Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla olo että olen sekoamassa :-(

Vierailija
06.01.2025 |

Mitä voin tehdä? 

Olen täysin yksin.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tuon tunteen. Yritän silloin keksiä jotain muuta. Laitan telkkarin päälle taustalle tai soitan jollekin ja siivoan vaikka vessaa.

Mua helpottaa jos ympärillä asiat on siistejä ja järjestyksessä. Se myös selventää päätä.

Yritän pitää itseni kiireisenä ja keskittyä arkisiin asioihin.

Vierailija
62/77 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin ja tein tämän.

Ymmärrän autistina tuon naputtelun, koska mehän tiedämme stimmailun helpottavan koettua stressiä.

Puolet ohjelmasta kuuntelin, naputtelin ja itkin. En voinut olla itkemättä. Sitten olo tasaantui.

Ohjaaja kehoitti muistelemaan aikoja, jolloin enole ollut ahdistunut. Hän sanoi, että 'et ole aina tuntenut ahdistusta'. No, minäkyllä olen ollut äärettömän stressaantunut ja ahdistunut ihan lapsesta asti. Autismidiagnoosin sain vasta pari vuotta sitten, keski-iässä.

Alussa ahdistukseni oli tasoa 5, lopussa ehkä 2-3. Eli se auttoi, koska itkeminen todennäköisesti rentoutti. Ja ohjaajalla oli plasebovaikutus: joku ihminen oli välittävinään minusta.

Ap

P.s. pieni päänsärky tuli tuosta naputtelusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ssri lääkitys pitää pahimmat ahdistukset kurissa. Suosittelen kokeilemaan. Ainoa mikä auttoi minulla. Liikunnat, ruokavaliot, nukkumiset, päihteettömyys, terapia kokeiltu jo aiemmin eikä apua.

Vierailija
64/77 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseään ei voi löytää jos ei ole yksin. Yksinäisyydestä aiheutuva tunne, ahdistus/masennus on vaan tunne. Olet jäänyt tunteen vangiksi. Kun ne tunteet hyväksyy sellaisina kun ne kulloinkin on, ne menee ohi.

Ei mene jos aivojen säätelyjärjestelmät on menneet vikaan. Joillain on stressinsietokyky mennyttä ja sympaattinen hermosto tykittää jatkuvia pelkoja ja ahdistusta. Ei sitä kukaan loputtomiin kestä ilman romahduksia. Silloin tarvitsee lääkityksen.

Sinun neuvo on vähän kuin diabeetikolle joku terve antaisi omia ravintovinkkejä, ohittaen kokonaan sen, että toisen elimistö ei toimi samoin.

Vierailija
65/77 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen rukoilemaan Jeesusta avuksi. Hänellä on keinoja auttaa eri tavoin, että tilanne muuttuisi parempaan.

Vierailija
66/77 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa skitsofreniassa tuntisit olevasi täysin kunnossa.

Vierailija
67/77 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile olisiko autismiliitolla mitään kokoontumisia, saisit vertaistukea ?

Vierailija
68/77 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meet karuselliin ja pyörit täysillä, ei ihme että paha olo. Dizzy freeks

Vierailija
69/77 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseään ei voi löytää jos ei ole yksin. Yksinäisyydestä aiheutuva tunne, ahdistus/masennus on vaan tunne. Olet jäänyt tunteen vangiksi. Kun ne tunteet hyväksyy sellaisina kun ne kulloinkin on, ne menee ohi.

Olen ap, ja jos huomasit aiemmasta viestistäni, ei yksinäisyys ole ainoa murheeni. Se vain korostuu, kun tajuaa, että ketään auttajaa, tukijaa ei ole. 

Voin todelle huonosti juuri nyt. Olen laihtunut kuukauden aikana 5 kg, kaikki maistuu kummalliselta, syömisen jälkeen tulee etova olo, vatsa tuntuu oudolta. En ole saanut lääkäriltä apua. Päivät menevät sumussa. Muutaman tunnin nukun - lääkkeillä.

Juu, hyväksyn, että asiat on nyt näin, nutta minulla on edelleen paha olla.

Ap

Sulla on varmaan  autismin hoitoon joku reseptilääke, joka aiheuttaa tuota vatsaoiretta ja ruokahaluttomuutta, oksettavaa oloa. Ne ovat nimittäin amfetamiinijohdannaisia, ja amfetamiinia käytettiin aikoinaan laihdutuslääkkeenä.

