Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mekoissa pitää olla taskut?

Vierailija
06.01.2025 |

Tosi moni vaatevalmistaja mainostaa, että heidä mekoissaan on taskut. Miksi se muka on hyvä juttu?

Mä en keksi yhtäkään syytä miksi tasku mekossa on hyvä juttu. Eihän se tunnu eikä näytä hyvälle jos mekon sivusaumassa roikkuu jotain painavaa.

Näitä taskuja mainostavat ovat tosin ttikoomekkovalmistajia kuten paapii, nanso yms.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

rintatasku paidassakin on hyvä,nainen.

voi olla vaikka hätätilakarkkia,diabetikko.

Vierailija
22/40 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska muuten pitää kantaa laukkua kaikkialle

No niin pitää muutenkin. Trikoomekon taskuun ei mahdu avaimet, puhelin, lompakko, kampa, huulirasva, peili, nenäliinapaketti, hiusdonitsi, pinnit, siteet, tamponit yms. mitä normaalisti kanniskelen aina mukanani.

Töissä, kylässä ollessa ja kotonakin kanniskelet aina laukkua olalla?

No en mä siellä mitään taskujakaan tarvitse. Kotona varsinkaan. Kylässä ja töissä on laukku aina mukana.

Jos piipahdan töissä toisella osastolla tai menen pariksi tunniksi palaveriin, on kiva kun ei tarvitse raahata laukkua mukana vaan voin laittaa taskuihin avainkortin, puhelimen ja nenäliinan. 

Älä ota matkalaukkua töihin. Pelkkä kevyt olkalaukku riittää. Siinä on olkahihna kantamista varten. Ei tarvitse perässä raahata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta helvetissä mekossa pitää olla taskut. Jo Coco Chanel tiesi sen.

Mitä niihin taskuihin pannaan? Kädet!

Suostuisivatko miehet käyttämään taskuttomia housuja?

Joo mutta miehillä ei ole käsilaukkuja.  Eikä heillä ole niin paljon mukana pidettävää kuin naisilla.

Jos lähden jonnekin liikenteeseen sanotaan nyt kesällä pelkästään joku mekko päällä, niin ei niihin mekon taskuihin saa laitetuksi kaikkea sitä, mitä tarvitsee.  Kuka hitto kantaa tampoonia mekon taskussa?  Eikö muuta mukana pidettävää ole?

Nainen tarvitsee käsilaukun, jossa on ne tampoonit, rahapussi, nenäliinoja, tarvittavat meikit, kampa tai harja, mulla ainakin myös kynä ja pieni muistikirja, ja kännykkä ym.

Ei niitä missään mekon taskuissa kanneta.  Ei ne sinne edes mahdu.

Joten turhaa edes tehdä mekkoihin taskuja, kun ei niitä käytetä.  Korkeintaan voi olla joku paperinenäliina, joka sitten unohtuu sinne kun mekko menee pesuun ja tulos on se mikä on.

Ne mekkojen taskut on vielä siinä pahimmassa saumakohdassa lantion leveimmällä kohdalla ja tekee just siihen kohtaan kummalliset pussit, varsinkin jos siellä on tarkoitus jotain pitää.  Kuin jotkut patit lantiolla, hullun näköistä.  Jos vähänkin jotain painavampaa, vaikka kännykkää tai lompsaa siellä pitää, kangas venyy rumasti.  Enkä edes luottaisi siihen, että ne tavarat on siellä turvallisesti mukana, taskunsuut on niin avoimet ja löysät.

En todellakaan käsitä mekkojen taskujen merkitystä.  Toinen tasku, jota en myöskään ymmärrä, on naisen paitapuserossa  rinnan kohdalla.  Siellä nyt varsinkaan ei mitään pidetä, mutta jostain syystä siihen on aina ympätty taskut.  Tosin paitapuseroita ei enää juurikaan käytetä, ainakaan nuoret.

Vierailija
24/40 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pidä housujen taskuissakaan mitään.  Yleensä pyrinkin ostamaan sellaiset pitkikset, joissa ei edes ole taskuja.

