Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luovutin: en voi parantaa alkoholistia, joten päästän irti

Vierailija
05.01.2025 |

25 yhteistä vuotta, kaksi lasta, koira, yhteinen firma ja kaveripiiri. Miehellä on ollut koko ajan jonkinlaista tempoilua alkoholin kanssa: ylilyöntejä, pitkiä tipattomia, salakännejä muka "tipattomilla" ja etätyöpäivinä, lääkehoitoa, terapiaa, taas "kohtuukäyttöön" palaamista, kerran pettämistäkin. Lähisuvussa on raskasta alkoholismia, ystäväpiiri aloitti juomisen jo ala-asteella.

Aiemmin nuo ylilyönnit ovat havahduttaneet hänet korjausliikkeisiin, mutta enää ei. Hänen päihdesairautensa on edennyt Minnesota-mallin mukaisesti keskivaiheeseen, jolloin mukaan on tullut vahva ongelman kieltäminen ja persoonan muuttuminen aggressiiviseksi, ilkeäksi ja muita syytteleväksi. Minun ja lasten hätä on hänelle yhdentekevää, minä vain nalkutan ja juomaan pitää päästä.

Enää ei siis jää vaihtoehtoja: erota on pakko, sillä tästä ei ole enää paluuta. En olisi ikinä uskonut, että fiksusta ja välittävästä miehestä tulee sairauden seurauksena noin täysi vastakohta entisestä itsestään. Surullista.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voitte eron jälkeen jatkaa yhteisessä firmassa? Toisen näkeminen päivittäin,ositukset jne

Vierailija
22/22 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tehnyt ainoan mahdollisen oikean valinnan. Kun alkoholisti ei itse halua parantua ei tilanteeseen pidä jäädä mahdollistamaan juomisen jatkumista. Usein mahdollinen  parantuminen alkaa vasta kunnon pohjakosketuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi