Voiko kokonaisen munan tehdä uunissa, hitaasti haudutellen vai nopeammin kuumassa uunissa?
Onko uunimuna yleistä ruokaa, miksi munia ei paisteta kokonaisina uunissa?
Kommentit (10)
Rosteri kattila on kyllä pilalla, jos sitä muut käyttää. Varsinkin, munien tai peruna keitossa.
Riko muna lautaselle.
Vatkaa sitä rikki.
Laita lautanen mikroon pariksi minuutiksi.
Pika-omeletti valmis.
Kananmuna kypsyy kaikkein nopeiten mikroaaltouunissa kokonaisena. 3 minuuttia täydellä teholla.
Kun muna on otettu mikrosta pois, niin sitä pitää vielä koputtaa lusikankulmalla, jos jäi ehjäksi.
Muista laittaa vaikkapa hitsausmaski tai visiirillinen mopokypärä päähän.
Vierailija kirjoitti:
Olen siis airbn*bhen juuri saapunut nainen jolla mukanaan munia, keitettyjä en halua (en halua käyttää "yleistä" kattilaa)
Miten ne munat leijuu siellä uunissa jos et halua käyttää mitään astiaa?
Itse teen muffinvuoassa reikien mukaan eli 12 kpl 175 astetta 20 minuuttia. Sitten huuhtelen ne kylmässä vedessä. Onnistunee siis pienemmätkin määrät kertakäyttömuffinvuoissa. Jos tarvitsen vain kaksi, laitan ne rosteriseen ruokatermokseen, täytän sen kiehuvalla vedellä, suljen sen ja odotan tunnin tai puolitoista. Niistä tulee hotellien aamupalamunien tapaisia.
Airfryerissa 12-14min 130 astetta.
Miksi et tekisi pikadesinfiointia kattilalle? Kattila täyteen vettä ja annat kiehua kunnolla jonkun 10 minuuttia, kyllä siinä ajassa jo pöpöt kuolevat. Jos olet bakteerikammoinen, miksi et kuljeta omia ruoanlaittoastioita mukanasi, jos matkaillessasi päädyt airbnb:hen?
Syötkö sinä Ap munat kuorineen, kun et uskalla käyttää majoituspaikan kattilaa?
Vierailija kirjoitti:
Airfryerissa 12-14min 130 astetta.
Eipä tuo Ap kertonut, että se löytyisi asunnosta. Ohjeesi lie täysin turha hänelle,
Olen siis airbn*bhen juuri saapunut nainen jolla mukanaan munia, keitettyjä en halua (en halua käyttää "yleistä" kattilaa)