Farkkuja en käytä.  Silloin joskus kun käytin, en silloinkaan pitänyt taskuissa mitään.  Miehenikin aina joutuu ottamaan avaimet, kännykän ja lompakon pois farkkujen taskuista, kun istuu, koska ne painaa keljusti nivusiin.  Muistan sen tunteen kyllä, en minäkään mitään tavaraa halua nivustaipeeseeni työntymässä.

Mulla on melkein aina käsilaukku mukana pieni tai iso tai mikä vaan, mutta joku kevyt olkalaukku kumminkin.  Se on asusteenakin kiva ja meillä naisilla se on tarpeellinen.  Taskuja en oikein tarvitse mihinkään.  

Jo avainrenksu on sellainen möykky, että taskuissa en pidä, paitsi talvitakin tai ulkoilutakin taskussa lenkillä.

Vierailija
25/40 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei nämä ole naisten vaatteita.

Vierailija
26/40 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta helvetissä mekossa pitää olla taskut. Jo Coco Chanel tiesi sen.

Mitä niihin taskuihin pannaan? Kädet!

Suostuisivatko miehet käyttämään taskuttomia housuja?

Joo mutta miehillä ei ole käsilaukkuja.  Eikä heillä ole niin paljon mukana pidettävää kuin naisilla.

Jos lähden jonnekin liikenteeseen sanotaan nyt kesällä pelkästään joku mekko päällä, niin ei niihin mekon taskuihin saa laitetuksi kaikkea sitä, mitä tarvitsee.  Kuka hitto kantaa tampoonia mekon taskussa?  Eikö muuta mukana pidettävää ole?

Nainen tarvitsee käsilaukun, jossa on ne tampoonit, rahapussi, nenäliinoja, tarvittavat meikit, kampa tai harja, mulla ainakin myös kynä ja pieni muistikirja, ja kännykkä ym.

Ei niitä missään mekon taskuissa kanneta.  Ei ne sinne edes mahdu.

Joten turhaa edes tehdä mekkoihin taskuja, kun ei ni

Asiaa! 👍

Vierailija
27/40 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiset kännykät ja avainniput autonavaimineen painaa jo niin paljon, ettei niitä enää voi pitää housujenkaan taskuissa. Hameesta nyt puhumattakaan.

Vierailija
28/40 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyiset kännykät ja avainniput autonavaimineen painaa jo niin paljon, ettei niitä enää voi pitää housujenkaan taskuissa. Hameesta nyt puhumattakaan.

Totta tämäkin.

Vierailija
29/40 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mäkään. Trikoomekon taskussa nyt ei muutenkaan voi pitää nenäliinaa kummempaa, enkä sellaista juurikaan edes tarvitse.

Taskuista on vain haittaa minusta.

Kuka edes pitää trikoomekkoja? Ai niin, Suomimammat.

Minä pidän. Olen lapseton. Ovat mukavia päällä. Alaosana sukkahousut tai legginsit.

Vierailija
30/40 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kiva pitää käsiä niissä mekon taskuissa vaikka seisoskellessa.

Vierailija
31/40 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää pitää avainnippua kaulassa kilisemässä mekkopäivänä.

Vierailija
32/40 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä käytän useimmiten farkkuja. Niiden taskuun mahtuu se avainläpyskä ja puhelin, jota siellä pitää kuljetella mukanaan. Joku sanoi, et miehensä pitää tyhjentää taskut istuessa, kun tavarat on nivustaipeessa, ettei hänkään nivusiinsa mitään tunge. Enpä ole moista ongelmaa huomannut, puhelin on takataskussa eikä se avainnippu minnekään nivusiin saakka eksy (naisten farkuissa on pienemmät taskut kun miehillä). Mekoissa, varsinkin kesämekoissa pitää olla taskut. En mä nyt mitään käsilaukkua mukaani ota, kun monta kertaa päivässä koiraa lenkitän. Jonnekin ainakin ne avaimet pitää saada laitettua, mielellään myös puhelin, ei niitä viitsi kädessäkään kuljetella.