Vierailija
70/77 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ap, ja jos huomasit aiemmasta viestistäni, ei yksinäisyys ole ainoa murheeni. Se vain korostuu, kun tajuaa, että ketään auttajaa, tukijaa ei ole. 

Voin todelle huonosti juuri nyt. Olen laihtunut kuukauden aikana 5 kg, kaikki maistuu kummalliselta, syömisen jälkeen tulee etova olo, vatsa tuntuu oudolta. En ole saanut lääkäriltä apua. Päivät menevät sumussa. Muutaman tunnin nukun - lääkkeillä.

Ap

Sulla on varmaan  autismin hoitoon joku reseptilääk

Ystävä hyvä. Autismiin ei syödä amfetamiinijohdannaisia. Jos puhut adhd-lääkkeistä, nekin on ihan eri asia.

Vierailija
71/77 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin ja tein tämän.

Ymmärrän autistina tuon naputtelun, koska mehän tiedämme stimmailun helpottavan koettua stressiä.

Puolet ohjelmasta kuuntelin, naputtelin ja itkin. En voinut olla itkemättä. Sitten olo tasaantui.

Ohjaaja kehoitti muistelemaan aikoja, jolloin enole ollut ahdistunut. Hän sanoi, että 'et ole aina tuntenut ahdistusta'. No, minäkyllä olen ollut äärettömän stressaantunut ja ahdistunut ihan lapsesta asti. Autismidiagnoosin sain vasta pari vuotta sitten, keski-iässä.

Alussa ahdistukseni oli tasoa 5, lopussa ehkä 2-3. Eli se auttoi, koska itkeminen todennäköisesti rentoutti. Ja ohjaajalla oli plasebovaikutus: joku ihminen oli välittävinään minusta.

Ap

P.s. pieni päänsärky tuli tuosta naputtelusta

Itku helpottaa oloa koska kyyneleiden mukana poistuu stressihormoneja. Myös liikunnan aikana poistuu stressihormoneja ja erittyy endorfiinejä jotka parantavat mielialaa. Sama vaikutus myös lämmöllä, esim. sauna auttaa.

Vierailija
72/77 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on teitä naisia aina kiinnostava aihe. 

Vierailija
73/77 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sulla

ei pidä paikkaansa:

The FDA has approved the use of some antipsychotic drugs, such as risperidone and aripripazole, for treating irritability associated with ASD in children between certain ages.2Parents should talk with their child's healthcare providers about any medications for children with ASD.

Other drugs are often used to help improve symptoms of autism, but they are not approved by the FDA for this specific purpose. Some medications on this list are not approved for those younger than 18 years of age. Please consult the FDA for complete information on the following listed medications.

Vierailija
74/77 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin.

Vierailija
75/77 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

juo viinaa...kunnon känni

Vierailija
76/77 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskittykää tiiviisti johonkin muuhun. Ottakaa vaikka joku kirja, jota lukea. Joku vaaraton positiivissävyinen hömppäkirja. Tuo tunne menee ohi kun sitä ei ruoki, van päättäväisesti keskittyy muuhun.

Joo. Eilen illalla sain lievitystä, kun katsoin Areenasta putkeen kevyttä, mukavaa sarjaa. 

Mutta nyt aamulla olin taas luhistumaisillani. Siis olen kiikun kaakun tässä todellisuudessa enää.

Ap

Mikä sua ahdistaa?

Ihan kaikki:

-oman autismin oireilu riistäytynyt täysin pitkäaikaisen kuormituksen takia

-monta epäselvää asiaa, jotka eivät etene

-ainainen, jatkuva yksinäisyys

-fyysiset sairaudet, kuten pitkä korona oireiluineen

-ketään ei kiinnos

Onko ketään, jolle laittaa viestiä? Pahinta on jäädä yksin. Kokemuksesta puhun. Yksinäisyys ruokkii vaan toivottomuuden ja kauhun kehää.

Jatkoa ajatellen: onko paikallinen klubitalo tuttu? Voisi auttaa tuomaan sisältöä ja rytmiä päiviin.

Pika-apuna: katso WWF:n talvilintuliveä. Tee palapeliä. Kuuntele radiota ja tee jotakin helppoa hommaa esim tiskaa. 

Suuntaa siis huomio konkretiaan ja nykyhetkeen.

Vierailija
77/77 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli eilen sama tunne, itsetuhoisia ajatuksiakin pukkas tulemaan nuppiin. Tänään taas parempi olo eikä huolen häivää.

Vaihdevuodet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi