IS: Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista
Afrikan tähti -lautapelit aiotaan kerätä pois Turun päiväkodeista.
-Meillä ei ole syytä olla sellaisia versioita varmaan päiväkodeissa, jotka ylläpitävät sellaista maailmankuvaa, jota me emme halua ylläpitää, Piia Elo (sd) kertoo
Pelin on sanottu toistavan ras istisia ja kolonialistisia stereotypioita Afrikan siirtomaa-ajalta.
Elo kertoo, että keskustelut käynnistyivät alun perin Turun kaupungin varavaltuutettu Paco Diopin aloitteesta (vas).
Kommentit (3244)
Voisiko nämä "tolkun vassarit" kerrankin kertoa suoraan että mitä ne fasistit ovat jotka pitäisi mielestänne potkia oikeistolaisista puolueista pois? Ette taida pystyä, koska te ette ole ikinä asiaa edes ajatelleet. Te haluatte vain öyhöttää ja päähänne on jumittunut tuo ikivanha neuvostoliiton peruina saatu tapa kutsua kaikkia vastustajia fasisteiksi.
Miksi tuo Diop jankuttaa jatkuvasti Neuvostoliitosta? Eikö se tiedä, että Neuvostoliitto lakkasi olemasta yli 30 vuotta sitten ei? Ei taida olla ihan penaalin terävin kynä kun puhuu Neuvostoliitosta kuin se olisi edelleen olemassa. Ehkä sen haaveissa se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täydellisen ääliömäinen päätös. Keksimällä keksitään muka r asismia kaikkialta. Lapsille Afrikan tähti on ihan viaton hauska lautapeli. Ei menneisyyttä voi muuttaa työntämällä päätä pensaaseen ja kieltämällä kaikki. Peli on oman aikansa lapsi ja on ansainnut paikkansa leikkihetkissä. Voitaisiinko jo lopettaa tämä kaikesta loukkaantuminen??? Miksi suomalaiset eivät saa elää enää oman mielensä mukaan ja noudattaa omia tapoja perinteitä ja uskontoa. Aina on joku hysteerikko loukkaantumassa kaikesta ja kieltämässä kaikkea. Afrikan tähdessä ei ole mitään ra sistista paitsi muutaman hysteerikon mielestä. Jättäkää peli jo rauhaan!
Kiitos, kerrankin joku ajattelee täällä järjellä!
Kauheinta että jonkun sairaan hysteerikon mukaan tanssitaan. Lammaskansa, saata na
Mä olen ihan samaa mieltä, kuvottaa ajatella lasten tappamisesta haaveilevaa riikkaa ja nepovauvoja kokoomuslaisia päättämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1970-luvulla oli tyypillistä, että päiväkoteihin ujuttautui taistolaisia aivopesemään lapsia. Samaa tapahtuu Venäjällä ja on aina ollut neukuissa. Suomen yliopistoissa on myös sama meininki. Ja nyt myös Turussa .
oikeistoa kiinnostaa vain rahat ja pörssi. taistolaisia huolettaa pienet lapset. arvot ainakin kohdillaan.
Tiettyjä uustaistolaisia ei kiinnostele edes omien lasten hyvinvointi vaan omat fantasiat. Lapsista viis.
Mahdollisimman monen kannattaa ostaa Afrikan tähden perinteinen versio. Osoitetaan tukea pelille ja annetaan pitkät näille kukkahattuhysteerikoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä näitä hysteerikköjä sikiää? Kohta sekin on rasismia että kävelee ovesta ulos. Kielletäänkö sekin?
No tavallaan ainakin Diopin mukaan se on jo rasismia, jos ovesta ulos kävelee "valkoinen suomalainen". Hänen mielestään kun Suomi on valkoisen ylivallan pesä ja koko yhteiskuntaa leimaa valkoisen ylivallan rakenteellinen rasismi, joten toisin sanoen, hänen mielestään jokainen valkoinen suomalainen on rasisti ihan vain olemassaolollaan. Ja hän vihaa kaikkia valkoisia suomalaisia.
