikä työttömyysetuutta tai tukia viedä jonkun satasen takia, kyllä sun tuohon päästäksesi pitää tienata tonni päivässä. Paitsi tietty seuraavan kuukauden toimeentulotuki, siinä muistutetaan, että viime kuussa tuli massia ja sun pitäis itse elättää itsesi.
Mutta kerroit aika selkeästi syyn siihen, miksi eläkeläinen on töissä ja työtön on työtön: toinen haluaa elää yhteiskunnan tukieuroilla, toinen on iloinen veronmaksaja ja maksaa sen työttömän kotonaolon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin. Eläkeläisillä on paljon kokemusta. Siitä maksetaan.
Sivukulut on pienimmät. Eikä eläkeläinen välttämättä vaadi paljon jos lisätyö on harrastus.
Eläkeläiset ovat loisia, tai vievät nuorilta työpaikat.
Molempi parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrityksellä on oikeus palkata parhaaksi katsomansa työntekijä.
Eläkeiläisissä on se hyvä puoli ettei heidät voi kutsua tarvittaessa töihin eivätkä he valita siitä. Eläke juoksee joka tapauksessa. Nuorilla ei näin ole. Mietipä sitä.