Oletko koskaan juonut yksin kokonaista pullollista viiniä yhdessä illassa?
Kommentit (147)
Kyllä, varmaan kaksikin.
Nykyään ostan aina 3 litran tonkan, mutta kyllä sitä juo pari kolme päivää. Plissaan mehulla tai vedellä.
Vierailija kirjoitti:
En pysty juomaan noin paljon kerralla, vaikka olen 40 vuotta harjoitellut. Oksennus tulisi.
Mitä olet harjoitellut sen 40 vuotta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin polttaisin jointteja, mutta kun se on laitonta ja hoitoalalla olevana en sais käyttää huumeita. Niin täytyy tyytyä alkoholiin jota menee noin. 50 annosta viikossa pahimmillaan.
Sama juttu että mieluummin pössyttelen kuin ryyppään. Ärsyttää se laittomuus ihan piip paljon. Kannabis on kaikin tavoin paljon vähemmän haitallista niin se on suorastaan sairasta että se on laitonta. Laillisen alkoholin haitallisuuspisteet ovat 23 pistettä. Laittoman kannabiksen haitallisuuspisteet on 8. Jos tuosta saisi laittomuuden haitat pois niin ei jäisi montaa pistettä.
Alkoholi on ainoa päihde ja kaikki muut aineet ovat muka huumeita. Päihde on kuitenkin ainetta joka tappaa yliannoksina. Aiheuttaa kovan riippuvuuden ja vieroitusoireet voivat olla hengenvaaralliset. Nuo ovat pelkästään aineen ominaisuuksia. Siihen päälle tulee valtavat haitat häiriökäytöksistä, väkivallasta ja henkirikoksista. Lisäksi alkoholin haitat kuormittavat paljon terveydenhuoltoa. Silti vain alkoholi on jollain tekosyyllä ainoa laillinen päihde. Kannabikseen ei ole kuollut yhtään käyttäjää. Se ei koukuta fyysisesti eikä siitä tule mitään vakavia vieroitusoireita.
Jos jotain halutaan kieltää niin siihen pitää olla perustelut. Kannabiksen kohdalla ei ole mitään oikeaa faktaa kiellon perusteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Puol pulloahan on noin lasillinen,
Puoli pulloa on 3,75dl. Lasillinen on 1,6dl.. kun kyse on punaviinistä. Valkkarissa se on vähemmän per lasillinen. Et aika isoja sun lasilliset.
En tajunnut. Jokainen kaataa just niin ison lasillisen kun haluaa. Ravintolassa saa yleensä valita 12 cl, 16 cl tai 24 cl. Eli tarkennatko, mitä tarkoitit noilla mitoilla puna-/valkoviini? Eri
Vierailija kirjoitti:
Joskus menee kokonainen pullo, mutta harvemmin. Jos juo rauhassa, niin ei siitä edes pahasti tule humalaan.
Paljonko teillä 2-4 pulloa juovilla on painoa? Itseä ainakin alkoholi turvottaa, vaikka en juo edes viikottain.
Vaihdevuosihöyryissä ei tarvitse kuin nähdä viinipullo, ja kilo tulee heti painoa lisää. Jos juo tulee kaksi kiloa. Tää on ihan älytöntä.
Valitettavasti olen huomannut, että pystyn nykyään juomaan yksin pullon ellei ylikin. Yksin tissuttelen ihan liikaa. Päätinkin, että kotona tissuttelu loppuu. Ja koska käyn harvoin baareissa tai ravintolassa syömässä, pitäisi vähentyä radikaalisti.
4 lasillista illassa on maksimi.
Vierailija kirjoitti:
Hyi, en todellakaan. Kerran tai pari juonut lasillisen oliko valkoviiniä, hapanta oli ja pahaa.
Hapan on jalkovälissäs.
Vierailija kirjoitti:
Eilen join 2 pulloa vodkaa2x 0.75
Höpö höpö, paitsi jos ne pullot oli 0,75dl
Vierailija kirjoitti:
Olen juonut yksin kaksikin 750ml viinipulloa illassa ja vielä muuta päälle.
Jatkuvasti olen juonut viimeisen vuoden ajan joku 30 annosta viikossa. Määrät ovat räjähtäneet ihan käsiin, ja olen alkanut juoda myös yksin ollessani, jotta jaksan esimerkiksi siivota tai aloittaa koulutehtävän (olen yliopisto-opiskelija). Sen tehtyäni juon lisää palkinnoksi asian hoitamisesta: aina löytyy syy juoda.
