Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iltalehdessä eläkeläinen valittaa kuinka käteen jää vain 1082euroa kuussa.

Vierailija
28.02.2007 |

Mulla jää PALKASTA tuon verran, ja siitä on maksettava asuminen, ruoka ja muut menot. Anteeksi vaan mutta mua ärsyttää!!

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokran JÄLKEEN (niinkuin sillä toisellakin perheellä). Tämä on oma valintani, tahdon hoitaa lapsiani kotona vaikka kotihoidontuki on jo loppunut ja avio/avomiestä ei ole. Eikä onneksi mitään velkaakaan.

Vierailija
22/35 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vuokran JÄLKEEN (niinkuin sillä toisellakin perheellä). Tämä on oma valintani, tahdon hoitaa lapsiani kotona vaikka kotihoidontuki on jo loppunut ja avio/avomiestä ei ole. Eikä onneksi mitään velkaakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Ei mitään syytä valittaa! Ei mitään syytä nostaa eläkkeitä! Ahneita noi eläkeläiset!

Mä joudun päräämään paljon vähemmällä ja käyn sentään töissä ja lapsiakin on elätettävänä!

Ärsyttää myös!

Monet elää paljon pienemmillä summilla. Eläkeläisetkin. Ihan puhdasta itsekkyyttä valittaa yli tonnin eläkkeestä kun siitä on kulut jo pois, eikö se niin ollut?

Vierailija
24/35 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkeissä tuo summa merkitsisi suurta köyhyyttä, Intiassa ylempää keskiluokkaa, täällä se taas on tavispalkansaajan keskimääräinen nettoansio, jolla moni elättää perheensä ja maksaa asuntolainaa. Eläkeläisen tuskin tarvitsee perhettä elättää ja kämppäkin on varmaan velaton.

Vierailija
25/35 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jenkeissä tuo summa merkitsisi suurta köyhyyttä, Intiassa ylempää keskiluokkaa, täällä se taas on tavispalkansaajan keskimääräinen nettoansio, jolla moni elättää perheensä ja maksaa asuntolainaa. Eläkeläisen tuskin tarvitsee perhettä elättää ja kämppäkin on varmaan velaton.

Vierailija
26/35 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit sinäkin valittanut vaikka kuinka isot tulot olisi.

Vierailija
27/35 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Jos olisin yksinäinen eläkeläinen ja mulla tonni kuussa käyttörahaa, ei siis hätäpäivää ollenkaan! Juhlisin kovastikin.

Vierailija
28/35 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikanaan eläkettäsaamaan, vaikka olen akateeminen ja vakinaisesti töissä! Hyvä jos edes tuon verran saan. Kehtaa vielä valittaa, jos vuokra on 200e rahaa jää vielä reilusti, paljon enemmän kuin esim. meidän perheellä vuokran jälkeen henkilöä kohden. Eikä tarvitse ostaa työvaatteita tai lasten vaatteita joka vuosi uusia tai lasten luistimia, suksia jne. jne.

Ne todella köyhät eläkeläiset ovat suomessa niitä, jotka saavat vain vähän työeläkettä kansaneläkkeen päälle, esim. oma äitini saa noin 500e nettona kuussa. Monet tuon ikäluokan naisista hoitivat kuitenkin lapsia pitkään kotona, mistä olen kyllä äidilleni kiitollinen. Harmi ettei ole varaa auttaa häntä taloudellisesti, kun itsekin hädin tuskin pärjätään.

Huono-osaisuus periytyy, vaikka mitä tekisit.

Vierailija
29/35 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen eläkkeellä olevan miehen jolla on kaksi lasta elätettävänä ja saa vain 570 euroa kuussa!

Ja tuo yksinäinen ihminen saa kaksi kertaa enemmän.

Mutta niinhän se on että rikkaille ei riitä mikään, varmaan tämä tuntemani eläkeläismies olisi iloinen jos saisi 100 euroakin lisää eläkkeeseensä!

Vierailija
30/35 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa olla tarkkana. Ne mahdolliset korotukset menisi kuitenkin tuollaisille jo muutenkin hyvätuloisille ja köyhät eläkeläiset jäisivät nuolemaan näppejään kuten aina muutenkin.

Vierailija
31/35 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös lääkkeissäkin ole 600 euron maksukatto vuodessa, eli Kela korvaa kaiken mikä menee sen yli?

Vierailija
32/35 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli todennäköisesti omistusasunto ja tuo oli yhtiövastike. eli 100 egeä jää tälle mummelille. Ja lääkekulut olivat isot, mutta yhteiskunta (kela) maksaa kaikki, mikä menee yli 627 euroa vuodessa (jos siis ovat kelakorvattavia lääkkeita, kuten useimmat ovat).

Tällä mummelilla ei ole kyllä valituksen aihetta. Jos heillä ei olisi omistusasuntoa (kannaattaa siis nuorena ottaa asuntovelkaa ja maksaa se ennen eläkeikää!) vaan olisi kallis vuokra-asunto, asia voisi olla toisinkin.

Noista tuloista jäisi minulla rahaa matkusteluun, todellakin!

Siinä vaiheessa kun me jäämme eläkkeelle, eläkerahat on jo huvenneet suurten ikäluokkien eläkepommiin. Tämän hetkisten 3-kymppisten eläke tulee olemaan arviolta 40 % tuloista.. Jos edes koko eläkettä saadaan..

Vierailija
33/35 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurinpiirtein saman verran per nenä ja elävät mielestään hyvin, kun ei enää tarvitse säästää ja maksaa lainoja kuten aikanaan. Tuollaiseenkin eläkkeeseen on kuitenkin tarvinnut tehdä töitä, josta on saanut palkkaa. Vaikkakaan ei hirveän suurta palkkaa, niin vanhempani ovat siitä onnistuneet säästämään omakotitalon, mökin ja kaksi autoa. Eivät ole kultalusikkasuussa syntyneitä kummatkaan ja saadut perinnöt ovat olleet ehkä suuruusluokkaa 5000 euroa.

Meihin verrattuna heillä ei ole lainamenoja, työmatkakuluja, lasten elättämiseen menevia kuluja. Sisustukset ja tavarat on hankittu, ainoastaan jotain silloin tällöin tarvitsee, ei koko kämpän sisustusta, kuten me olemme vasta hankkineet/hankkimassa. Töissä kuulemma vaatemenot olivat paljon suuremmat, nyt selviää halvemmalla. (Ja molemmat pukeutuvat yhä siististi.)

Eli kyllä tonnilla per nenä elää hyvin, kun ei ole enää noita muita kuluja, jotka ainakin meillä lohkaisevat suurimman osan tuloista.

Vierailija
34/35 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on kai tarkoitettu johonkin lehteen yleisönosastolle tai sitten jollekin päättäjälle. Pointsi on ihan hyvä, kun valittaa että korsosta viedään vanhuksilta liikunnanohjaaja. Mutta itse yksinhuoltaja-opiskelijana vähän särähti, kun mummon mielestä opiskelu ja lastenhoito pitäis hoitaa omillaan, niin kuin aina ennenkin on tehty. Eli siis. Mulla olis mummon mielestä oltava nollatulot. Ai niin saanhan mä asumistukea. Tietty on ongelmallista, kun päättäjien pitää laittaa kansalaisryhmiä vastakkain, kenelle annetaan ja kenelle ei. Ja mummoni on kyllä köyhä. Tehnyt koko ikänsä töitä, mutta joutui työttömäksi juuri ennen eläkeikää, eli eläke on minimi. Ei kuullosta reilulta sekään.

Vierailija
35/35 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulee valitettua paljon pienemmästä kun toiset mennä puksuttavat ihan onnellisesti huomattavasti vähemmällä.