IS: Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista
Afrikan tähti -lautapelit aiotaan kerätä pois Turun päiväkodeista.
-Meillä ei ole syytä olla sellaisia versioita varmaan päiväkodeissa, jotka ylläpitävät sellaista maailmankuvaa, jota me emme halua ylläpitää, Piia Elo (sd) kertoo
Pelin on sanottu toistavan ras istisia ja kolonialistisia stereotypioita Afrikan siirtomaa-ajalta.
Elo kertoo, että keskustelut käynnistyivät alun perin Turun kaupungin varavaltuutettu Paco Diopin aloitteesta (vas).
Kommentit (3244)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka pelkää mustaa miestä?
Minä ainakin pelkään.
Pelko on persuilla aina päällimmäinen tunne. Eli se on ihan normaalia.
Kerrohan nyt wiener että mistä sinä kuvittelet näkeväsi ne keskustelijoiden ip-osoitteet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin pelkään.
Siis käyttääkö joku vielä pöytäkoneita johonkin? Kannettavat ovat paljon tehokkaampia ja autocad pyörii täydellisesti minun puhelimessani, ei tarvita niitä sähkösyöppöjä mihinkään enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaisia juttuja te siellä ylilaudalla keksitte😅 ei sanonut ei. Ja Li ei myöskään sanonut että vasemmistolainen väkivalta on parempaa. Ne on ylilauta meemejä.
https://www.ku.fi/artikkeli/4277745-paavo-arhinmaki-kun-juhannushaastat
"Eiväthän valtiot koskaan maksa lainojaan pois, ne ottavat uusia lainoja tilalle. Tällä hetkellä Suomi saa lainaa erittäin matalilla ja kiinteillä koroilla, Arhinmäki sanoo."
Lainaamassasi kohdassa ei lukenut että Arhinmäki sanoi "ettei velkoja tarvii maksaa."
Haluatko yrittää uudestaan? Vai oliko tarkoituskin yrittää vääristellä toisten sanomisia niinkuin persuilla yleensä ja jäit vaan kiinni housut kintuissa?
Käytti eri sanoja joo. Mutta ajatus ei siitä muutu miksikään.
Eli yritit siis tarkoituksella valehdella ja vääristellä sanoja. Ajatushan siinä muuttuu täysin. Hyvä kun sait tunnustettua että tuli nyt yritettyä valehtelemalla mielipidevaikuttaa.
Ihmettelinkin milloin tämä hirvittävä vääryys korjataan!
Miten ihmiskunta voi tehdä jotain näin kamalaa, kuin Afrikan tähti peli!
Mind blowing🤯
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin pelkään.
Minä kyllä olen vihreitä äänestävä nainen. Olen kyllä alkuun ollut avoin mutta ystävääni ahdisteltiin mustan miehen toimesta niin sen jälkeen olen alkanut pelkäämään.
Enää en kannata vihreitä enkä vasemmistoliittoa, ehkä ps tai kok on puolueeni.
N21
Vielä jaksaa vielä jaksaa painapaina puolitoistatuntia jäljellä....
Exkaunotar56v on tosiaan ainoa mielenkiintoinen henkilö tässä ketjussa..
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin pelkään.
Meillä kävi yön Timo, oli musta eikä näkynyt kameroissa
Vierailija kirjoitti:
Pitää ostaa kotia kaikille. Taas saa tästä uudesta kohusta tekijä makeat rojaltit.
Se kummastuttaa että afrikkalaiset ovat niin häpeissään historiastaan. Onhan se tietenkin ikävä kun nykyään meilläkin on niin paljon sitä kansaa joka heitä pääasiassa orjuutti, arabit. Olisivat kiitollisia että valkoinen mies laittoi sillekin toihulle pisteen.
O r j u u s on siellä edelleen voimissaan. Ihan saman väriset siellä o r j u u t t a v a t toisiaan. Siihen emme pysty vaikuttamaan. Vaikka kaikki Afrikan tähti pelit tuhottaisiin, ei se poistaisi o r j u u t t a siltä mantereelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaisia juttuja te siellä ylilaudalla keksitte😅 ei sanonut ei. Ja Li ei myöskään sanonut että vasemmistolainen väkivalta on parempaa. Ne on ylilauta meemejä.
https://www.ku.fi/artikkeli/4277745-paavo-arhinmaki-kun-juhannushaastat
"Eiväthän valtiot koskaan maksa lainojaan pois, ne ottavat uusia lainoja tilalle. Tällä hetkellä Suomi saa lainaa erittäin matalilla ja kiinteillä koroilla, Arhinmäki sanoo."
Lainaamassasi kohdassa ei lukenut että Arhinmäki sanoi "ettei velkoja tarvii maksaa."
Haluatko yrittää uudestaan? Vai oliko tarkoituskin yrittää vääristellä toisten sanomisia niinkuin persuilla yleensä ja jäit vaan kiinni housut kintuissa?
Käytti eri sanoja joo. Mutta ajatus ei siitä muutu miksikään.
Eli yritit siis tarkoi
Minä en vääristellyt mitään. Tuosta oli ihan eduskuntaa myöten kohu aikanaan. Vängätäänkö?
Vierailija kirjoitti:
Mitä v i t t u a vielä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko poika pukeutua mekkoon ja leikkiä nukeilla? Tai voiko tyttö leikkiä autoilla ja olla villi?
Voi, jos haluaa. Mutta aikoinaan lapseni päiväkodissa arvottiin lelut joskus ja poika sai kaverinsa kanssa barbit. Ei olisi halunnut leikkiä, mutta oli pakko. Ei mitään järkeä.
Putinisteille ainakin sopii nukeilla leikkiminen. Ydinaseilla siis. Jos vaan joku olisi niillekin sallinut barbi-leikit ja sillai, niin olisihan tää parempi maailma.
-winner-
Älä nyt yritä vara-winner- kun jäät aina toiseksi minulle täällä. Persuna vastustan putinia mut sähän oot niin vitsikäs omasta mielestäsi. Vasemmistolilittolaisena olen taas sen puolella.
-winner-
Hyvä, että noin edes toisen nimimerkkiä hyväksi käyttäen pystyt kertomaan mikä sinua ajaa näissä anona aloittelemissa keskusteluissa vänkäämään itsesi kanssa. Heikot hermosi eivät vaan siis kestä muiden tuloa aloittamiisi ketjuihin mukaan ja triggeröidyt kun joku muu sinua selkeästi älykkäämpi kommentoi ;DDDDD
Mutta jatka sinä roolileikkejäsi, ole vaikka -winner-, vara-winner- tai varavara-winner-, nyt on taas todistettu, ettei sun jakomielitautisi parane koskaan.
Se on vähän kuin riikka ei koskaan poistu Riikasta.
Muista iltalääkkeet, tavarits.
-winner-
Palstalla ollaan vaan ja trollaillaan! Ei mennä nukkumaan!
-winner-
Mä oon sua älykkäämpi!
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin pelkään.
Siis käyttääkö joku vielä pöytäkoneita johonkin? Kannettavat ovat paljon tehokkaampia ja autocad pyörii täydellisesti minun puhelimessani, ei tarvita niitä sähkösyöppöjä mihinkään enää.
Pöytäkoneet ja pankin tunnuslukujen syöttäminen pöytäkoneella ovat niin yhtenäinen osa identiteettiäni, ettei niistä voi luopua!
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pölöwinneri taas keskustelemassa itsensä kanssa. Mikäköhän siinä mahtaa olla että noilla kaikilla kolmella palstapunikilla on pakonomainen tarve keskustella itsensä kanssa?
En mä ole punikki ;DDDD
Mutta kiva huomata, että sinä pystyt myöntämään skitsoilusi, että juttelet itsellesi vuorotellen punikkina ja persuna ja siitä syystä lasket, että tässä on kolme keskustelijaa.
-winner-
Miksi laitan itselleni viestiä?
Exkaunotar56v
Tämä peli muka rasistinen mustia kohtaan. Minua loukkaa se että rosvot ovat valkoihoisia. Ainoa rasismi tässä pelissä on siis valkoisia kohtaan. Muuten on ihan paras peli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä päiväkodissa on nykyään monenvärisiä lapsia, eikä ole kiva että heitä toiseutetaan jo tarhasta asti jonkun pelin ikiaikaisen grafiikan takia. Lapset osaa olla julmia ja saattavat alkaa kiusaamaan jotain tummempaa, että sinun perhe siinä alusvaatteisillaan hilluu tms. Kenties näin on käynytkin ja siitä koko homma lähtenyt. Järkevämpää siis hommata sellaisia pelejä jotka ei edesauta tällaista kiusaamista tai erottelua. Lapsethan ei synny ras isteina, vaan ne kieroumat imetään juurikin sosialisaation kautta, kuten tarinoista ja peleistä.
Yrittäkää edes joskus miettiä asioita muustakin kuin omasta näkökulmasta. Sitä kutsutaan empatiaksi.
Edelleenkin täysin normaalia toimintaa hillua puoliksi alasti, näin iloisesti zulunaiset tanssivat pari vuotta sitten päästäkseen morsiameksi Swazimaan kuninkaalle joka valitsee joka vuosi(!) uuden neitsytmorsiamen itselleen tanssivien tyttöjen joukosta
Sinä olet kulttuurirelativisti joka yrität peitellä siten miten eri kansojen kehitysasteissa on huomattavia eroja.
Ei mitään kedon kauneimpia kukkia, tai no riippuu tietysti kedosta. Tuolla kedolla taso on varmaan tuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin pelkään.
Pöytäkoneet ja pankin tunnuslukujen syöttäminen pöytäkoneella ovat niin yhtenäinen osa identiteettiäni, ettei niistä voi luopua!
-winner-
vara-winner se ei vaan luovuta! ;DDDD
-winner-