Polttopuut kalliita ja sähkön hinta sen kuin nousee
Polttopuut lopussa ja pitäisi mennä taas ostamaan lisää että omakotitaloon saa lämpöä kun sähkö on niin kallista. Paljonko te maksatte polttopuista? Meillä päin maksaa paikalliselta metsurilta 85€ heittokuutiolta joka on kyllä aika kartellihinta.
Kommentit (366)
Vierailija kirjoitti:
Puut pitäisi ostaa jo syksyllä. Ne alkaa olla loppu jo niillä ketä niitä myy.
Ei, vaan alkukesästä ja kuivattaa itse. Tuo on edullisin ratkaisu.
Todellakin jo ap on nyt ostamassa puita, niin maksaa niistä kalleimman hinnan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puut pitäisi ostaa jo syksyllä. Ne alkaa olla loppu jo niillä ketä niitä myy.
Ei, vaan alkukesästä ja kuivattaa itse. Tuo on edullisin ratkaisu.
Todellakin jo ap on nyt ostamassa puita, niin maksaa niistä kalleimman hinnan.
Nyt on puut ollut alennuksessa kun sähkö ollut halpaa.
Toivotan sinulle päivää täynnä auringonpaistetta ja naurua!
Vierailija kirjoitti:
Paljonko moottorisahan bensat maksaa? Entä käytetty vaiva ja aika?
Käytetty aika ja vaiva? Mitä horiset. Minulla maksaa lämmityskausi jotain 400-500 euroa. Puilla lämmitän koko talon. Paljonko sulla maksaa lämmityskausi sähköllä ja niillä pumpuilla? Maksaako satasen vai vielä vähemmän koko talven lämmitys? Miksi pitäisi laskea joku aika ja vaiva, täh? Lasketko siihenkin ajan ja vaivan kulut kun teet ruokaa itsellesi tai siivoat kotisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin brikettejä puoli lavallista 150 euroa. En saa tämän talven aikana poltettua.
Palaa liian kuumasti, tulipwsä ja hormi kärsivät.
Pitäähän sitä jotain mollattavaa löytyä😂
Ei ne briketit kyllä ole mitään hyvää poltettavaa, ellei sulla ole brikettikattilaa
Ei pitäisi kommentoida jos eo tiedä mistä kyse. Briketit on huippuja mm takan lämmitykseen. Palavat puhtaasti ja pitkään eivätkä ole loppuunsa kovin kalliita. Kyse siis sellaisista tiiliskiven kokoisista briketeistä
Huono provo. Kunhan haluat suututtaa lukijat.
Onko sulla elämää tuon näytön ulkopuolella?
Vierailija kirjoitti:
Itse keräilen pitkin vuotta sieltä täältä. En toki taloa lämmitä, mutta pihasaunan puut saa tuolla tavoin ilmaiseksi.
Noin minäkin ajattelen, en tosin kerää itse. Nykyisen suomalaisen ajattelutavan mukaa sun pitää laskea itsellesi tuntipalkka, mitäänhän ei enää edes itselle tehdä laskematta palkkaa.
Polttopuut kannattaa ostaa kesällä jo varastoon. Yhdellä kuutiolla ei tee mitään, eikä huoltsikan klapipussilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko moottorisahan bensat maksaa? Entä käytetty vaiva ja aika?
Käytetty aika ja vaiva? Mitä horiset. Minulla maksaa lämmityskausi jotain 400-500 euroa. Puilla lämmitän koko talon. Paljonko sulla maksaa lämmityskausi sähköllä ja niillä pumpuilla? Maksaako satasen vai vielä vähemmän koko talven lämmitys? Miksi pitäisi laskea joku aika ja vaiva, täh? Lasketko siihenkin ajan ja vaivan kulut kun teet ruokaa itsellesi tai siivoat kotisi?
Entäs se aika ja vaiva jonka joutuu kuluttamaan työpaikalla, että saa sähkölaskun maksettua?
Meillä talo lämpiää puilla ja ilpillä. Meillä on metsää ja oma kone jolla kaadetaan ja karsitaan puut. Sähkölaskut aivan maltillisia. Emme ole mitään pörssisähkön kanssa pelleilijöitä. Meillä on määräaikainen sopimus oman kunnan sähköyhtiöltä, on aina ollut.
Eihän toi ole edes kannattavaa. Puilla lämmittäminen lisää ilmankiertoa ja lämmintä ilmaa menee harakoille.
Vierailija kirjoitti:
hinta nyt 12,54 senttiä kwg
Mulla on 8 senttiä kWh. En pidä sitä kalliina. Määräaikainen sopimus, uusittu viime keväänä.
Toki mulla on puita myös, tuli antaa ihan erilaisen lämmön, vaikka on suora sähkölämmitys.
En ole pitänyt kalliina tätä sähkölämmitystäkään.
Vierailija kirjoitti:
Otan Prismasta verkkosäkin pari kertaa viikossa , samalla ruokaostokset. Saan puista bonusta, toisin kuin itse metsurit
Mulla menee päivässä parin säkillisen verran. En ikinä ostaisi niitä mistään pienissä erissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei maksa mitään.
Mies menee helmikuulle omaan metsään kaatamaan polttopuita on siellä 4-5 tuntia päivässä 2 viikkoa.
Naapurin mies nostelee kärryille puut ja klapikoneella pari päivää pilkotaan puita
Siinä ne kesän kuivuvat ja sitten siirretään suojaan ja talvella lämmitellään.
Emme myisi tuolla hintaa sinulle joten ole tyytyväinen kun rahalla saat.
Onko ilmaista bensa sahaan ja traktoriin? Mitäs sinä teet asian eteen?
Tokmannilla oli 5 litraa pänikkä 2-t pensa noin 20€, traktorin moottoripolttoöljy noin 1.59€ litra huoloasemalta haettuna.
5 litralla sahailee paljon polttopuuta, eikä traktorikaan paljon kuluta koska ei metsässä ajeta rallia.
Tammikuun sähkö maksoi puolet vuoden takaisesta.
Joillakin on asiat huonommin. Älä valita.
Pinta on vain pintaa... Et voi koskaan täysin tietää mitä sen kaiken pintakiillon alla muhii.