Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluatko et sut haudataan kotipaikkakunnallesi, jossa siis vietit lapsuuden ja nuoruuden?

Vierailija
05.01.2025 |

Miten on?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, meillä on täällä sukuhauta. Ja täällä asun vieläkin. 

Vierailija
22/33 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ehdottomasti sinne missä juureni ovat. Asun toisella paikkakunnalla, mutta en halua tulla haudatuksi tänne.

Sukuni maille toivon tuhkani siroteltavan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mille niistä? Sille, jossa asuin 0-1v, sille, missä asuin 1-3v, sille, jossa asuin 3-11v vai sille, missä asuin 11-18v? En osaa sanoa, mikä noista olisi mun kotipaikkakunta.

Noh, todennäköisimmin mut haudataan noista ensimmäiselle, mutta puhtaasti siitä syystä, että asun nykyään kyseisellä pikkakunnalla.

Vierailija
24/33 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hautapaikka nykyisellä asuinpaikkakunnalla. Anoppi aikanaan jopa nimesi hautapaikkoja hankkiessaan mikä niistä on minun. Selvisi, kun hänen hautajaisiaan järjestettiin. Synnyinpaikkakunnalle en kaipaa edes elävänä.

Vierailija
25/33 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietin lapsuuteni ja nuoruuteni kahdella eri paikkakunnalla ja vähän kolmannellakin. Ei ole tarvetta päästä takaisin niihin maisemiin.

Vierailija
26/33 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, minut tuhkataan ja tuhka sirotellaan mereen.

Vierailija
27/33 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on aikalailla sama minne mut haudataan. Vaikka ois vaan tuhkat muistolehdossa. Toisaalta pääsisin halutessani Hietaniemenkin hautausmaalle (ja siis en asu enää Helsingissä tai pk-seudullakaan). 

Vierailija
28/33 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolon lähestyessävarattoman on mietittävä missä hautausmaksut alhaisimmat!

Krematorio ja tuuleen tuhkat!

Vierailija
29/33 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaiseen paikkaan, mikä on omaisten kannalta helpoin. Ei sillä minulle itselleni ole enää mitään väliä sitten.

MInusta on ikävää, kun pitkäaikainen rakas sukulainen tai pitkäaikainen ystävä haudataan kauas asuinpaikkakunnalta. Edesmennyt asui viimeisellä paikkakunnalla ehkä monta kymmentä vuotta ja hänellä oli siellä harrastuksia ja ystäviä, joita usein tapasi. Heillä ei myöhemmin ole mahdollisuutta käydä haudalla tai viedä kukkkia, koska se on toisella puolella Suomea.  Se tuntuu joka kerta niin ikävältä. Kuulin kautta rantain, että ystävän hauta on hoitamattoman ja surastaan laiminlyödyn näköinen. Joku minua onnekkaampi oli nähnyt sen  kesälomallaan.

Vierailija
30/33 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama

Vierailija
31/33 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, hautaus sinne ei onnistuisikaan, ei ole hautuumaata siellä. Haluan tuhkauksen ja se ja sama mihin heitetään.

Vierailija
32/33 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua. Siellä ei ole enää ketään kuka tuntisi minut. Olen sukuni viimeinen. Minun puolesta polttohautaus ja tuhkat saa vetää vaikka vessasta. Ei voisi vähempää kiinnostaa, kun ei jää ketään omaisiakaan.

Vierailija
33/33 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama

Tämä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän