Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista

Vierailija
05.01.2025 |

Afrikan tähti -lautapelit aiotaan kerätä pois Turun päiväkodeista. 

-Meillä ei ole syytä olla sellaisia versioita varmaan päiväkodeissa, jotka ylläpitävät sellaista maailmankuvaa, jota me emme halua ylläpitää,  Piia Elo (sd) kertoo

Pelin on sanottu toistavan ras istisia ja kolonialistisia stereotypioita Afrikan siirtomaa-ajalta.

Elo kertoo, että keskustelut käynnistyivät alun perin Turun kaupungin varavaltuutettu Paco Diopin aloitteesta (vas). 

Kommentit (3244)

Vierailija
1441/3244 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme vouhotusta taas.

Jep. Jo 70 sivua persujen öyhötystä ja nyyhkytystä.

Niin no, jos sinä kutsut palstavassareiden spämmiä persujen öyhötykseksi niin varmaan joo. Kun selaa taaksepäin niin 90% viesteistä on hymiövassarin ja -winnerin- viestejä. On muuten aika vahvasti syytä epäillä että kyseessä on yksi ja sama henkilö.

Älä nyt tuollaista mene sanomaan kun just toinen ano into piukeena selitti, että täällä on satoja kirjoittajia ;DDDDD

-winner-

Mitenniin toinen? Sinunhan piti nähdä meidän kaikkien ip-osoitteet? Minä olen sama henkilö joka sanoin että täällä on satoja kirjoittajia. Ole

Kumpikohan meistä nyt tyhmänä uskoi heti kaiken, mitä internetissä kirjoitetaan, niinku vaikka ip-osoitteista? Ego ei tietenkään kestänyt, että sinut nyt sotkettaisiin johonkuhun toiseen anoon ;DDDDD

-winner-

Kumpi meistä väitti näkevänsä toisten ip-osoitteet? Se olit sinä luuseri.

Vierailija
1442/3244 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmisto määritteli muutama kesä sitten, että rasismia on näkynyt mm. pakenevan kiinniotossa, päähineissä (sombrero, intiaanipäähine), kulttuurisessa omimisessa, henkilön taustan kyselyssä, tiernapojissa, yliopistojen "valkoisuudessa"...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1443/3244 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräällä tunnetulla yrityksellä on vieläkin käytössä slogan: Äitien tekemää ruokaa vuodesta 1957. Tulisiko se wokehengessä muuttaa synnyttäneiden vanhempien?

Synnyttäjäoletettujen tekemää ruokaa vuodesta 1957

Vierailija
1444/3244 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta "tarvitsemme Suomeen uusia ajatuksia", mutta toisaalta niiden omaksuminen on kulttuurista omimista.

Vierailija
1445/3244 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄÄÄ! Älkää kiusatko! Jos mä haluun olla voittaja ni mä saan olla voittaja! Äitiki sano niin!

Ja mä näen teidän ip-osoitteet!

-winner-

Vierailija
1446/3244 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on taas apulaispormestarin työaikaa käytetty merkityksellisiin asioihin. Ei voi ymmärtää! 

Tähän Demarin osaaminen nippanappa riittää. Voi kerrankin päteä

Vierailija
1447/3244 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turandot-ooperan kirsikkapuu on rasismia.

Vierailija
1448/3244 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräällä tunnetulla yrityksellä on vieläkin käytössä slogan: Äitien tekemää ruokaa vuodesta 1957. Tulisiko se wokehengessä muuttaa synnyttäneiden vanhempien?

Somalien tekemää ruokaa on ainoa oikea muoto!

t. abdi

Vierailija
1449/3244 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yle itsesensuroi Kyllä isä osaa -sarjaansa sopimattoman kielenkäytön vuoksi.

Vierailija
1450/3244 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvänen aika... Toin edesmenneen isäni vintiltä muutaman 1930-luvun kirjan, joissa mainitaan n#####i -sana useaan kertaan. Kai minun nyt täytyy ilmoittautua poliisille... Ehkä jopa Turun poliisille....

Jalkapuuhun, kaakinpuuhun, kujanjuoksuun!

Vierailija
1451/3244 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Go Winner!

No mä meen 10 minuutin päästä klo 23. Ja tarkemmin sanottuna saunaan.

-winner-

Vierailija
1452/3244 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi aika lanseerata lautapeli nimeltään Vassuidiootit. Pelissä liikuttaisiin laudalla ja kerättäisiin toinen toistaan hullumpia woketuksia.

Vierailija
1453/3244 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Somalien tekemää ruokaa on ainoa oikea muoto!

t. abdi

Se onkin hyvää.

Vierailija
1454/3244 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme vouhotusta taas.

Vassenasset täällä kovimpaan ääneen huutaa 😄 Kaikki muuthan on tunnetusti persuja ja nasseja jotka on vassenassen kanssa eri mieltä 🤭

Vierailija
1455/3244 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sharia Suomeen! t. Ahmed Ahne

Vierailija
1456/3244 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme vouhotusta taas.

Niin no, jos sinä kutsut palstavassareiden spämmiä persujen öyhötykseksi niin varmaan joo. Kun selaa taaksepäin niin 90% viesteistä on hymiövassarin ja -winnerin- viestejä. On muuten aika vahvasti syytä epäillä että kyseessä on yksi ja sama henkilö.

Älä nyt tuollaista mene sanomaan kun just toinen ano into piukeena selitti, että täällä on satoja kirjoittajia ;DDDDD

-winner-

Mitenniin toinen? Sinunhan piti nähdä meidän kaikkien ip-osoitteet? Minä olen sama henkilö jok

Kumpi meistä väitti näkevänsä toisten ip-osoitteet? Se olit sinä luuseri.

Ai nytkö meitä ei taas ole kuin kaksi, kun on kumpi meistä ;DDDD Entäs jos toinen on kampi?

-winner-

Vierailija
1457/3244 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järki on taas kerran kadonnut mielensäpahoittajien päästä. Ei siinä sen kummempaa. Mutta sitä en ymmärrä että se järki on paennut myös päättäjien päästä.

Onneksi maailma on tämän jälkeen niin paljon parempi paikka elää. Ukrainan sota loppuu kuten köyhyys, nälänhätä ja työttömyys maailmasta kun nuo lautapelit poistetaan Turun päiväkodeista..

Vierailija
1458/3244 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen käytännön vahvistus tutkitulla faktalle. Vakavien mielenterveyden häiriöiden ja vasemmistolaisuuden välillä on vahva korrelaatio.

-winner-

Vierailija
1459/3244 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Go Winner!

No mä meen 10 minuutin päästä klo 23. Ja tarkemmin sanottuna saunaan.

-winner-

Kai olet sentään itse varannut saunavuoron omissa nimissäsi etkä muiden vassareiden tavoin kuoki toisten vuoroilla ja varoilla?

Vierailija
1460/3244 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki -winner- on aika huvittava tyyppi, mutta ei siinä mielessä mitä hän itse esittää. Dostojevski kirjoitti jo 1800-luvulla tästä ihmistyypistä osuvasti ja hienosti, mutta tiivistettynä kyseessä on henkilö joka on alisuorittanut omien luonneongelmiensa vuoksi ja on siitä katkera. Tämä katkeruuden hän kanavoi ulospäin, -winner-in tapauksessa Riikka Purraan yleensä tällä palstalla ja tämä on hänen vihansa oikea lähde, hänen oma epäonnistumisensa elämässä. Tyypillisiä egon suojakeinoja hän viljelee myös kommenteissaan, "olen sinua älykkäämpi" on osa tätä jolla hän perustelee sitä ettei saa mitään tosielämässä aikaan koska hän on kaiken sen yläpuolella mutta samaan aikaan hän tietää tämän valheeksi. Tämä taas lisää itseinhoa pinnan alla. Samoin jatkuva kilpailu ja pakonomainen jatkaminen vaikka hänestä ja hänen kommenteistaan tehdään pilkkaa ja hän tajuaa sen, silti hän ei voi lopettaa viestittelyä koska se pakottaisi hänet tunnustamaan tosiasiat. Huvittavin yksityiskohta on tuo nimimerkki -winner-, lieneekö edes alitajuisella tasolla itseironinen kun hän tietää oikeasti olevansa epäonnistunut elämässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän