Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä ovat yleisimpiä syitä sille, että nainen pettää?

Vierailija
04.01.2025 |

Ja mitä mies voisi ehkä tehdä että niin ei käy? 

Kommentit (187)

Vierailija
161/187 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan aiheesta tehty ihan oikeita tutkimuksia?

On.

Vierailija
162/187 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan pettänyt, mutta eronnut kyllä tavallaan toisen miehen vaikutuksesta. Tätä on tapahtunut suhteissa, missä parisuhdekumppani on ollut kiusaaja, ehkä jopa väkivaltainen. Eli käytännössä ei ollut sijoittanut suhteeseen muuta kuin oman kiusahenkensä (joka ei siis ole positiivinen vaan negatiivinen asia)

Tällaisessa tilanteessa, missä oma kumppani pahoinpitelee ja joku vieras on ystävällinen, on helppo ajautua joko pettämään tai päättämään suhde. Omissa tapauksissani erosin, enkä edes aloittanut suhdetta näiden ystävällisten kanssa. He toimivat vaan tavallaan peilinä sille, että paremminkin voisi olla - jopa sinkkuna

Ja lisätään tähän vielä sen verran, että kaikki näistä väkivaltaisista miehistä ovat myös uhriutuneet ja kyynelehtineet itse erosta. Kaipa se on kurjaa, kun ei olekaan enää ketään, jota kiusata? Anyways, itse olen onnellinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/187 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä "pettämis" -kaakatus on niin surkuhupaisaa, normaalisti kyseessä on pettyminen, suhteeseen/kumppaniinsa pettynyt ihminen järjestää eron, tavalla tai toisella. Esimerkiksi mies vierailee ilokaunottaren tai muun ihanan kaunottaren luona ja järjestää niin että pihtaava vaimo saa tiedon vierailusta.

Vierailija
164/187 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalla miehellä liian pieni pili ja laukeaa liian nopeasti.

Iso muna on niin houkutteleva että siinä on syy pettää.

Tämän takia on kokeiltava, minkä kokoisen jokaisella työpaikan miehellä on, siis taisteluasennossa.

Vierailija
165/187 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän yleisin syys on: koska mä voin

Vierailija
166/187 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Petin miestäni, koska meidän seksi umpisurkeaa. Pelkkää miehen tyydyttämistä.

tein myös kotityöt 90% ja tätä myöten arvostus meni. Sitten tuli mies johon ihastuin ja petin.

naiset ei yleensä hyvässä suhteessa petä. Syyt löytyy valitettavasti yleensä miehestä., ei huomioida mitenkään. Ei auteta kotitöissä, pelataan tietokonetta yms liikaa, ryypätään tai seksi on pelkkää miehen tyydyttämistä. 

Nuorena petin kun mulla ei ollut minkäänlaisia ihmissuhdetaitoja tai kykyä kunnolliseen kommunikointiin (ei siinä, ei ne miehet siinä iässä osaakaan keskustella, yritin kyllä. Oli siis  erittäin huono keino yrittää eroon suhteesta.

Tosin näissä tapauksissa oli ollut henkisen väkivallan lisäksi myös pahaakin fyysistä väkivaltaa, myös päihdeongelmia ja paljastui sieltä pertämisiäkin. Mulla ei ollut keinoja eikä jaksamista.

Olisi mun silti pitänyt osata ajoissa lähteä alentamattta itseään ja olla menemättä takaisin kun mies vakuutti muuttumistaan.

Oon nyt 37 ja opettelen edelleen. Alkaa tuntumaan että en enää suhteeseen uskalla, mutta seksikumppani ja jonkinlainen kaveri olis kiva. Haluaisin uskoa, että olen kypsynyt sen verran että tiedän arvoni ja tajuan lähteä ajoissa kävelemään, sodin siinä pettämisestä omia äkin arvoja vastaan.

Vierailija
167/187 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisyyden, rakkauden ja arvostuksen puute.

Simppeliä

Vierailija
168/187 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen isomunaisena miehenä hyväksynyt exxäni joka petti minua. Hän ei voinut sille mitään, oli seksiaddikti. Kaikki kävi. Kaverit, naapuri, tutut. Se oli kyllä ihan käsittämätöntä. Juuri oli juttua is:ssä että pitäisi ottaa yhteyttä kaikkiin exxiin ja seksikumppaneihin. Mun exxäni ei voisi tehdä niin koska kumppaneita olisi niin paljon. Eikä addiktoituneelle ihmiselle olisi mitään hyötyä siitä.

Yleisin syy on himo, kiihko loputtomaan sexsiin niin kuin se olisi maailman ainoa ja viimeinen asia

Vierailija
169/187 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi. X määrän jälkeen asiat kummasti vain tapahtuvat naikkosille.

Vierailija
170/187 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan aiheesta tehty ihan oikeita tutkimuksia?

Eipä niissäkään vastaukset ole sen rehellisempiä kuin vaikka täällä.

Vierailija
171/187 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anita Williamsilta kysyt mix petti montoyaa livessä

Vierailija
172/187 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kykenättömyys käsitellä omia asioita. Psyykkiset haasteet ja tunnelukot. Empatian puute ja uhri mentaliteetti, jotka nimeomaan seuraavat tosta, että ei ole käsitelty omia asioita. Laitetaan syyt miehen niskoille ja passiivisagressiivisesti koitetaan saada viestiä perille ja sitten näpäytetään ja mennään panemaan jotain toista. Pettäjä naiset usein samoja, jotka katkeroituvat tosi helposti, kantavat kaunaa ja ovat muille kateellisia. Mikään ei missään tunnu riittävän, oli kyse sitten työpaikasta, parisuhteesta tai perheen lapsiluvusta.

Tosi surullista seurata vierestä, kun nainen käynyt vieraissa ja mies sen jälkeen syyttää vain itseään, ja koittaa pitää naisesta kynsinhampain kiinni, ettei vain jäisi yksin. Nainen ei edes kertonut koko totuutta. Molemmille osapuolille yksilöterapia tekisi hyvää. 

Syyt; persoonallisuushäiriö/huonot tunnetaidot/epäkypsyys/huono itsetunto/käsittelemättömät traumat 

Vierailija
173/187 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen riippuu viime kädessä aina pettäjästä ja on pettäjän syy. Joten ei ole mitään sellaista, mitä mies (tai nainenkaan) voisi tehdä, mikä takaisi, että puoliso ei voi pettää.

Toki jos molemmat osapuolet pyrkivät pitämään suhteen hyvänä, niin se voi olla vähemmän todennäköistä. Mutta jos toinen silti päättää pettää, hän pettää.

Vierailija
174/187 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Simppeliä

Juu, kyllä se tähän kiteytyy, kun ei saa mieheltään juuri mitään seuraa kummempaa emotionaalisella eikä fyysiselläkään tasolla, niin sitä lähdetään etsimään muualta. 

Vierailija
175/187 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmille narsismi, halutaan ottaa vastaan houkutuksia välittämättä muista. Kiusaaminen ja halu loukata sitä toista ihmistä.

Vierailija
176/187 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Simppeliä

Tällöin kuuluu erota, ei pettää.

Vierailija
177/187 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Simppeliä

Juu, kyllä se tähän kiteytyy, kun ei saa mieheltään juuri mitään seuraa kummempaa emotionaalisella eikä fyysiselläkään tasolla, niin sitä lähdetään etsimään muualta. 

No miksi ei erota? Heikkoutta tämmöinen toiminta eikä auta kenenkään pahaan oloon.

Vierailija
178/187 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on tullut petettyä kun pitkäaikainen seurustelukumppani muuttui jotenkin todella mielenkiinnottomaksi. En alunperinkään ollut edes ihastunut häneen, hän oli vain laastarisuhde minulle. Hän oli hyvin itsekeskeinen ja "itseään täynnä", matalalibidoinen ja eikä osannut (tai ei itse välityänyt) antaa mitään arjen läheisyyttä minulle. En tarvitse kaveria, tarvitsin tuolloin ihmisen joka rakastaa minua ja näyttää sen. 

Vierailija
179/187 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aavistustakaan, mutta syy on ehdottomasti miesten. Olen oppinut tuntemaan naisten tavan jakaa vastuita.

Vierailija
180/187 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pettäjät pettävät aina. 

Voit olla vaikka kuinka täydellinen kumppani ja silti pettäjä tulee pettämään.

Se pettäminen ei johdu petetystä vaan siitä pettajasta ja tämän narsismista.

Tämä pätee niin naisiin ja miehiin

Höpö höpö. Kyllä se voi kohtua kumppanista!

Petin ensimmäistä miestäni koska hän ei huomioinut minua millään tavalla. En kelvannut hänelle seksiin, ystävyyteen, keskustelukumppaninsa, en mihinkään. Kääntyi sängyssä selin, ärsyyntyi jos yritin halata, käski minun olla hiljaa kun yritin jutella. Laiminlyöntiä, hyljeksimistä, vetäytymistä ja avointa halveksuntaa. Eikä suostunut keskustelemaan eikä lähtemään pariterapiaan. Sain yhtä paljon huomiota kuin keittiöjakkara. Tai itse asiassa vähemmän: jakkaraa sentään käytetään istumiseen, minua ei käytetty mihinkään. Eikä jakkaralle hymähdetä halveksuvasti. 

Seuraavaa miestä en ikinä pettänyt, en edes harkinnut, ei tehnyt mieli pettää, koska sain häneltä hellyyttä, ystävällisyyttä, ihailua naisena ja hyvää seksiä. 

Ei se kumppanistasi johtunut. Joku toinen olisi tuossa tilanteessa eronnut huonosta miehestä ja etsinyt vasta sitten uuden, sinä taas petit. Se johtui sinusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi