Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lähipiirissäsi ihminen, joka aina valittaa ja uhriutuu?

Vierailija
10.07.2024 |

Kaikki tuntevat lähipiiristään sellaisen: ihmisen, jonka mielestä kaikilla muilla asiat on paremmin ja kaikki huono elämässä on muiden syytä. Vielä vuosikymmenien jälkeenkin hän päivittelee, miten köyhistä oloista joutui ponnistamaan tai miten väärin äiti häntä kasvattikaan.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus uhriutujaa voi auttaa perspektiivi. Kyllä, kamalia asioita on tapahtunut, mutta niitä nyt vain yksinkertaisesti tapahtuu.

- Elämme maailmassa, joka ei ole oikeudenmukainen. Tämä ei ole paratiisi. Jos ajattelee, että se, mitä olen joutunut kokemaan, on ainutlaatuista, kannattaa katsoa ympärilleen. Silloin saattaa tajuta, ettei oma elämä olekaan ainutkertaisen hirveä.

Vierailija
2/15 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki persut on sellaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhriutuminen voi joskus johtua skitsofreniasta. Joku saattaa psykoosissa keksiä lapsuudentraumoja ja velloa niissä harhoissa sitten vuosikaudet.

Vierailija
4/15 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen 70-luvulla syntyneet.

Vierailija
5/15 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Oma äitini. Hän on ollut myös kateellinen omille lapsilleen, kun ovat päässeet elämässä eteenpäin. En ole ollut vuosiin yhteydessä, kun en vaan jaksa. 

Vierailija
6/15 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Oma äitini. Hän on ollut myös kateellinen omille lapsilleen, kun ovat päässeet elämässä eteenpäin. En ole ollut vuosiin yhteydessä, kun en vaan jaksa. 

Sama. 70-luvulla syntynyt äitini on tuollainen.

Vierailija
7/15 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen 70-luvulla syntyneet.

Jotku ne haluaa piehtaroida menneessä katkeruudessa. Mahtava elämä varmaan. Ja sitten luulevat, että heille ollaan kateellisia. Joku 70-lukulainen väitti siis nyyhkytarinan kerrottuaan, että häntä kadehditaan.

Vierailija
8/15 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus uhriutujaa voi auttaa perspektiivi. Kyllä, kamalia asioita on tapahtunut, mutta niitä nyt vain yksinkertaisesti tapahtuu.

- Elämme maailmassa, joka ei ole oikeudenmukainen. Tämä ei ole paratiisi. Jos ajattelee, että se, mitä olen joutunut kokemaan, on ainutlaatuista, kannattaa katsoa ympärilleen. Silloin saattaa tajuta, ettei oma elämä olekaan ainutkertaisen hirveä.

Lapsentasoisen itsestäänselvää 

Vierailija
9/15 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen ihminen, joka kokee olevansa ylitsepääsemättömien vaikeksien keskellä liian pitkään, helposti alkaa uhriutua.

Vierailija
10/15 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta entinen ystävä, joka valittaa kaikesta eniten ehkä työpaikasta. Väistin tapaamisehdotuksen, koska en viitsi lomalla kuunnella työjuttuja.

Vierailija
11/15 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marttyyriasenne oli entisaikoihin muodissa. Onhan niitä tietty nuoremmissakin sukupolvissa, mut reippaasti vähemmän.

Vierailija
12/15 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittaja löytyy aina. Kannattaa muistaa, että niidenkään ihmisten elämä ei ole helppoa, jotka eivät valita. Minä olen ihminen, jolla on kaikki hyvin.

Vierailija
13/15 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristityille hyvin tyypillistä. Sitä kirkkaamman kruunun saat, mitä enemmän kärsit.

Vierailija
14/15 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, mutta minä en tunne. Ehkä minulla on aloittajaa enemmän tapana nähdä ihmisistä heidän hyvät puolensa ja ymmärtää myös se, että kaikissa meissä on rasittavuutemme. Ja jos joku vain rasittaa minua liikaa, otan etäisyyttä, enkä päivittele hänen huonouttaan pitkin nettipalstoja ja kahviloita.

Vierailija
15/15 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki persut on sellaisia.

Tähän huimaan päättelyyn kykeni vihvass, joka näkee absoluuttisen totuuden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi