Halla-aholla rahaa jumissa asuntosijoitusrahastossa
https://www.is.fi/politiikka/art-2000010943892.html
Ei ole lukenut pienellä olevaa printtiä....Niinpä! Kannattaisi lukea ehdot, ennen kuin sijoittaa senttiäkään yhtään minnekään.
Kommentit (435)
Vierailija kirjoitti:
No on itsellänikin tuolla samaisesss rahastossa rahaa. En ole aikonut niitä myydä. Alunperinkään en uskonut että tuolla isommalti tulee ns arvon nousua. Tuolta kuitenkin saan joka vuosi vuokratuloina ison summan rahaa. Laskeskelin että sen verran kauan olen rahoja tuolla pitänyt vaikka arvo tippuisi puoleen tais toisin sanoen saisin puolet siitä mitä tuonne laitoin olisin vieläkin voitolla tuon jo maksetetun vuosittaisen vuokratuoton takia.
Oletko sinä nyt ihan varmasti ymmärtänyt tuon rahaston toiminnan oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa mitä ostaa.
Jussihan olisi saanut rahansa ja ehkä vähän voittoa jos pankki olisi antanut lunastaa Jussin osuuden rahastosta, mutta ilmoittikin että ei onnistu, ja nyt on joutunut odottelemaan ja odottelemaan ja väitetysti sijoituksen arvo on odottelussa pudonnut 17%, eli pankki aiheuttanut Jussille jo -17% tappiota siihen hetkeen nähden kun Jussi halusi rahansa ulos.
Täysin yllättävää tuo että rahoja ei saa ulos niin kuin säännöissä on (tiettynä hetkenä vuodessa jättää pyynnön että haluaa lunastaa osuuksiaan ja lunastus toteutetaan puolessa vuodessa), vaan pankki (rahasto) rupeaa itkemään että nyt ei kannata myydä asuntoja kun ei saa omiaan pois tai voittoa.
Hienoa. Ihanaa. Maailmassa on sittenkin oikeutta. :3
Luusereiden kateus on aina yhtä huvittavaa.
Vierailija kirjoitti:
No on itsellänikin tuolla samaisesss rahastossa rahaa. En ole aikonut niitä myydä. Alunperinkään en uskonut että tuolla isommalti tulee ns arvon nousua. Tuolta kuitenkin saan joka vuosi vuokratuloina ison summan rahaa. Laskeskelin että sen verran kauan olen rahoja tuolla pitänyt vaikka arvo tippuisi puoleen tais toisin sanoen saisin puolet siitä mitä tuonne laitoin olisin vieläkin voitolla tuon jo maksetetun vuosittaisen vuokratuoton takia.
Hieman kyllä epäilen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä nyt ihan varmasti ymmärtänyt tuon rahaston toiminnan oikein.
Kyllä sieltä näihin aikoihin joka vuosi tulee ns vuokratuotto tilitys itse tosin olen noihin siljoittanut kauan aikaa sitten en muista miten se menee uusilla sijoittajilla. Silloin kun itse siljoitin noihin niin siinä oli vielä sellainen ehto että pari kertaa vuoteen niitä voi myydä tais olla 5 vuotta vähimmäis omistusaika että ei joudu useita prosentteja halvemmalla arvolla myymään. Tuo on vähän sama systeemi kun itse omistaisit kämpän jota vuokrataan . Vuokrat eivät ole kuitenkaan vielä puonneet niin rahaa sieltä tulee.
No jossain rahastoissa kai saa osinkoja kuin olisi sijoittanut osakkeisiin - aika loogista että vuokra-asuntoihin sijoittanut rahasto maksaisi vuokratuloista osinkoa rahasto-osuuksien mukaan.
Itse jos sijoittaisi vaikka 100 000 vuokrattuihin asuntoihin, niin haluasi totta kai sen verran mitä 100 000:n asunnon vuokralla voisi saada tuloja + on se 100 000 sijoitettuna hyvään pankin valitsemaan kiinteistöön .. mutta voih, taas not!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatteliko Jussi että rahat ilmestyvät tilille kun puhemies hieman uhriutuu Facebookissa.
Jussi kirjoitti varoituksen sanan niille, jotka harkitsevat sijoittamista. Se oli reilusti tehty. Kysy itseltäsi: jos joku henkilö, johon suhtaudut neutraalisti, kirjoittaisi varoittavan sijoitustarinan, kiittäisitkö varoituksesta vai lällättelisitkö hänellekin?
Ihan rehellisesti, jos kuka tahansa kertoisi facebookissa, ettei lukenut ehtoja ennen sijoittamista, niin kyllä, pitäisin tyhmänä.
Jos joku kertoisi, että luki ehdot, muttei ymmärtänyt niitä, pitäisin rehellisenä, mutta ehkä vähän raasuna.
Onko joku lukenut av-palstan ehdot? Eiköhän tässäkin ole jotkut ehdot vaikka anonyyminä pääsee heti kirjoittelemaan ... ja ehdot voi laueta oikeustoimenpiteinä jos törttöilee ehtojen vastaisesti, vaikka anonyyminä, mutta poliisi ...
Joku tässä jutussa haiskahtaa.Miten satoja sivuja scriptaillu pilkuntarkka ukko ei ole lukenut mitä on ostamassa ja panee nimensä alle.EN usko
Vierailija kirjoitti:
No jossain rahastoissa kai saa osinkoja kuin olisi sijoittanut osakkeisiin - aika loogista että vuokra-asuntoihin sijoittanut rahasto maksaisi vuokratuloista osinkoa rahasto-osuuksien mukaan.
Itse jos sijoittaisi vaikka 100 000 vuokrattuihin asuntoihin, niin haluasi totta kai sen verran mitä 100 000:n asunnon vuokralla voisi saada tuloja + on se 100 000 sijoitettuna hyvään pankin valitsemaan kiinteistöön .. mutta voih, taas not!
Niin, ja montako sijoittajaa siellä rahastossa on sun mielestä niitä oletettuja vuokratuottoja jakamassa?
Jep kyllä niistä saa vuosittain tuloa . Olen sijoittanut noin 20000 euroa ja vajaa pari tonnia sieltä saan vuodessa. Ja sama homma että monta vuotta niitä on pidettävä ettei tarvitse useita prosentteja lunastuksesta maksaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ja montako sijoittajaa siellä rahastossa on sun mielestä niitä oletettuja vuokratuottoja jakamassa?
tietysti jokainen oman osuutensa verran .. jos on sijoittanut 1000 euroa, niin tuskin saa muuta kuin lämmintä kättä, mutta 100 000 niin olettaisin että pitäisi saada vähintään 1000 euroa osinkoa vuokratuloista + oman osuuden arvo toivottavasti kasvaa asuntojen hintojen noustessa, tällä hetkellä ilmeisesti laskee, eli 100 000 sijoituksesta saisi ulos 83 000, jos on ihan äskettäin laittanut ja ei ole kerinnyt saada nostetta.
Vierailija kirjoitti:
Kohtuutonta vaatia persulta, että se osaisi lukea!
Ihastuttavaa nähdä, miten vuonna 2025 vihervasemmisto on (moni)kansallisten pankkien puolestapuhuja. Eläköön kapitalismi!
Kauheaa uhriutumista omilla pikkusijoittajaongelmillaan. ketä pitäisi kiinnostaa. Toivon ettei saa rahojaan takaisin
Vierailija kirjoitti:
Kauheaa uhriutumista omilla pikkusijoittajaongelmillaan. ketä pitäisi kiinnostaa. Toivon ettei saa rahojaan takaisin
Jussihan totesi että hän on hyvätuloinen ja pärjää kyllä ilman Ålandsbankin asuntorahaston rahoja. Ihan ok että käytti julkisuusasemaansa ja toi esille Ålandsbankenin mädännäisyyden - sijoitusneuvoja oli väitetysti nimenomaan suosittanut kyseistä suljettua rahastoa riskittömänä sijoituksena konservatiiviselle säästäjälle. Nimenomaan säästäjälle, ei sijoittajalle, Jussi joskus aiemmin on todennut että sijoittaminen ei häntä kiinnosta, vaan rahat ovat muiden suomalaisten tavoin pankkien tileillä.
No huhhuh. Luulisi, että olisi ollut vähän kauempaa viisas, kun tietää millaista politiikkaa on ajanut.
Onko kyseessä Mestarin kutukämppä Vesalassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohtuutonta vaatia persulta, että se osaisi lukea!
Ihastuttavaa nähdä, miten vuonna 2025 vihervasemmisto on (moni)kansallisten pankkien puolestapuhuja. Eläköön kapitalismi!
Ymmärrän toki ettei persun luetun ymmärtäminen ole kovin hääppöisellä tasolla, mutta että noin lyhyen lauseen voi tulkita noin päin vit tua, vaatii jo melkoisen tyhjää päätä. Mutta siis tulihan tässäkin jälleen todistettua, ettei pesut ylipäätään osaa lukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatteliko Jussi että rahat ilmestyvät tilille kun puhemies hieman uhriutuu Facebookissa.
Jussi kirjoitti varoituksen sanan niille, jotka harkitsevat sijoittamista. Se oli reilusti tehty. Kysy itseltäsi: jos joku henkilö, johon suhtaudut neutraalisti, kirjoittaisi varoittavan sijoitustarinan, kiittäisitkö varoituksesta vai lällättelisitkö hänellekin?
Ihan rehellisesti, jos kuka tahansa kertoisi facebookissa, ettei lukenut ehtoja ennen sijoittamista, niin kyllä, pitäisin tyhmänä.
Jos joku kertoisi, että luki ehdot, muttei ymmärtänyt niitä, pitäisin rehellisenä, mutta ehkä vähän raasuna.
Juuri näin. En kyllä itse kehtaisi myöntää sen kummemmin facebookissa kuin muuallakaan, että en lukenut lainkaan ehtoja, ennen kuin laitoin nimeni sopimukseen, jolla annoin rahaston haltuun merkittävän osuuden omaisuudestani.
Onhan se nyt tavatonta, että eduskunnan puhemies alkaa maalittamaan asuntosijoitusrahastoja.
Kohta OP ilmoittaa poistuvansa X:stä ala-arvoisen kirjoittelun ja sananvapauden ilmaisemisen takia.
Asiaan mitenkään liittymättä kannattaa selvittää paljonko esim saat miljoonasta eurosta takaisin normaalilta tililtä jos pankille tulee ongelmia. Se on kiinteä pieni summa minkä heidän tarvitsee palauttaa ja lopuilla he voivat pelastaa itsensä.