Ilman käsilaukkua pärjään oikein hyvin normaaliarjessa, töissä, ruokakaupassa ja kaupungilla, missä nyt liikunkin, ei mun tarvi mitään meikkiarsenaalia mukanani kuljetella, nenäliina ja huulirasva kulkee kyllä taskussakin. Käsilaukkua tarvin vain silloin, kun on joku hienostelu kyseessä, menen illalla ravintolaan, teatteriin tms.

Vierailija
33/40 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mäkään. Trikoomekon taskussa nyt ei muutenkaan voi pitää nenäliinaa kummempaa, enkä sellaista juurikaan edes tarvitse.

Taskuista on vain haittaa minusta.

Kuka edes pitää trikoomekkoja? Ai niin, Suomimammat.

Minä pidän. Olen lapseton. Ovat mukavia päällä. Alaosana sukkahousut tai legginsit.

Mä en pidä. Väljä telttamainen trikoomekko ja legginsit on ihan järkyttävän typerän näköistä. Kapea, istuvampi mekko on parempi mutta noita telttoja myy nanso, nosh, paapii, papu yms.

Tiedän kun instassa tulee mainoksia vastaan.

Vierailija
34/40 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän noita trikoomekkoja töissä (päiväkoti), ovat sinne juuri sopivat! Niissä on mukava liikkua, taskussa kulkee pari kumihanskoja, puhelin, nenäliinoja, välillä avaimet, joitain leluja, toisinaan teippirulla, keksipaketti... Mitä nyt ikinä tarviikaan saada mukaan ja samalla pysyy kädet vapaana ovia ja lapsia varten. Työpäivän jälkeen nuo mekot voi heittää pyykkikoneeseen ja pestä 60, aamulla saa suoraan narulta päälle ilman silitystä. Ainut huono puoli noissa taskuissa on, että saisivat sisäpuolelta olla kestävämpää tekoa ja jollain lailla suljettavissa sillä lasten tuntuu olevan vaikea muistaa, ettei toisten taskuja ole soveliasta mennä kaivelemaan.

No taskujen tarve tuossa tulikin jo selitettyä. Kun tuollaiseen kädet-vapaana-helppouteen töissä tottuu, kyllä sitä samaa taskullisuutta kaipaa kotioloissakin. Kassi olisi vain tiellä.

Vierailija
35/40 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä luoja teijän kanssa.

Vierailija
36/40 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän noita trikoomekkoja töissä (päiväkoti), ovat sinne juuri sopivat! Niissä on mukava liikkua, taskussa kulkee pari kumihanskoja, puhelin, nenäliinoja, välillä avaimet, joitain leluja, toisinaan teippirulla, keksipaketti... Mitä nyt ikinä tarviikaan saada mukaan ja samalla pysyy kädet vapaana ovia ja lapsia varten. Työpäivän jälkeen nuo mekot voi heittää pyykkikoneeseen ja pestä 60, aamulla saa suoraan narulta päälle ilman silitystä. Ainut huono puoli noissa taskuissa on, että saisivat sisäpuolelta olla kestävämpää tekoa ja jollain lailla suljettavissa sillä lasten tuntuu olevan vaikea muistaa, ettei toisten taskuja ole soveliasta mennä kaivelemaan.

No taskujen tarve tuossa tulikin jo selitettyä. Kun tuollaiseen kädet-vapaana-helppouteen töissä tottuu, kyllä sitä samaa taskullisuutta kaipaa kotioloissakin. Kassi olisi vain tiellä.

Ok. Että niitä myydään juurikin tuollaiselle kohderyhmälle mitä sinä edustat.

Mua ne taskut ärsyttää kun pitää muistaa nekin silittää tai ovat muuten möykkyisenä hameen saumoissa. Enkä tosiaan tarvitse niitä mihinkään.

Ehkä niitä pitäisikin myydä työvaatteina.

Vierailija
37/40 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No takataskuun en kyllä laittaisi mitään.  Joskus näkee, että jollain pullottaa siellä kännykkä tai lompakko, aika vaarallisen näköistä.  Taskuvarkaitten unelma.  Varsinkin kun istuu, niin se känny tai lompsa nousee vielä enemmän esille.

Ihan sama minulle, missä kukakin tavaroitaan kantaa.  Hameen taskut on kuitenkin ainakin minulla täysin pois laskuista.  Jos sinne jotain vähänkin painavaa laittaa, niin se vetää hametta alaspäin ja kävellessä hakkaa jalkaan tai lantioon.  Ellei ole sitten hyvin tiukka hame.

Jotkut siis pärjää ilman käsilaukkua, joku tuossa väitti.  No okei.  Miksi minä silti näen jatkuvasti naisella kuin naisella, joka paikassa, aina jonkinlaisen pienen olka- tai käsilaukun?  Kukaan ei kävele pelkästään joku iso ostoskassi kädessään, tai kokonaan ilman mitään, ellei sitten ole vaikkapa lenkillä.

Itsellänikin on pieni olkalaukku aina mukana.  Siinä on kaikki tarvitsemani, lääkkeet, astmapiippu, lompakko, kolikkopussi, kännykkä, avainnippu, nenäliinoja, tietyt intiimitarvikkeet, muistilehtiö (en tykkää käyttää kännykkää sellaiseen ), kynä, hiusharja, muutama meikkituote ja pastillirasia.  Ei ne mihinkään taskuihin mahdu.  Siellä on myös kokoonmenevä kangaskassi, jota käytän siis kauppakassina.

No ehkä jotkut, jotka kulkee vaihtoehtoisesti aina joku repunrötkö selässä, käyttää sitä reppuaan sitten tällaiseen.  He on niitä, joilla törröttää siellä aina joku vesipullo.  Ihmeen janoista väkeä.  Joskus olen minäkin yrittänyt liittyä tähän reppuväkeen, mutta se on hiton hankala, jossain kauppareissullakin.  

Vierailija
38/40 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä käytän useimmiten farkkuja. Niiden taskuun mahtuu se avainläpyskä ja puhelin, jota siellä pitää kuljetella mukanaan. Joku sanoi, et miehensä pitää tyhjentää taskut istuessa, kun tavarat on nivustaipeessa, ettei hänkään nivusiinsa mitään tunge. Enpä ole moista ongelmaa huomannut, puhelin on takataskussa eikä se avainnippu minnekään nivusiin saakka eksy (naisten farkuissa on pienemmät taskut kun miehillä). Mekoissa, varsinkin kesämekoissa pitää olla taskut. En mä nyt mitään käsilaukkua mukaani ota, kun monta kertaa päivässä koiraa lenkitän. Jonnekin ainakin ne avaimet pitää saada laitettua, mielellään myös puhelin, ei niitä viitsi kädessäkään kuljetella.

Ilman käsilaukkua pärjään oikein hyvin normaaliarjessa, töissä, ruokakaupassa ja kaupungilla, missä nyt liikunkin, ei mun tarvi mitään meikkiarsenaalia mukanani kuljetella, nenäliina ja huulirasva kulkee kyllä taskussakin. Käsilaukkua tarvin vain silloin, kun o

Ei koiralenkillä kukaan nyt mitään käsilaukkuja tarvitse, se nyt on ihan eri asia.  En ota edes kännykkää mukaan, kun lähden lenkille, koiran kanssa tai ilman.  Avaimetkin jää usein kotiin, kun laitan ne ns. piilopaikkaan, jos kotiin ei jää ketään.

Vierailija
39/40 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, onhan se paljon hienompaa, kun nainen kulkee kallis luuri kourassa joka paikassa, kun ei ole mukana laukkua eikä vaatteissa taskuja. Mutta pitäähän sitä köyhille näyttää, että on varaa omenaluuriin! Ääliöt!

Vierailija
40/40 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, onhan se paljon hienompaa, kun nainen kulkee kallis luuri kourassa joka paikassa, kun ei ole mukana laukkua eikä vaatteissa taskuja. Mutta pitäähän sitä köyhille näyttää, että on varaa omenaluuriin! Ääliöt!

Jaa. 😂