Kuulostaa tyypiltä joka tarttis viedä supisuomalaiseen tapaan saunan taakse.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko nämä "tolkun vassarit" kerrankin kertoa suoraan että mitä ne fasistit ovat jotka pitäisi mielestänne potkia oikeistolaisista puolueista pois? Ette taida pystyä, koska te ette ole ikinä asiaa edes ajatelleet. Te haluatte vain öyhöttää ja päähänne on jumittunut tuo ikivanha neuvostoliiton peruina saatu tapa kutsua kaikkia vastustajia fasisteiksi.
Ei me haluta että te teette niin, me halutaan että te lopetatte populistisen valehtelun siitä kuinka vasemmiston pitäis jotain mitä ettectee itse koska se on mahdotonta, te myrkytätte koko maan politiikan valheilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistolainen unelma:
Punaisella käsivarsinauhalla varustettu musta punakaartilainen marssii päiväkotiin kivääri kädessään ja karjaisee ovelta: "Mitäs peliä täällä oikein pelataan!" Sitten tuo uljas punakaartilainen Allahin nimissä polttaa pelilaudat ja sulkee koko rasistisen päiväkodin.
Käyppäs näyttämässä isälles näitä kirjoitelmiasi.
Miksi? Luuletko että minun vanha isäni on teidän veripunikkien puolella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei me haluta että te teette niin, me halutaan että te lopetatte populistisen valehtelun siitä kuinka vasemmiston pitäis jotain mitä ettectee itse koska se on mahdotonta, te myrkytätte koko maan politiikan valheilanne.
Taas kohtuutonta vassari öyhötystä, jos me ei saada valehdella niin kukaan ei äänestä meitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli haluatte vain öyhöttää. Miten helvetissä eroat siitä Pablosta vai mikä helvetin Paco se nyt onkaan? Samanlaisia rutisijoita, uhriutujia ja muiden määräilijöitä te olette kaikki vasemmistolaiset.
25 vuotta ja nämä suurisuuämmät kivitetään hengiltä Allahin nimeen. Kalifaatti on inceleiden pelastus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas kohtuutonta vassari öyhötystä, jos me ei saada valehdella niin kukaan ei äänestä meitä!
Niiiin, tarviiko mun oikeasti selittää sulle miks valehtelu on paha?
Missä sun luuseri isä on? Tää pitäis olla sen duuniö
Aina on joku uikuttaja sanelemassa miten suomalaiset saa elää, mitä uskoa saa harjoittaa, mitä pelejä saa pelata, mitä lauluja saa laulaa. Painukoon sinne missä pippuri kasvaa niin, ei tarvitse valittaa kaikesta. Itse pelaan Afrikan tähteä, ostan se lapsilleni ja jokaiselle sukulaispenskalle!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli haluatte vain öyhöttää. Miten helvetissä eroat siitä Pablosta vai mikä helvetin Paco se nyt onkaan? Samanlaisia rutisijoita, uhriutujia ja muiden määräilijöitä te olette kaikki vasemmistolaiset.
Minä pyydän että lopettaisitte muista ilkeästi valehtelun että maan tulehtunut tilanne saatais rauhotuun ja se on sinulle öyhötystä?
Sinä olet syöpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niiiin, tarviiko mun oikeasti selittää sulle miks valehtelu on paha?
Missä sun luuseri isä on? Tää pitäis olla sen duuniö
Mikä helvetin isäfetissi punaulille nyt iski? Äidin tisseistähän sinä yleensä jauhat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli haluatte vain öyhöttää. Miten helvetissä eroat siitä Pablosta vai mikä helvetin Paco se nyt onkaan? Samanlaisia rutisijoita, uhriutujia ja muiden määräilijöitä te olette kaikki vase
Minä pyydän että lopettaisitte muista ilkeästi valehtelun että maan tulehtunut tilanne saatais rauhotuun ja se on sinulle öyhötystä?
Sinä olet syöpä.
Ja taas pelkkää öyhötystä.
Kun mustat kädet yhteen hakkaa, afrikantähden peluu heti lakkaa.
Pelkkä vaalikampanja, ilmaista näkyvyyttä.
Onneksi kohta saadaan ei-kolonialistinen versio pelistä kauppoihin ;)
https://postimg.cc/zy0Tk2cN
"Avoimesti ja rehellisesti puhuminen ja toimiminen ei kuulu reunavassarin toimintatapoihin."
Projisoiminen taasen näyttäis olevan ainoa mihin äärioikeistolainen kykenee ikinä.