Minulla on ollut alkoholismidiagnoosi viime keväästä, mutta uskon sen itse vasta nyt. Todellisuudessa olen ollut varmaan alkoholiriippuvainen lukion alusta asti, sillä jo silloin sinnittelin kouluviikon vain sillä ajatuksella, että viikonloppuna pääsen vetämään pään täyteen. Juominen on aina ollut humalahakuista, enkä ole koskaan ymmärtänyt maun takia juomista.
Aloitin nyt vuoden alusta 4kk tipattoman jakson, jonka jälkeen on ehkä vielä mahdollista palata kohtuukäyttäjäksi.
Vasta 4. tipaton päivä menossa ja viinaa
Pidä pintasi.
Itekkin olen KTM, 45 ikää. Ihan vastaavaa ongelmaa ollut, että saan tehtyä.
Nyt olen kuitenkin vaihtanut roolin toisinpäin.
Ja tarkkarajaiseksi. Eli jos uin kilometrin, ansaitsen yhden oluen.
Vastaava 10 kilometrin kävelystä.
Mutta juttu on siinä, että liikuntasuoritus illalla, suihku, lasi kylmää vettä jäillä ja lime.
Ja nukkumaan.
Eli vähittäinen vierottaminen.
Ja mee harrastamaan kavereiden kanssa vaik keilausta. Salia tms.
Raasta porkkanaa, ja tee inkivääristä juomasettejä.
M45
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti olen huomannut, että pystyn nykyään juomaan yksin pullon ellei ylikin. Yksin tissuttelen ihan liikaa. Päätinkin, että kotona tissuttelu loppuu. Ja koska käyn harvoin baareissa tai ravintolassa syömässä, pitäisi vähentyä radikaalisti.
Minä saatoin juoda litran viinapullon illassa. Enkä ollut siitä niin humalassa kuin olisi pitänyt olla. Jotenkin viina ei mennyt kunnolla päähän mutta hirveät krapulat tuli joka kerta. Vaihdoin miedompaan ja loppui krapulat. Tämä on laitonta mikä on aivan käsittämätöntä. Miksi vähemmän haitallinen päihde on laiton huume? Eihän siinä ole mitään järkeä.
Luulisi jotenkin näkyvän naamasta, jos menee pullo päivässä.
Olen järkyttynyt tästä ketjusta... Siis tiedän että Suomessa on juoppoja, mutta valtaosa?! Ehkä vähän tai ei ollenkaan alkoholia käyttävät ei edes avaa ketjua? Itse olisin tuosta määrästä aivan räkäkännissä oksentamassa, ja tulee paha olo ajatellakin. Hyi mitä juoppoja olette.
"Raasta porkkanaa, ja tee inkivääristä juomasettejä"
Mitä ihmeen koodikieltä tämä on 😂?? Haukkaa sinä kaalia, prkle!
Muinoin join useinkin. Sittemmin olen siirtynyt sokerittomiin juomiin.
Vierailija kirjoitti:
Olen järkyttynyt tästä ketjusta... Siis tiedän että Suomessa on juoppoja, mutta valtaosa?! Ehkä vähän tai ei ollenkaan alkoholia käyttävät ei edes avaa ketjua? Itse olisin tuosta määrästä aivan räkäkännissä oksentamassa, ja tulee paha olo ajatellakin. Hyi mitä juoppoja olette.
Vähästä sinä järkytyt. On suurkuluttajia ja ihan täysiä juoppoja. Huumeiden käyttäjissäkin on viihde ja ongelmakäyttäjiä. Se kaduilla näkyvä ongelmakäyttäjien määrä ei yksinkertaisesti riitä siihen kulutukseen mikä mitataan jätevesistä. Raittiushenkilöt on aina olevinaan huolissaan vaikka oikeasti haluavat vain määräillä muita.
Olen huomannut, että viikonloppuisin juovat miehet tarvitsevat kovaan humalaan illan ja yön aikana n. 8-9 kaljaa 50 painokiloa kohti. Itse laihdutin 30 kg lähiaikoina, niin en pysty juomaan yhtä paljon kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että viikonloppuisin juovat miehet tarvitsevat kovaan humalaan illan ja yön aikana n. 8-9 kaljaa 50 painokiloa kohti. Itse laihdutin 30 kg lähiaikoina, niin en pysty juomaan yhtä paljon kuin ennen.
Vaikka joisi laatikollisen keskikaljaa illan ja yön aikana niin siitä ei tule kovaa humalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka joisi laatikollisen keskikaljaa illan ja yön aikana niin siitä ei tule kovaa humalaa.
Mulla on 140-kiloinen kaveri, ja se pystyy tuohon.
Viini o paskaa!